رنگ موی نسکافه ای با فرمول‌های حرفه‌ای

رنگ مو نسکافه ای

وقتی در مورد رنگ موی نسکافه ای صحبت میکنیم ممکن است هر کداممان تصور جداگانه‌ای داشته باشیم. طیف گسترده‌ای از رنگ موی نسکافه ای وجود دارد. البته ‌این رنگ مو بهترین انتخاب برای کسانی است که رنگ موهایشان مشکی است و حالا قصد دارند کمی‌ سایه‌های رنگی مثل طلایی و قهوه‌ای مخلوط به آن اضافه کنند. همچنین خانواده رنگ‌های شکلاتی و نسکافه‌ای انتخاب خوبی برای فصول سرد سال هم هستند. مخصوصا نزدیکی‌های روز ولنتاین که همه به هم شکلات هدیه می‌دهند شما هم یک رنگ موی شکلات نسکافه‌ای به خودتان هدیه کنید.

فرمول‌های کلی رنگ موی نسکافه‌ای

در‌اینجا قصد ندارم یک فرمول یا نسخه ثابت برای رنگ موی نسکافه‌ای ارائه دهم. چون اساساً فکر می‌کنم ‌این کار غلط است. درصد رنگدانه‌های موی هرکدام از ما با دیگری متفاوت است و بنابراین فرمول‌ها پیچیده‌تر از آن است که بتوان یک نسخه ثابت برای همه پیچید. بنابراین باید شناخت خوبی از قانون رنگ‌ها و جنس و طبیعت موها بدست آورید و بعداً اقدام به رنگ کردن کنید. همچنین باید انواع رنگ مو را به خوبی بشناسید. اما به طور کلی رنگ موی نسکافه‌ای به همراه رنگ شکلاتی و قهوه‌ای شناخته و تعریف میشود. بنابراین فرمول کلی آن به‌این صورت خواهد بود:

نسکافه‌ای: پایه دکلره: 5 : قهوه‌ای روشن شماره 5 نصف تیوپ + قهوه‌ای طلایی شماره 4.3 نصف تیوپ + اکسیدان شماره 1

شکلات نسکافه‌ای: پایه 8 : شکلاتی شماره 7.7 1 +قهوه‌ای نسکافه‌ای شماره 6.67 + اکسیدان شماره

رنگ موی نسکافه‌ای روی موی مشکی

اگر مو مشکی هستید و اولین بار است که می‌خواهید رنگ مو انجام دهید؛ یا زمینه یا ریشه‌هایتان مشکی است و یک تنالیته نزدیک به ریشه‌ها می‌خواهید، رنگ موی نسکافه‌ ای و شکلاتی انتخاب خیلی خوبی است. در تصاویر بعدی چند نمونه رنگ موی نسکافه‌ ای با زمینه مشکی می‌بینید. رنگ شکلات نسکافه‌ای یکی از بهترین‌ها برای بالیاژ و نقاشی کردن موهاست.

بالیاژ نسکافه ای
هایلایت نسکافه ای
بالیاژ نسکافه ای

رنگ موی نسکافه‌ ای برای موهای سفید

اگر تارهای سفید دارید یا مرتبا ریشه‌هایتان سفید می‌شوند، از رنگ موی نسکافه‌ ای برای پوشاندن آنها کمک بگیرید. یک ترکیب نسکافه‌ای تیره بسازید و به جای مشکی کردن موها‌ این بار خوشرنگ‌تر ظاهر شوید. فقط کافیست به ترکیبات بالا مقداری رنگ شماره یک یا دو مشکی طبیعی اضافه کنید. به نظر من ریشه‌گیری و پوشاندن موهای سفید با یک تنالیته شکلات نسکافه‌ای جلوه بسیار طبیعی‌تری به شما می‌بخشد. البته برای افراد میانسال بهتر است به سمت طیف رنگ‌های خیلی روشن‌تر نسکافه‌ای برویم مانند آنچه در ادامه میبینید:

بالیاژ بلوند نسکافه ای
بالیاژ قهوه ای نسکافه ای
بالیاژ نسکافه ای

رنگ موی نسکافه‌ ای دودی بدون دکلره:

یک نکته مهم در مورد رنگ نسکافه‌ ای و شکلاتی وجود دارد:‌این رنگ‌ها همیشه نیازی به انجام دکلره ندارند. بنابراین برای کسانی که دوست ندارند موهایشان را دکلره کنند یا محدودیتی در‌این زمینه دارند، یک پیشنهاد عالی دارم:‌هایلایت‌های نسکافه‌ای و شکلاتی را تجربه کنید. برای ‌این کار کافیست با کمک چند فویل و ترکیب رنگ‌های شکلاتی، قهوه‌ای و نسکافه‌ای دسته‌های منظمی‌از موهایتان را رنگ کنید. اضافه کردن واریاسیون یا سایه‌های دودی به‌این ‌هایلایت‌ها زیبایی بیشتری می‌دهند. البته در‌این حالت پایه رنگ موها نهایتا تا 3 یا 4 درجه بالاتر می‌رود پس در نهایت رنگ موهای و‌هایلایت‌های شما تیره خواهد بود.

رنگ موی نسکافه ای دودی
هایلایت نسکافه ای دودی
بالیاژ دودی و نسکافه ای

حرف آخر

رنگ موی نسکافه‌ای یا هر رنگ دیگر، فرقی ندارد؛ مهم‌ترین نکته حفظ سلامت و درخشش موهای شماست چون فقط در‌این صورت است که رنگ موی شما هرچه که باشد، خوشرنگ و زیبا دیده می‌شود. بنابراین برای حفاظت از زیبایی و سلامت موهایتان از رنگ مو و اکسیدان‌های باکیفیت استفاده کنید. همچنین از دانش و تجربه یک استایلیست ماهر کمک بگیرید و مراقبت‌های بعد از رنگ مانند ماسک خانگی برای آبرسانی به مو را فراموش نکنید.

نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-شماره رنگ موی نسکافه‌ ای چیست؟

هرچند که در کاتالوگ‌های رنگ موهای مختلف شماره‌ها تفاوت دارند، اما به طور کلی شماره رنگ مو نسکافه ای 8.78 یا 8.81 است. رنگ موی نسکافه‌ای مجموعه‌ای از سایه‌های طلایی، شکلاتی و دودی است.

2-آیا رنگ موی نسکافه ای برای پوشش سفیدی‌های مو مناسب است؟

برای پوشش سفیدی مو رنگ موی نسکافه ای انتخاب خوبی است. به شرطی که از شماره‌های تیره نسکافه ای استفاده کنید. مثل 6.78 یا 5.78. چرا که رنگ‌های تیره برای پوشش موهای سفید مناسب‌تر هستند و دیرتر پاک می‌شوند.

3-چطور رنگ موی نسکافه ای عسلی درست کنیم؟

فرمول‌های زیادی برای بدست آوردن رنگ موی نسکافه ای عسلی وجود دارد. به عنوان مثال می‌توانید از رنگ‌های شماره 8.78 و واریاسیون طلایی و کمی واریاسیون صورتی استفاده کنید. برای این کار به دو سوم تیوب رنگ 8.78 و 4 گرم واریاسیون طلایی و 2 گرم واریاسیون صورتی با اکسیدان شماره 1 نیاز دارید.

4- بهترین مارک رنگ موی نسکافه‌ ای کدام است؟

مارک‌های مارال، وینا، بونسای، استیل و کرون کالر تناژ‌های نسکافه ای خوبی دارند. همه این مارک‌ها ایرانی هستند. در مارک‌های خارجی رنگ‌های الوکسین و گارنیه دارای تناژ‌های نسکافه‌ای مرغوب هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید