آیا بوتاکس مو واقعاً موثر است؟ مزایا و معایب بوتاکس در یک نگاه

خشکی شدید مو

احتمالاً وقتی که در مورد بوتاکس صحبت می‌کنیم یاد چین‌وچروک‌های پوستی و خطوط پیشانی و دور چشم می‌افتید. در واقع بوتاکس یک راه‌حل درمانی برای از بین بردن چروک‌های پوستی است اما در مورد بوتاکس مو چطور؟ جالب است بدانید موهای سر ما هم با گذشت زمان و بالا رفتن سن، دقیقا مثل پوست، دچار پیری و فرسودگی می‌شوند. پیری موها به شکل از دست دادن حالت ارتجاعی‌شان، وز و کدر شدن، خودش را نشان می‌دهد. امروزه محصولاتی که در بازار با عنوان بوتاکس وجود دارند، ادعا می‌کنند که باعث جوانسازی موها می‌شوند. در این گزارش می‌خواهم به بررسی صحت و سقم این ادعا بپردازم. با من همراه باشید.

بوتاکس مو چیست و از چه موادی تشکیل شده؟

زمانی که اسم بوتاکس مو را می‌شنوید خیال نکنید که واقعا قرار است به موهایتان مواد بوتاکس‌کننده پیشانی و ابرو تزریق شود. این مواد به این دلیل اینگونه نامگذاری شده‌اند زیرا قرار است عملکردی مشابه بوتاکس‌های جوان‌کننده داشته باشند. مواد بوتاکس سرشار از فیبر هستند و با اضافه کردن فیبر به ساقه‌های مو، باعث نرم و درخشنده شدن موها می‌شوند. عمده موادی در ساخت محصولات بوتاکس به کار می‌روند شامل این عناصر هستند:

  • روغن خاویار
  • ویتامین B5
  • مجموعه ویتامین‌های E
  • مجموعه کلاژن
  • پپتید BONT-L
بوتاکس مو

چه کسانی می بایست از بوتاکس مو استفاده کنند؟

اگر با یکی از این مشکلات در مورد موهایتان مواجه هستید می‌توانید از بوتاکس کمک بگیرید:

  • موخوره
  • موی بسیار نازک و بی‌حالت
  • موی سوخته و آسیب‌دیده
  • موی وز
  • موی موج‌دار و خشن

خوب است بدانید که بوتاکس تا حدودی هم باعث صاف و نرم شدن موها می‌شود. اگر دوست دارید که موهایتان صافی طبیعی داشته باشد، بوتاکس راه‌حل خوبی است.

بوتاکس کردن مو چگونه انجام می شود؟

همانطور که گفتم، نباید بوتاکس کردن موها را با تزریق بوتاکس اشتباه بگیرید. در فرآیند بوتاکس کردن موها، آرایشگر ابتدا موهایتان را با شامپوهای مخصوص شستشو می‌دهد. بعد از خشک شدن، مواد بوتاکس لایه لایه روی موها زده می‌شود. مدت مکث مواد بوتاکس رو مو، بسته به دستورالعمل کمپانی بین 45 دقیقه تا 1 ساعت است. بعد از این مدت با باد سشوار خشک شده (براشینگ) و سپس اتوکشی می‌شوند. برای اتوکشی از اتوهای مخصوص با درجه حرارت‌های مشخص (طبق دستورالعمل کمپانی تولیدکننده) استفاده می‌شود. بعد از این مرحله موها دوباره با ماسک مو شسشتو داده می‌شوند.

اتوکشی موها

قیمت بوتاکس مو چقدر است؟

همیشه اولین و مهم‌ترین سوال مشتری‌ها در مورد بوتاکس و کراتین در مورد هزینه‌هاست. قیمت کلی بوتاکس براساس حجم و قد موها، بین 800 هزار تومان تا 2 میلیون تومان (یا بیشتر) است. این قیمت براساس هزینه مواد و دستمزد آرایشگر تعیین می‌شود. خوب است بدانید که قیمت‌ها در همه شهرها و سالن‌ها یکسان نیست و این اعداد تقریبی و کلی هستند.

کراتین و بوتاکس مو

تفاوت بوتاکس مو و کراتین چیست؟

کار اصلی بوتاکس مو در واقع نرم‌کنندگی موها و از بین بردن حالت وز و غیرکشسانی آنهاست. بوتاکس مو به کسانی که موهای آسیب دیده داشته باشند توصیه می‌شود. کراتینه اما به صاف‌کنندگی شهرت دارد. هرچند کراتینه هم باعث احیا و نرم شدن موها می‌شود اما قدرت صاف و لخت کردن موها در کراتینه کردن بیشتر است. از طرفی مواد کراتینه عمدتاً حاوی یک گاز سمی ‌به اسم فرمالدهید هستند. این گاز ممکن است باعث سرطان‌زایی در افراد بشود. اما بوتاکس مو فاقد فرمالدهید است و در حین اتوکشی هیچ گونه دود و گازی تولید نمی‌شود. بنابراین برای خانم‌های باردار هم کاملاً ایمن است.

صافی مو

بوتاکس خانگی مو؛ بایدها و نبایدها

یکی دیگر از دغدغه‌های ذهنی مشتری‌ها هم اکثراً این است که آیا می‌توانند کراتین یا بوتاکس را در خانه انجام دهند؟ پاسخ سوال به نظر من منفی است. چرا که کار کردن با مواد شیمیایی (هرچند بی ضرر) نیاز به مهارت و تجربه دارد. از طرف دیگر اتوکشی موها برای بوتاکس یا کراتین جدای از تخصصی بودن نوع اتو، به دانش و مهارت بالایی نیاز دارد. خوب است بدانید که اگر اتوکشی روی مواد به خوبی انجام نشود ممکن است تمام زحمات شما به هدر رفته و مواد به درستی روی موها عمل نکنند.

بوتاکس مو خانگی

البته بعضی از انواع بوتاکس‌های مو وجود دارند که برای مصرف خانگی مناسب هستند. این نوع مواد در ابعاد کوچکتر و قیمت مناسب تر تولید می‌شوند. هرچند از نظر حرفه‌ای، تاثیر آنها مشابه مواد سالنی نیست اما اگر دوست داشته باشید کمی موهایتان را در خانه تقویت کنید می‌توانید از آنها استفاده کنید.

بوتاکس کردن مو چقدر تاثیر دارد؟

در مورد اثرگذاری بوتاکس مو باید یک نکته مهم را در نظر بگیرید: اینکه انتظار و توقع شما از بوتاکس چیست و چقدر است؟ اگر به دنبال صافی زیاد و شلاقی شدن موها هستید مسلماً بوتاکس انتخاب مناسبی نیست. همینطور اگر موهای شما به شدت آسیب دیده و سوخته است بوتاکس نمی‌تواند معجزه کند. کار اصلی بوتاکس نرم و براق کردن موهاست و می‌تواند به خوبی از عهده این کار برآید. براساس نظرسنجی‌ها اکثر افرادی که از این روش برای ترمیم موهایشان استفاده کرده‌اند از عملکرد آن رضایت داشته‌اند. البته باید دقت داشته باشید که کیفیت محصولات مختلف با هم متفاوت است. بعضی از کمپانی‌ها محصولات مرغوبی تولید می‌کنند که اثرگذاری آنها بسیار خوب است و به همان نسبت هم گران‌قیمت هستند. از معروف‌ترین انواع بوتاکس مو، محصولات کمپانی مجستیک و لورال پروفشنال هستند.

موی براق

مزایا و معایب بوتاکس کردن مو

اگر بخواهیم چند نمونه از معایب بوتاکس مو را نام ببریم قطعاً اولین مورد قیمت بالای آن است. از دیگر معایب آن این است که دوام متوسطی دارد یعنی ممکن است شما هر دو یا سه ماه یکبار مجبور شوید دوباره آن را تکرار کنید. از مزایای آن هم می‌توان به بدون ضرر بودن، نرم و درخشنده کردن موها و صافی طبیعی آن اشاره کرد.

سخن پایانی

اگر تصمیم دارید که بوتاکس مو انجام دهید، حتماً با افراد متخصص مشورت کنید. ابتدا از کیفیت محصولات و بدون آسیب بودن آنها مطمئن شوید. در نهایت این شمایید که باید تصمیم بگیرید که آیا بوتاکس مو برای شما مفید هست یا نه (از نظر هزینه، آسیب موها و موارد دیگر). البته به نظر من در مورد این تصمیم باید به خوبی تحقیق کنید و مشورت بگیرید.می‌توانید با فرستادن عکس موهایتان برای متخصصین احیای مو در مورد قیمت و کیفیت مواد اطلاعاتی کسب کنید.

از طرفی درمان‌ها و ماسک‌های خانگی را فراموش نکنید. درمان‌های خانگی همیشه اولین و بی‌ضررترین راه حل‌ها برای مشکلات مو و پوست ما هستند. در این گزارش می‌توانید با چند نمونه ماسک خانگی برای آبرسانی به موها آشنا شوید. همچنین می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-قیمت بوتاکس مو چقدر است؟

هزینه بوتاکس مو براساس حجم و قد موها متفاوت است اما به طور کلی حدوداً بین 500 هزارتومان تا 3 میلیون تومان است. این هزینه شامل هزینه مواد و دستمزد آرایشگر است.

2-میزان صافی بوتاکس مو چقدر است و چقدر ماندگاری دارد؟

یک تفاوت اصلی بوتاکس با کراتینه مو این است که بوتاکس صافی بالایی ندارد و بیشتر باعث احیا کردن موها می‌شود. این روش برای کسانی که موهای صاف اما آسیب‌دیده دارند مناسب است. از طرفی بوتاکس باید هر دو یا سه ماه یکبار تمدید شود تا اثربخش باشد.

3-آیا بوتاکس دود و گاز فرمالدهید دارد؟

مواد بوتاکس نرم‌کننده‌های عمقی مو هستند و به همین دلیل هیچ گونه دود و گاز فرمالدهید ندارند. بنابراین برای بانوان باردار و کودکان هم بی‌خطر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید