رنگ موی شکلاتی را بیشتر بشناسید؛ یک رنگ موی خوشمزه و طعم‌دار

انواع شکلات

شاید برایتان جالب باشد که بدانید در دنیای رنگ مو، رنگ شکلاتی، الزاماً یک رنگ تیره را توصیف نمی‌کند (برخلاف تصور بسیاری از ما). بلکه رنگ شکلاتی یک سبک رنگ موی منحصر به فرد است. خیلی از اوقات ممکن است برای بدست آوردن یک رنگ موی شکلاتی دقیق مجبور باشید موهایتان را دکلره کنید. همچنین در بسیاری از موارد هم رنگ مو شکلاتی در تناژهای زیتونی دیده می‌شود. بنابراین وقتی صحبت از رنگ شکلاتی می‌شود قرار نیست فقط یک رنگ تیره در ذهنتان تصویر کنید. بیایید امروز درباره انواع رنگ‌ها و سایه‌های شکلاتی صحبت کنیم. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ موی شکلاتی چیست؟

پایه رنگدانه‌های شکلاتی در واقع از رنگ‌های قرمز و طلایی تشکیل شده است. کمی ‌بعد شرکت‌های تجاری مقداری رنگ برنزی هم به آن افزودند و به شکل فعلی یعنی شکلاتی کامل تبدیل شد. افزودن رنگدانه قرمز به یک رنگ شکلاتی باعث می‌شود به رنگ ماهگونی درآید. به طور افزایش رنگدانه‌های قرمز باعث می‌شود رنگ مو گرم و همینطور درخشان شود. رنگ مو شکلاتی هم درخشش و براق بودنش را مدیون همین رنگدانه‌های قرمز است.

رنگ مو شکلاتی برای کدام انواع پوست مناسب است؟

همانطور که اشاره کردم رنگ موی شکلاتی یک رنگ گرم به حساب می‌آید بنابراین برای پوست‌های روشن بسیار مناسب است. اما این به آن معنی نیست که اگر رنگ پوست سبزه یا تیره دارید نمی‌توانید شکلاتی کنید، کاملاً برعکس! این رنگ مو با پوست‌های تیره هم کاملاً سازگاری دارد. این مسئله به دلیل ماهیت درخشان و براق رنگ مو شکلاتی است.

پایه رنگ موهای شکلاتی کدام است؟

رنگ موی شکلاتی طیف وسیعی از سایه‌ها را در برمی‌گیرد. اما سه سایه اصلی وجود دارند که برای استفاده در رنگ موهای ترکیبی می‌توانید از آنها استفاده کنید. این سه، به عنوان سه شاخص کلی معرفی می‌شوند و به نام‌های: شکلاتی تیره، شکلاتی متوسط و شکلاتی روشن شناخته می‌شوند.

انواع رنگ موی شکلاتی

انواع رنگ موهای شکلاتی در یک نگاه

حالا زمان آن رسیده که انواع مختلفی از رنگ موهای شکلاتی که به شکل خالص یا ترکیبی با رنگ‌های دیگر درآمیخته‌اند را با هم ببینیم. دقت داشته باشید که همیشه رنگ موها نتیجه یکسانی رو موی همه افراد ندارند و شما فقط باید به پایه اصلی رنگدانه‌های تشکیل‌دهنده آنها دقت کنید. نتیجه برای شما ممکن است متفاوت باشد. این مسئله بخاطر تفاوت جنس مو و رنگدانه‌های مو است.

22/1 رنگ مو شکلاتی تیره

این رنگ مو با هر نوع رنگ پوست (خواه تیره یا روشن) کاملاً سازگار است. برای بدست آوردن این رنگ موی براق و زیبا، یک رنگ شماره 4.8 با اکسیدان شماره 1 تهیه کنید.

رنگ موی شکلاتی تیره

22/2 هایلایت قهوه‌ ای برنزی

اگر تمایل ندارید که کل موهایتان را قهوه‌ای کنید، می‌توانید در زمینه مشکی موها، مقداری رنگ شماره 4.8 را با 5.3 و اکسیدان شماره 1 ترکیب و شروع به هایلایت کردن موها کنید. این رنگ‌ها به موهای شما حالت برنزی می‌دهند.

رنگ موی قهوه ای برنزی

22/3 رنگ موهای شکلاتی شرابی

برای اینکه چنین رنگی داشته باشید باید رنگ موهای تیره با سایه‌های شرابی که معمولاً با شماره 6 یا 5 شناخته می‌شوند را با رنگ‌های پایه قهوه‌ای مانند 4 یا 3 ترکیب کنید. می‌توانید مانند این عکس موها را با این رنگ هایلایت کنید.

رنگ موی شرابی قهوه ای

22/4 رنگ موی کاکائویی تیره

این رنگ مو را ترکیب چند رنگ قهوه‌ای تیره و روشن مثل شماره‌های 4 و 6.8 یا شماره‌های دیگر بدست آورید.

22/5 رنگ موی قهوه‌ ای شکلاتی روشن

این رنگ مو با کمک رنگ‌های شماره 6.8 و 7.3 بدست می‌آید. ترکیبی از رنگ‌های قهوه‌ای و طلایی به همراه هایلایت‌های ظریف طلایی.

رنگ موی شکلاتی روشن

22/6 رنگ شکلاتی تیره با ته رنگ شرابی

برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید باید از یک رنگ شماره 3 یا 4 به همراه رنگ‌های 5.5 یا 5.6 استفاده کنید.

رنگ موی قهوه ای شرابی

22/7 شکلاتی قهوه‌ای بسیار تیره

این رنگ معمولاً برای پوشاندن تارهای سفید مو استفاده می‌شود. می‌توانید از رنگ شماره 2 طبیعی به همراه مقداری شماره 4 کمک بگیرید.

رنگ موی قهوه ای تیره

22/8 هایلایت شکلاتی روشن

هایلایت قهوه‌ای طلایی برای کسانی که نمی‌خواهند کل موهایشان را یکباره رنگ کنند بسیار مناسب است. برای این کار رنگ‌های شماره 7.3 و 7.8 را به نسب مساوی با اکسیدان شماره 2 ترکیب کنید.

هایلایت شکلاتی روشن

22/9 رنگ موی بلوند شکلاتی

برای اینکه چنین رنگی را بدست آورید، می‌توانید موهایتان را تا پایه شماره 7 بلوند کنید سپس مقداری از رنگ 7.3 را با رنگ 5.8 ترکیب کنید.

هایلایت بلوند شکلاتی روشن

22/10 رنگ مو شکلاتی نسکافه ای

این رنگ، برای کسانی که می‌خواهند یک رنگ دخترانه داشته باشند انتخاب خوبی است. برای بدست آوردن آن دو رنگ 4.8 و 7.31 و اکسیدان شماره 1 یا 2 ترکیب کنید.

رنگ موی شکلاتی نسکافه ای

22/11 رنگ موی قهوه ‌ای دودی

رنگ موی قهوه‌ای دودی را با رنگ‌های شماره 5.1، 4 و 6.2 می‌توانید بسازید. مناسب برای همه انواع پوست.

رنگ موی قهوه ای دودی

22/12 رنگ موی شکلات داغ

این رنگ هم یکی دیگر از رنگ‌های مناسب برای پوشاندن تارهای سفید مو است. رنگ‌های شماره 3 و 5.1 ترکیب کنید.

رنگ موی سس شکلات

22/13 بالیاژ قهوه‌ ای شکلاتی روشن

رنگ‌های زیتونی، قهوه‌ای روشن و طلایی اساس این رنگ مو هستند. برای شناخت رنگ موهایی با این ویژگی‌ها توصیه می‌کنم این گزارش را بخوانید: راهنمای انواع رنگ مو با عکس و شماره

بالیاژ قهوه ای روشن

22/14 رنگ موی آمبره قهوه ‌ای روشن

آمبره کردن به شکل کلی یعنی روشن کردن انتهای موها. برای این کار می‌توانید با کمک یک آرایشگر پایین موها را تا پایه 7 بلوند کنید. سپس از رنگساژهای قهوه‌ای استفاده کنید.

آمبره قهوه ای روشن

22/15 رنگ مو شکلاتی فندقی

برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید، از رنگ‌های شماره 4، 5.3 و مقداری5.5 با اکسیدان شماره 1 کمک بگیرید.

رنگ موی شکلاتی فندقی

22/16 رنگ مو شکلاتی کاراملی

ترکیب رنگ شکلاتی کاراملی برای همه انواع رنگ پوست مناسب است. برای درست کردن این رنگ کافیست شماره‌های 5.31، 4، 6. را ترکیب با اکسیدان شماره 1 ترکیب کنید.

رنگ موی شکلاتی کاراملی

22/17 رنگ مو شکلاتی عسلی

ترکیب رنگ موی شکلاتی عسلی نیاز به پایه شماره 7 دکلره دارد. سپس از رنگساژ شماره‌های 7.3 و 6.8 و 6.2 را با اکسیدان شماره 1 ترکیب کنید.

رنگ موی شکلات عسلی

22/18 رنگ موی شیر شکلاتی

رنگ موی شیر شکلاتی هم یکی دیگر از رنگ‌هایی است که برای بدست آوردن آن باید موها را تا پایه شماره 7 بلوند کنید. سپس از رنگ‌های شماره 7.31 و 10.31 و 6.3 را ترکیب کنید.

رنگ موی شیر شکلاتی

22/19 رنگ خاکستری قهوه‌ ای

برای خاکستری قهوه‌ای کردن موها از رنگ‌های شماره 8.1 و 7.3 به همراه مقداری واریاسیون نقره ای و دودی با اکسیدان شماره 2 کمک بگیرید.

رنگ موی خاکستری قهوه ای

22/20 رنگ مو شکلاتی دارچینی

شکلاتی دارچینی برای کسانی که رنگ پوست روشن دارند یا به طور رنگ‌های گرم را دوست دارند بسیار مناسب است. رنگ‌های شماره 4 و 8.8 و 7.3 و 6.5 را با نسبت‌های مساوی ترکیب کنید. از اکسیدان شماره 2 استفاده کنید.

رنگ موی شکلاتی دارچینی

22/21 رنگ مو شکلاتی زیتونی

زیتونی یکی دیگر از رنگ‌هایی است که با شکلاتی ترکیب فوق‌العاده‌ای ایجاد می‌کند. برای بدست آوردن این رنگ از شماره‌های 5.3، 7.31، 7.2 را با اکسیدان شماره 2 ترکیب کنید.

رنگ موی شکلاتی زیتونی

22/22 رنگ مو شکلاتی رزگلد

برای اینکه این رنگ مو را بدست آورید، باید از رنگ‌های شماره 5.3 و 5.5 به همراه مقداری واریاسیون صورتی و طلایی استفاده کنید.

رنگ موی قهوه ای رزگلد

توصیه‌های مهم

  • همیشه برای تهیه و خرید رنگ مو، حتماً به دقت کاتالوگ‌های رنگ مو را به دقت بخوانید.
  • از رنگ کردن مکرر موها خودداری کنید. بهترین زمان برای رنگ کردن موها دو ماه یکبار است.
  • برای دکلره کردن موها به هر شکل، هایلایت، آمبره و بالیاژ حتماً از یک آرایشگر ماهر کمک بگیرید.
  • استفاده از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی به موها، پس از رنگ کردن موها را فراموش نکنید.

شما رنگ موی شکلاتی شماره چند را می پسندید؟ دلیل انتخابتان چیست؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-آیا رنگ موی شکلاتی برای پوست سبزه مناسب است؟

رنگ موی شکلاتی اصولاً برای همه انواع پوست مناسب است. اما به افراد با پوست زیتونی و سبزه توصیه می‌کنم رنگ‌ شکلاتی خود را با اندکی رنگ شرابی یا مسی ترکیب کنند. رنگ شکلاتی فندقی ترکیب بسیار مناسبی برای افراد با پوست سبزه است. این رنگ باعث ایجاد هماهنگی رنگ سرد (پوست سبزه) و گرم (رنگ موی فندقی) می‌شود.

2-رنگ موی شکلاتی تیره به چه رنگ پوست می‌آید؟

رنگ شکلاتی تیره یک رنگ بسیار مناسب برای دختران جوان و افراد با پوست روشن است. این رنگ باعث ایجاد تضاد بین رنگ پوست و مو می‌شود. دقت داشته باشید که رنگ‌های تیره انتخاب خوبی برای افراد با پوست تیره یا افراد مسن نیست. چرا که بازتاب تیره ایجاد کرده و عیوب چهره را به نمایش می‌گذارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید