قبل از اکستنشن مو حتماً این موارد را بخوانید

اکستنشن مو

چند سالی است که تب و تاب اکستنشن میان خانوم‌ها بالا گرفته. اکستنشن مو روش رایجی است که در آن مو‌های مصنوعی یا طبیعی به مو‌های فرد متصل شده و حجم و اندازه مو را افزایش می‌دهد. امروزه روش‌های زیادی برای این کار وجود دارد. در این مطلب هر آنچه که لازم است درباره اکستنشن بدانید آورده شده است پس با ما همراه شوید. بد نیست قبل از انجام این کار با روش‌های مختلف نصب، انواع اکستنشن‌ها و و همچنین مضرات و نحوه مراقبت‌های بعد از نصب آشنایی پیدا کنید.

اکستنشن مو چیست؟

قطعا شما هم بار‌ها نام اکستنشن را شنیده اید، اما شاید ندانید که این کلمه به چه معناست. معنی کلمه اکستنشن (extension) مد، اضافی، بسط، توسعه، کشش، تمدید و گسترش است. در دنیای مد امروز به مو‌هایی گفته می‌شود که برای افزایش عمق و حجم مو‌های طبیعی به آن‌ها اضافه می‌شوند. اکستنشن مو می‌تواند مو‌ها را پرتر و سالم‌تر نشان داده و حتی برای بعضی افراد که دچار ریزش مو شده‌اند و یا افرادی که دارای موی نازک هستند، یک جایگزین مناسب محسوب شود.
اکستنشن مو با دو نوع جنس مو انجام می‌شود؛ که شامل مو‌های مصنوعی و مو‌های طبیعی می‌شود. انتخاب بهترین و مناسب‌ترین روش این کار برای هر فردی باید با مشاوره و در نظر گرفتن نوع و جنس مو و هزینه انجام شود.

اکستنشن مو چیست؟

روش‌های نصب اکستنشن مو

به طور کلی این کار با دو روش سرد و گرم نصب می‌شود.

نصب اکستنشن مو به روش سرد

اکستنشن نوع سرد شامل دوخت مو، اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه‌ای و اکستنشن با رینگ است. تمامی این نوع اکستنشن را باید به کمک ابزار به مو متصل کرد. در مدل اکستنشن نوع سرد از هیچگونه دستگاهی استفاده نمی‌شود.

نصب اکستنشن مو به روش گرم

اکستنشن نوع گرم به کمک دستگاه و با حرارت انجام می‌شود. اکستنشن با چسب و اکستنشن لیزری هر دو به وسیله دستگاه و با حرارت انجام می‌شوند.

انواع اکستنشن مو

روش‌های زیادی برای اضافه کردن حجم و ارتفاع مو‌ها وجود دارد که رایج‌ترین آن‌ها در سه دسته اصلی قرار می‌گیرند. این سه دسته‌بندی اصلی عبارت‌اند از:

۱. اکستنشن موقت

از اسم این اکستنشن می‌توانید حدس بزنید که برای استفاده‌های کوتاه مدت است و هر روز یا هر هفته می‌توانید جدا و دوباره متصل کنید. روش‌های نصب اکستنشن‌های موقتی ممکن است با کلیپس‌های مخصوص، بافت و حتی چسب باشد.

اکستنشن موقت
  • اکستنشن با کلیپس

نصب این نوع اکستنشن، بدون استفاده از چسب و بسیار راحت و سریع انجام می‌شود. از این نوع می‌توان در خانه استفاده کرد و بهتر است بعد از استفاده برای مهمانی و … از مو‌های خود جدا کنید.. یک ست اکستنشن کلیپسی، به طور معمول، دارای هشت نوار مو است که می‌توانید از فروشگاه‌های مختلف بخرید. همچنین طول و عرض این نوع اکستنشن بین ۵ تا ۲۰ سانتی‌متر است.

  • اکستنشن با بافت

در واقع در این روش مو‌های تهیه شده در محل مناسب با یک بافت افقی وصل می‌شود. درست است که در این روش از هیچ گونه مواد شیمیایی و حرارتی استفاده نشده و به همین دلیل کوچکترین آسیبی به مو‌ها وارد نخواهد شد، اما این کار زمان بسیاری نیاز دارد و باید صبر و حوصله زیادی خرج کنید.

  • اکستنشن با چسب

اکستنشن مو چسبی، نوع دیگری از روش بافتن است. در این روش به کمک دو نوع چسب نرم و یا چسب سخت، اکستنشن دوخته شده را به موی طبیعی فرد می‌چسبانند.
چسب سخت: از چسب مایع استفاده می‌شود.
چسب نرم: پایه لاتکس و اکریلیک داشته و انعطاف پذیرتر از چسب سخت است.
شاید ماندگاری این کار بیشتر باشد، ولی ممکن است به مو‌های شما صدمه بزند پس نباید برای مدت طولانی از آن استفاده کنید.

۲. اکستنشن نیمه دائمی

این نوع اکستنشن. نوعی اکستنشن‌های نواری هستند که با چسب‌های نامرئی متصل می‌شوند و در دسته‌های کوچک‌تری نسبت به اکستنشن‌های کلیپسی عرضه می‌شوند. اکستنشن‌های نیمه دائمی حدود ۶ تا ۸ هفته باقی می‌مانند.

اکستنشن نیمه دائمی
  • روش اکستنشن حرارتی

روش اکستنشن حرارتی، با کمک چسب و دستگاه‌های حرارتی انجام می‌شود. این نوع اکستنشن دوام بیشتری دارد. در این روش لایه‌ی مو را از روی گردن جدا کنید و با استفاده از دستگاه‌های حرارتی مانند اتوی مو، مو‌های اضافی را به موی طبیعی فرد اکستنشن کنید. پس از اتمام کار مو‌ها را با برس نرم شانه کنید. دراین روش هر ۲ تا ۳ ماه به دلیل اینکه موی طبیعی رشد می‌کند باید جای اکستنشن مو را عوض کنید.

۳. اکستنشن‌های دائمی

در این روش دسته‌های باریک مو به تعداد زیاد به دسته‌های مو‌های طبیعی فرد اضافه می‌شود. این اکستنشن‌ها چندین ماه دوام می‌آورند.

اکستنشن‌های دائمی
  • روش اکستنشن میکرو

این روش جدیدترین مدل اکستنشن مو است که برای هر قسمت از مو کاربرد دارد. میکرو وسیله‌ای مانند رینگ است، اما نسبت به رینگ کوچکتر است و کار با آن باید با ظرافت بیشتری انجام شود. در این روش که با کمترین میزان آسیب انجام می‌شود مو‌ها کشیده نمی‌شود و فرد احساس سنگینی روی مو‌ها ندارد.
میکرو دانه بسیار ریزی است که با کمک دستگاه روی مو‌ها بکار می‌رود و در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود که بتوان از آن با هر رنگ مویی استفاده کرد.

  • روش کراتینه (دستگاه لیزری)

در این روش از یک نوع چسب مخصوص با نام کراتین استفاده می‌شود و با استفاده از قطعات کراتین مو‌های اکستنشن را به مو‌های سر وصل میکنند. اکستنشن با این روش خیلی طبیعی است و یکی دیگر از بهترین و ماندگار‌ترین روش‌ها روش چسبی برای اکستنشن است. چسب کراتین به دلیل اینکه گیاهی است آسیب کمتری برای مو‌ها داشته و نیز سریع خشک می‌شود.

دوام و ماندگاری اکستنشن مو

دوام اکستنشن مو و ماندگاری آن به عوامل متعددی بستگی دارد که در زیر تعدادی از آن‌ها را بیان کرده ایم:

  • نوع اکستنشی که انجام داده اید
  • قد و ارتفاع اکستنشن
  • جنس موی اکستنشن (موی طبیعی یا مصنوعی)
  • نحوه‌ی نصب (نصب با رینگ، با لیزر، با چسب (جنس متریال و مرغوب بودن چسب
  • سرعت رشد موی فرد
  • حرفه‌ای بودن اکستنشن کار
  • مراقبت و نگهداری درست از اکستنشن
دوام و ماندگاری اکستنشن مو

چگونه از مو‌های اکستنشن شده مراقبت کنیم؟

۱) باید بدانید که اکستنشن نیاز به مراقبت بیشتری دارد. برای داشتن مو‌های خوش فرم با اکستنشن باید آیتم‌های زیر را رعایت کنید.
۲) مو‌ها را با یک برس نرم و به آرامی از بالا به پائین شانه کنید.
۳) هنگام خوابیدن، مو‌ها را بالای سر به صورت شل جمع کنید یا ببافید. این کار از کشیده شدن و گره خوردن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
۴) برای شستن مو‌ها از شامپو‌های بدون سولفات استفاده کنید و از نرم کننده فقط برای ساقه مو استفاده کنید.
۵) برای رنگ کردن مو‌ها بهتر است از یک آرایشگر با تجربه کمک بگیرید و خودتان این کار را انجام ندهید.
۶) هر شش یا هشت هفته یک بار اکستنشن مو را ترمیم کنید؛ چون دسته‌ها در همین مدت شروع به افتادن می‌کنند.
۷) سعی کنید از تافت و حالت دهنده‌های مو کمترین استفاده را داشته باشید.

آیا اکستنشن برای مو ضرر دارد؟

اکستنشن مو بی خطر است و امروزه بسیاری از زنان در سرتاسر جهان به این محصولات اعتماد دارند. قطعا روش‌های کوتاه مدت و موقت آسیب‌های بلند مدت برای مو‌های شما ایجاد نمی‌کنند. اما در اکستنشن‌های دائمی و بلندمدت اگر از محصولات با کیفیت و استاندارد استفاده نشود و این کار توسط یک متخصص و کاملا حرفه‌ای انجام نشود می‌تواند با مشکلاتی مانند ریزش مو همراه باشد. همچنین نکات بالا که برای نگهداری و رسیدگی به مو‌ها است باید به طور مرتب انجام شود.
توجه داشته باشید هرگز خودتان اکستنشن‌های دائمی یا نیمه دائمی را جدا نکنید و این کار را به متخصص بسپارید. برای تنظیم کردن مجدد یا جدا کردن آنها، حتما به سالن‌های معتبر مراجعه کنید. همچنین بدانید که اکستنشن مو نباید بیش از ۴ ماه و بعد از اینکه ۲ اینچ از پوست سر فاصله گرفت، روی مو‌ها باقی بماند.

آیا اکستنشن برای مو ضرر دارد؟

چه کسانی باید از اکستنشن مو اجتناب کنند؟

افرادی که دچار ریزش موی شدید هستند نباید مو‌های خود را اکستنشن کنند.
کسانی که به طور غیرطبیعی مو‌های بسیار نازک و کم‌پشت دارند نباید اکستنشن کنند.
افراد دارای بیماری‌هایی چون میگرن نیز ممکن است دچار مشکلات شدیدی شوند. پس بهتر است از این کار پرهیز کنند.

هزینه اکستنشن مو چقدر است؟

هزینه اکستنشن مو به عوامل زیادی بستگی دارد و معمولا به صورت تکه‌ای و دسته‌ای محاسبه می‌شود. اما اگر بخواهیم به طور کلی با توجه به تمامی موارد بگوئیم می‌توان هزینه اکستنشن مو را از ۱۲۰۰۰۰ تومان تا ۳۶۰۰۰۰ تومان در نظر گرفت.

سخن پایانی

توجه داشته باشید که اکستنشن مو تنها مختص به خانم‌ها نبوده و آقایان نیز به راحتی می‌توانند از آن استفاده کنند. البته باید بدانید که استفاده از آن می‌تواند باعث آسیب زدن به موی اصلی فرد و سردرد‌های مزمن شود. پس باید ابتدا خود را با اکستنشن‌های موقت آزمایش کرده و در صورت رضایت از اکستنشن‌های دائمی استفاده کنید.

در آخر اگر می‌خواهید با روش‌های مختلف اکستنشن بهتر آشنا شوید می‌توانید مقاله مزایا و مضرات اکستنشن مو و انواع آن در یک نگاه و مقاله بهترین روش اکستنشن مو را با جزئیات بیشتری بشناسید را نیز بخوانید و اطلاعات خود را تکمیل کنید.

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-اکستنشن مو چیست؟

در دنیای مد امروز به مو‌هایی گفته می‌شود که برای افزایش عمق و حجم مو‌های طبیعی به آن‌ها اضافه می‌شوند. اکستنشن مو می‌تواند مو‌ها را پرتر و سالم‌تر نشان داده و حتی برای بعضی افراد که دچار ریزش مو شده‌اند و یا افرادی که دارای موی نازک هستند، یک جایگزین مناسب محسوب شود.

2-بهترین روش اکستنشن مو چیست؟

یکی از بهترین روش‌های اکستنشن مو، اکستنشن با چسب کراتین است. همچنین استفاده از موی طبیعی به جای مصنوعی، زیبایی اکستنشن را دوبرابر می‌کند. چسب کراتین نوعی چسب بی ضرر است که برای جلوی سر و کسانی که موهای نازک و کم‌پشت دارند مناسب است. چسب به قسمت بالاتر از ریشه مو مالیده می‌شود و موی اکستنشن روی آن قرار می‌گیرد و بوسیله گیره موهای طبیعی و مصنوعی با حرارت بهم فشرده و چسبیده می‌شود.

3-مضرات اکستنشن مو چیست؟

از جمله مهم‌ترین عوارض و معایب اکستنشن این است که می‌تواند باعث ریزش مو بشود. نازک شدن موها، حساس شدن پوست سر، تجمع آلودگی‌ و چربی در ریشه موها هم از دیگر عوارض احتمالی اکستنشن هستند. همچنین بعضی از افراد بعد از اکستنشن مو دچار سردردهای مکرر می‌شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید