رشد سریع مو با روغن زیتون، این روغن جادویی با موهای شما چه می‌کند؟

رشد سریع مو با روغن زیتون

روغن زیتون سرشار از اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان است. این روغن منحصر به فرد قرن هاست که برای حفظ سلامت و بهبود بافت و شکل ظاهری مو‌ها استفاده می‌شود.
همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد روغن زیتون می‌تواند التهابات پوست سر را تسکین بدهد، فولیکول مو را تقویت و رشد مو را تحریک کند. اگر می‌خواهید در مورد رشد سریع مو با روغن زیتون بیشتر بدانید در ادامه با ما همراه شوید.

بررسی ادعای رشد سریع مو با روغن زیتون

در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ بر روی موش‌ها انجام شد، پژوهشگران دریافتند که استفاده از ترکیبات بدست آمده از درخت زیتون رشد مو را در آنها تحریک می‌کند. البته برای اطمینان از این مساله بایستی پژوهش‌ها بر موی انسان نیز انجام شود. همچنین بایستی به این سوال پاسخ داده شود که آیا روغن زیتون نیز همان اثرات ترکیبات بدست آمده از درخت زیتون را دارد یا خیر؟‌
می‌دانیم که روغن زیتون از میوه درختی به همین نام (Olea europaea) به دست می‌آید و نوعی چربی به نام اسید اولئیک بخش عمده‌ای از آن را تشکیل می‌دهد. اسید اولئیک سرشار از آنتی اکسیدان است، از این رو می‌تواند از ریزش مو جلوگیری کند.
محصولات به دست آمده از زیتون همچنین دارای است خاصیت ضد باکتریایی هستند که در حفظ سلامت پوست سر نقش مهمی دارند.
همچنین روغن زیتون در پیشگیری و کاهش موخوره موثر است. این روغن با تغذیه و محافظت از رشته‌های مو باعث حفظ بافت و زیبایی مو‌ها می‌شود.
در کنارهم قرار گرفتن موارد یاد شده در بالا، می‌تواند این تصور را ایجاد کنند که مو‌ها پس از استفاده از روغن زیتون سریعتر رشد می‌کنند.

رشد سریع مو با ماسک روغن زیتون

روغن زیتون در بسیاری از محصولات مو مانند شامپو‌ها و نرم کننده‌ها وجود دارد. اما اگر شما از طرفداران استفاده از روغن زیتون خالص هستید، می‌توانید ماسک موی روغن زیتون را در خانه تهیه کنید.

۱. ماسک موی روغن زیتون

  • حدود یک چهارم (ربع) فنجان روغن زیتون برای کل مو‌های شما کافی است.
  • کمی روغن در دستان تان بریزید. دستان خود را به هم بمالید تا روغن در کف دست شما گرم شود.
  • روغن را به آرامی به پوست سر خود ماساژ دهید. توجه ویژه‌ای به پوست سر تان داشته باشید. مو‌های تان را از ریشه به روغن آغشته کنید و به آرامی تا نوک مو‌ها بیایید.
  • مو‌ها را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه دهید روغن برای مدت حداقل ۱۵ دقیقه جذب مو‌ها شود.
  • سپس مو‌های خود را با آب ولرم و شامپو بشویید. از آب داغ برای شستشو استفاده نکنید، زیرا باعث آسیب دیدن مو‌های شما می‌شود.‌
  • می‌توانید هر هفته یا دو هفته یکبار از ماسک موی روغن زیتون استفاده کنید تا مو‌های تان را تقویت کنید.
رشد سریع مو با روغن زیتون

۲. ماسک تخم مرغ و روغن زیتون

یک روش درمانی معروف برای رشد سریع مو‌ها استفاده از ترکیب زرده تخم مرغ و روغن زیتون است. ممکن است ظاهر چسبناک این ماسک مورد پسند شما نباشد، اما دلایل علمی متعددی برای موثر بودن این روش وجود دارد.
زرده تخم مرغ دارای ترکیبی به نام “پپتید رشد مو – Hair Growth Peptide” دارد، که رشد مو را تحریک می‌کند. از این رو استفاده از روغن زیتون و زرده تخم مرغ در کنار هم موجب تسریع رشد مو می‌شود. برای استفاده از این ماسک، روش زیر را دنبال کنید:

  • زرد یک تخم مرغ را در یک چهارم (ربع) فنجان روغن زیتون کاملا مخلوط کنید تا یکدست شود.
  • مخلوط را کاملا روی موهای بمالید.
  • مو‌ها را با یک کلاه پلاستیکی بپوشانید. اجازه دهید ماسک برای مدت حداقل ۱۵ دقیقه روی مو‌ها بماند.
  • سپس مو‌های خود را با آب ولرم و شامپو بشویید. ‌

تاثیر روغن زیتون بر انواع مو

از لحاظ تئوری، روغن زیتون موجب تحریک رشد در انواع مو‌ها می‌شود. اما در عمل برخی از مو‌ها نتیجه بهتری در استفاده از روغن زیتون کسب می‌کنند. تجربه نشان داده که افراد با مو‌های فر طبیعی یا کسانی که مو‌های آسیب دیده دارند از ماسک موی روغن زیتون رضایت بیشتری داشته اند. این مو‌ها پس از چند بار استفاده از روغن زیتون پرپشت‌تر به نظر می‌رسند.
در مورد رشد سریع مو با روغن زیتون اطلاعات علمی دقیقی وجود ندارد، اما تجربیات افراد مختلف نشان می‌دهد که استفاده منظم از روغن زیتون، تصور پرپشت شدن و رشد سریع مو‌ها را ایجاد می‌کند.

درمان خانگی برای رشد سریع موها

اگر نگران رشدمو‌های تان هستید، به غیر از روغن زیتون، گزینه‌های دیگری برای درمان وجود دارد. سایر درمان‌های خانگی برای تقویت و رشد مو عبارتند از:

در نظر داشته باشید که این روغن‌ها را قبل از استفاده بایستی رقیق شوند. بدین منظور می‌توانید یک قاشق غذاخوری روغن حامل مانند روغن زیتون را به آن‌ها اضافه کنید، سپس به پوست سر ماساژ دهید.
داشتن یک رژیم غذایی غنی از سبزیجات و پروتئین و آهن نیز به حفظ سلامت موها کمک می‌کند. خوب است بدانید که کمبود آهن یکی از دلایل ریزش موهاست.
اگر به استفاده دارو‌های شیمیایی علاقمندید، در نظر داشته باشید است که ماینوکسیدیل (Rogaine) و فیناستراید (Propecia) معمولاً برای درمان ریزش مو تجویز می‌شوند و تنها Propecia برای طاسی الگوی مردانه از FDA تأییدیه گرفته است.
هرچند هدف این دارو‌ها کاهش و جلوگیری از ریزش موهاست (هیچ یک از آن‌ها رشد مو را تسریع نمی‌کند)، اما هر دو دارو عوارض جانبی نیز دارند.

خواص روغن زیتون برای موها

استفاده منظم از روغن زیتون بر روی موها، علاوه بر حفظ سلامت و شادابی مو، مزایای بی‌شمار دیگری نیز دارد. برخی از خواص مفید روغن زیتون برای موها عبارتند از:

۱. روغن زیتون به عنوان نرم کننده

ترکیبات موجود در روغن زیتون مانند اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسکوالن همگی نرم کننده طبیعی مو هستند. پژوهش‌ها نشان داده است که روغن زیتون رطوبت رسانی عمیقی روی مو‌ها انجام می‌دهد.
روغن زیتون با نفوذ به ساقه مو و حفظ رطوبت، باعث نرمی و تقویت مو می‌شود. درخشش موها پس از استفاده از روغن زیتون ناشی از روغنی شدن کوتیکول خارجی مو است.

۲. ضخیم کردن مو با روغن زیتون

روغن زیتون برای درمان مو‌های خشک و ضخیم شدن موها بسیار مفید است. طرفداران این روش می‌گویند روغن زیتون مو را مرطوب و مستحکم نگه می‌دارد.

۳. روغن زیتون برای ترمیم مو‌های آسیب دیده

مو‌هایی که به شدت آسیب دیده اند (مانند مو‌های که چندین بار پیاپی رنگ و دکلره شده اند) در اثر درمان با روغن زیتون رطوبت کافی را جذب و خود را احیا می‌کنند.
درمان با روغن زیتون را حداقل ۷۲ ساعت پس از انجام رنگ یا دکلره روی مو‌ها آغاز کنید. اگر از روغن زیتون روی مو‌های سفید یا خیلی روشن استفاده می‌کنید، ابتدا یک رشته مو را امتحان کنید تا مطمئن شوید روغن سایه سبزی از خود باقی نمی‌گذارد.

رشد سریع مو با روغن زیتون

۴. درمان موخوره با روغن زیتون

روغن زیتون به درمان موخوره کمک می‌کند. برای این منظور بایستی روغن زیتون را به ۵ سانتی متر انتهای مو بزنید.
اگر فقط قسمت‌های انتهایی مو به روغن آغشته می‌کنید، مو‌های خود را با سنجاق بالا نگه دارید تا لباستان را روغنی نکند. برای حالت دهی کامل موهای، ماساژ روغن را از پوست سر شروع و تا انتهای مو‌ها ادامه دهید.

۵. درمان شپش با روغن زیتون

روغن زیتون می‌تواند به از بین بردن شپش سر کمک کند. البته استفاده از شانه مناسب و اطمینان از خارج کردن تمام شپش‌های زنده و تخم‌های آن‌ها از میان موها، اهمیت ویژه‌ای دارد.

۶. روغن زیتون و درمان شوره سر

یکی از دلایل اصلی شوره سر، بیماری‌های قارچی پوست سر است. تا آنجا می‌دانیم، هیچ درمان قطعی برای شوره سر وجود ندارد، اما استفاده از روغن زیتون باعث کاهش پوسته پوسته‌های سر می‌شود.
بدین منظور روغن زیتون را به پوست سر خشک خود ماساژ دهید و شوره سر را شانه کنید. اجازه دهید روغن زیتون مدت زمانی روی مو‌ها بماند تا تاثیر نرم کنندگی داشته باشد.

سخن آخر

روغن زیتون دارای پروتئین، آنتی اکسیدان و عوامل ضد میکروبی است که در حفظ سلامت مو موثر است.
با گذشت زمان، درمان مو با روغن زیتون موجب تقویت فولیکول مو می‌شود، طول عمر هر تار مو را افزایش می‌دهد و این تصور را ایجاد می‌کند که مو‌ها با سرعت بیشتری رشد می‌کنند.
در نهایت، روغن زیتون یک درمان جایگزین کم هزینه برای مو‌های شما است که امتحان آن هیچ ضرری ندارد. اگر به درمان‌های طبیعی برای حفظ سلامت موهای‌تان علاقمندید، توصیه می‌کنیم مطلب “روغن درمانی، راه حلی برای تمامی مشکلات مو” را مطالعه کنید.

آیا شما تا به حال از زیتون برای رفع مشکلات موهای خود استفاده کرده‌اید؟ نتیجه رضایت بخش بوده است؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.


برگرفته از: healthline و cosmopolitan

سوالات متداول

1-بهترین روغن برای رشد سریع مو کدام است؟

براساس تحقیقات جدید یکی از بهترین روغن‌ها برای رشد سریع موها روغن رزماری و روغن چوب صندل است. تاثیر استفاده از این روغن‌ها پرپشت شدن موها و تسریع رشد آنهاست. البته محققان می‌گویند شما باید به مدت 6 ماه هر هفته دو یا سه بار از این روغن‌ها استفاده کنید.

2-آیا روغن زیتون خوراکی برای مو مفید است؟

روغن‌ زیتون‌های خوراکی تصفیه و از هرگونه ناخالصی پاک شده‌اند.بنابراین استفاده از آنها برای تقویت پوست و مو هیچ مشکلی ندارد. اما روغن‌های تصفیه شده طبیعتاً گران‌تر از روغن‌های پالایش نشده هستند. روغن‌ زیتون‌های غیرتصفیه برای مصارف درمانی به کار می‌روند و ارزان‌تر هستند. اگر هزینه روغن زیتون برایتان مسئله‌ای نیست می‌توانید از روغن‌های خوراکی آن هم اضافه کنید.

3-چگونه از روغن زیتون برای تقویت مو استفاده کنیم؟

یکی از روش‌های موثر و آسان استفاده از روغن زیتون برای موها، این است که با یک قطره‌چکان مقداری روغن را بکشید. سپس به نقاطی از پوست سر بچکانید و 5 دقیقه ماساژ دهید. این کار را یک یا دو بار در هفته تکرار کنید. می‌توانید مقداری عصاره رزماری هم به روغن زیتون اضافه کنید. این کار میزان اثربخشی روغن زیتون را افزایش می‌دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۱ نظر

نظر خود را برای موهیتو بنویسید