رنگ کردن مو با قهوه و ترفندهای ماندگار کردن آن

رنگ کردن مو با قهوه

پیدا شدن موی سفید در میان مو‌های تیره، احتمالا اتفاق خوشایندی نیست و رنگ کردن مو، چاره آن است. راه‌های متفاوتی برای رنگ کردن مو وجود دارد: سپری کردن ساعات طولانی در آرایشگاه، رنگ کردن مو در خانه یا استفاده از اسپری رنگ موقت. با این حال، رنگ مو‌های موجود در بازار دارای مواد شیمیایی بالقوه سمی و مضر مانند آمونیاک یا پارابن هستند. برای اینکه کمتر در معرض این مواد شیمیایی خطرناک قرار بگیرید، می‌توانید از رنگ‌های طبیعی استفاده کنید. یکی از نزدیک‌ترین رنگ‌ها به مشکی، قهوه‌ای است. از این رو رنگ کردن مو با قهوه یکی از بهترین روش‌ها برای پوشاندن مو‌های خاکستری است.

مزایای رنگ کردن مو با قهوه

قهوه علاوه بر رنگ زیبا و عطر دلنشین، مزایای دیگری نیز برای مو‌های شما دارد.

  • تحریک رشد مو‌ها
  • پیشگیری از ریزش مو
  • بهبود گردش خون در پوست سر
  • لایه برداری از پوست سر
  • افزایش استحکام و تقویت مو

روش رنگ کردن مو با قهوه

یک فنجان قهوه دم کرده می‌تواند یک تا دو درجه رنگ مو‌های شما را تیره‌تر کند و بهتر از آن، می‌تواند مو‌های خاکستری‌تان را نیز بپوشاند. برای رنگ کردن مو با قهوه روش زیر را به کار ببندید:

  • یک فنجان قهوه رست شده (Dark-roast Coffee) را دم کنید.
  • نصف فنجان قهوه دم کرده را با ۲ قاشق غذاخوری پودر قهوه مخلوط کنید. ۱ فنجان نرم کننده مو به مخلوط اضافه کنید.
  • مخلوط را روی مو‌های تمیز و مرطوب بمالید.
  • مو‌ها را با کلاه مخصوص بپوشانید.
  • اجازه دهید مخلوط حداقل یک ساعت روی مو‌ها بماند، سپس مو‌ها را با آب بشویید.
  • در صورت لزوم می‌توانید این فرایند را تکرار کنید (۲ تا ۳ بار) تا به رنگ دلخواه دست یابید.

البته بایستی بدانید که قهوه تغییر رنگ چشمگیری در مو‌های شما ایجاد نمی‌کند و رنگ آن نیز برای مدت زیادی دوام نخواهد داشت. اما اگر نیاز به یک روش سریع و مقرون به صرفه دارید، گزینه خوبی برای امتحان کردن است.

روش رنگ کردن مو با قهوه

رنگ کردن مو با قهوه و دارچین

دارچین موجب روشن شدن رنگ مو می‌شود. استفاده از ترکیب قهوه و دارچین سایه قهوه‌ای روشنی به مو‌ها اضافه می‌کند. همچنین استفاده از دارچین روی مو‌ها موجب تقویت و تغذیه فولیکول‌های مو می‌شود. در نهایت استفاده مکرر از دارچین روی موها، یک تا دو درجه مو‌های شما را روشن‌تر می‌کند.
پیش از استفاده از دارچین روی موها، تست حساسیت را انجام دهید.

رنگ کردن مو با قهوه و حنا

رنگ کردن مو با قهوه و حنا علاوه بر تغذیه فولیکول های مو، موجب دوام بیشتر رنگ مو می‌شود و طیف رنگی زیبایی از قهوه‌ای تا خرمایی به موها می‌دهد. می‌توانید انواع ترکیب رنگی با این روش را در مطلب “آموزش رنگ کردن مو با حنا و قهوه” پیدا کنید.

خوب است بدانید

چند نکته وجود دارد که باید قبل از رنگ کردن مو با قهوه بدانید:

  • ممکن است قهوه روی رنگ موی کنونی شما اثر نکند. اگر به تازگی به آرایشگاه رفته اید و موهایتان را دکلره کرده اید یا چندین بار پیاپی رنگ مو‌های تان را تغییر داده اید، احتمالا قهوه به طور یکنواخت روی مو‌هایتان اثر نمی‌کند.
  • به احتمال زیاد قهوه تأثیر یکسانی روی مو‌های قرمز، نقره‌ای یا نئون ندارد. همچنین موی بلوند در اثر رنگ کردن با قهوه به رنگ قهوه‌ای تیره نمی‌رسد. اگر مو‌های شما سایه‌های قهوه‌ای دارد برای رنگ کردن با قهوه مناسب است.
  • استفاده از قهوه تیره رست شده مو‌های شما را تیره‌تر می‌کند.
رنگ کردن مو با قهوه

راهکارهای ماندگاری بیشتر رنگ موی طبیعی

مشکلی که با رنگ مو‌های طبیعی وجود دارد، ناپایداری و پاک شدن سریع آنهاست. چند روش برای افزایش دوام رنگ مو‌های طبیعی وجود دارد:

  • استفاده از وسایل حرارتی مانند سشوار، اتوی مو و انبر فر را محدود کنید.
  • در صورت استفاده از این ابزارها، یک محافظ حرارتی روی مو‌های خود بمالید.
  • از دوش گرفتن با آب داغ خودداری کنید و در صورت امکان شستن مو‌های خود به تعویق بیاندازید.
  • از یک فیلتر در خروجی آب دوش حمام استفاده کنید، تا مواد شیمیایی آسیب زننده مانند کلر و فلزات سنگین را فیلتر کند.

خطرات استفاده از رنگ مو

رنگ مو‌های موجود در بازار سرشار از مواد شیمیایی هستند و اثرات نامطلوبی بر بدن باقی می‌گذارند. انجمن سرطان آمریکا، اعلام کرده است که انواع رنگ مو‌های اکسیداتیو موقتی و دائمی به ساقه مو نفوذ می‌کنند و به طور بالقوه خطر ابتلا به انواع سرطان (به ویژه سرطان مثانه و سرطان‌های خون مانند لوکمی) را افزایش می‌دهند.

سخن آخر

حتی اگر خطر ابتلا به سرطان کم یا ناچیز باشد، مواد شیمیایی خشن موجود در رنگ مو باعث تحریک پوست شده و به مو‌ها آسیب می‌رساند؛ بنابراین استفاده از گزینه طبیعی تر، در طولانی مدت باعث حفظ سلامت مو‌های شما می‌شود. اگر به استفاده از رنگ موهای طبیعی علاقه دارید، توصیه می‌کنیم مطلب “رنگ کردن مو با پوست گردو” را نیز مطالعه کنید.

آیا شما تجربه رنگ کردن مو با قهوه را داشته‌اید؟ نتیجه رضایت بخش بوده است؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برگرفته از: Healthline

سوالات متداول

1-آیا قهوه باعث روشن شدن موهای تیره می‌شود؟

براساس تجربیات و تحقیقات انجام شده، قهوه قدرت روشن کردن موهای تیره و مشکی را ندارد. البته مقداری باعث روشن شدن موهای تیره می‌شود اما تغییرات محسوس نیست.اما می‌تواند موهای قهوه‌ای روشن و خرمایی را روشن کند. همچنین می‌تواند موهای دکلره شده را تغییر رنگ دهد و آنها را کمی شکلاتی‌تر کند.

2-آیا قهوه می‌تواند سفیدی‌های مو را پوشش دهد؟

برای اینکه سفیدی‌های مو را با کمک قهوه تا حدی بپوشانید می‌توانید قهوه را دم کرده و با کمی نرم‌کننده مو ترکیب کنید. سپس روی قسمت‌های مورد نظر خود بگذارید. برای اثرگذاری بیشتر می‌توانید مقداری حنا هم به این ترکیب اضافه کنید.

3-آیا می‌توان موها را با قهوه و اکسیدان رنگ کرد؟

پاسخ این سوال مثبت است. برای رنگدهی بیشتر قهوه و ماندگارتر شدن آن می‌توانید از اکسیدان کمک بگیرید. اکسیدان به نفوذ کردن رنگ قهوه به ساختمان مو کمک می‌کند. البته دقت کنید که مصرف زیاد اکسیدان می‌تواند باعث خشکی و موخوره شدن موهای شما شود.

4-چرا بعضی از موها با قهوه رنگ نمی‌گیرند؟

این موضوع به جنس و رنگ موهای افراد بستگی دارد. به عنوان مثال اگر تار موهای شما ضخیم است یا رنگ موهایتان بسیار مشکی است، قهوه نمی‌تواند موهایتان را رنگ کند. اما اگر موهای روشن داشته باشید یا تار موی نازک دارید احتمال رنگ گرفتن موهایتان با قهوه بیشتر است.

5-رنگ کردن مو با قهوه و ماست و دارچین چگونه است؟

برای اینکه یک رنگ موی طبیعی خوشرنگ داشته باشید می‌توانید از مقداری قهوه دم کرده، 2 قاشق ماست، 2 قاشق دارچین و مقدار کمی صابون استفاده کنید. دارچین باعث سایه روشن شدن رنگ موها می‌شود. ماست و صابون باعث باز شدن پولک‌های مو می‌شوند و قهوه به ساختمان مو نفوذ می‌کند. البته رنگ گرفتن یا نگرفتن موها به جنس و رنگ موی شما بستگی دارد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۴ نظر

  • سلام من موهامودکلره کردم،به نظرتون قهوه رنگشوتیره میکنه؟

    • A
      هما نعمانی

      سلام دوست عزیز قهوه فقط نهایتا یک یا دو درجه تیره‌تر میکنه. میتونید از رنگ‌های شماره ۳ یا ۴ برای تیره کردن دکلره استفاده کنید

  • سلام.. من موهامو طلایی کردم بدون دکلره به نظرتون اگه قهوه بزنم تیره تر میشن یا نه؟؟؟ دوست دارم حالت براق نداشته باشن و اندکی تیره بشن.

    • A
      هما نعمانی

      سلام عزیزم بله با یک رنگ شماره ۴ یا ۵ میتونین موهاتونو تیره تر کنید. قهوه نمیتونه موهارو تیره کنه. بهتره از رنگ های شیمیایی بدون آمونیاک استفاده کنید.

نظر خود را برای موهیتو بنویسید