فرق کاشت مو sut با fit

یکی از اتفاق های خوبی که در صنعت زیبایی رخ داده است، کاشت مو است که منجر به افزایش اعتماد به نفس آقایان و حتی خانم ها شده است. کاشت مو به روش های متفاوتی انجام می شود که هر روش با توجه به المان های مختلفی با هم متفاوت بوده و همین تفاوت ها باعث می شود هر روش برای فرد خاصی خوب و برای دیگری مطلوب نباشد. بنابراین، با آگاهی از فرق کاشت مو sut با fit می توانیم به درک درستی از انتخاب روش درست دست پیدا کنیم.

کاشت مو Sut

کاشت مو Sut در بین انواع روش ها، یکی از نوآورانه ترین و جدیدترین روش ها است که جای زخم روی بخشی که مو کاشته می شود باقی نمی ماند. چرا که در حقیقت در کاشت یا ایمپلنت مو به روش های قدیمی، ریشه مو مورد هجوم قرار می گرفت و بعد از نمونه گیری، در جای مورد نیاز کاشته می شد و این باعث خونریزی و زخم شدن جای کاشت و برداشت مو می شد.

 اما، در روش کاشت مو Sut برخلاف روش های قدیمی که از پوست سر برای نمونه گیری استفاده می کردند، از فولیکول های مو در ناحیه موجود استفاده می کند. فولیکول ها را از آنجا برمی دارد و در ناحیه ای که دچار طاسی یا ریزش مو است می کارد. به همین جهت، روشی بسیار کاربردی و بدون نیاز به بیهوشی است. در این روش جای تیغ و بخیه روی بخشی که کاشت انجام شده باقی نمی ماند و برای افرادی که حتی موهای نازکی دارند نیز مناسب است.

 کاشت مو Sut برای جوان و پیر کاربردی بوده و با انتخاب این روش، کاشتی کاملا طبیعی را تجربه می کنید که چهره شما را مصنوعی نمی کند و خط رویش عروسکی و ناموزونی ندارد. روش کاشت مو Sut به این دلیل که جای زخم در آن باقی نمی ماند، روند بهبودی مراجعه کننده بسیار سریع تر از روش های دیگر مانند FUT اتفاق می افتد.

کاشت مو FIT

روش دیگر کاشت مو، کاشت به شکل FIT است. در این روش که کمی به لحاظ به جای گذاشتن زخم از روش اس یو تی ضعیف تر عمل می کند، حجم زیادی از فولیکول های مو به کمک پانچ مو برداشته می شود و طی چند جلسه و چندین بار در ناحیه هدف کاشته می شود. کاشت مو FIT از طریق بی حسی موضعی انجام می شود و گرافت ها از پشت سر برداشت می شود. این روش نسبت به روش کاشت مو SUT دوران نقاهت طولانی تر دارد و باید حدود یک هفته استراحت لازم را داشته و از انجام کارهایی که پزشک توصیه می کند خودداری کنید. روش Fit برای افرادی که تار موی نازک دارند یا دچار تغییرات هورمونی و ژنتیکی هستند مناسب است.

فرق کاشت مو sut با fit در چیست؟

کاشت مو Sut از لحاظ دوران نقاهت، باقی ماندن جای زخم، استفاده از ابزار پیشرفته، مدت زمان کاشت و جلوگیری از آسیب به گرافت ها نسبت به روش کاشت مو FIT  برتری دارد. اما، روش کاشت مو Sut برای افرادی که موهای کم پشتی دارند و کف سر آن ها قابل رویت است روش مناسبی نیست. چرا که جای برداشت موها در ناحیه پشت سر در این روش سفید می شود و برای افرادی که در این ناحیه موهای زیادی ندارند، جلوه خوبی به جای نمی گذارد و جای برداشت مو به صورت لکه های سفید رنگ باقی می ماند.

یکی دیگر از تفاوت های کاشت مو کاشت مو sut با fit در این نکته نهفته است که در روش کاشت sut موهای تازه کاشته شده به صورت روندی طبیعی بعد از 3 تا 4 می ریزند و شما یک دوره کچل بودن را باید طی کنید تا موها دوباره رشد کنند و باقی بمانند. اما در روش FIT، به این صورت نیست. از روش FIT بیشتر برای کاشت مو برای آقایان استفاده می شود. البته، با این روش ها می توانید برای کاشت ابرو، ریش و مژه نیز اقدام کنید.

کاشت مو SUT خط رویشی بسیار طبیعی دارد که بعد از یکسال اینکه مو کاشته اید کاملا غیر قابل تشخیص است و به نحوی است که گویا از ابتدا موی خودتان بوده است. این روش سرپایی است و بسیار دقیق و سریع انجام می شود. اما، کاشت مو FIT نسبت به SUT و سایر روش های کاشت، هزینه برتر است و طی چند جلسه درمان انجام می شود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید