پرپشت شدن مو با سیر ؛ ۵ ماسک ساده و عالی

پرپشت شدن مو با سیر

شاید یکی از معضلات بزرگ شما ریزش موهایتان باشد. این اتفاق می‌تواند تاثیر مستقیم بر زیبایی داشته و با ناراحتی نیز همراه است. در اکثر شرایط راه‌های زیادی برای درمان ریزش موی هم زنان و هم مردان وجود دارد. یکی از درمان‌های خانگی استفاده از سیر است. سیر میوه‌ای شگفت‌انگیز و قدیمی‌ترین گیاهان دارویی شناخته شده است که سرشار از آنتی اکسیدان بوده و از سلول‌ها در برابر رادیکال‌های آزاد که بسیار مضر هستند محافظت می‌کند پس در نتیجه می‌تواند از ریزش مو‌ها جلوگیری کرده و به مرور زمان باعث پرپشت شدن مو‌ها شود. در این بخش قرار است ابتدا با خواص سیر برای مو آشنا شده و سپس روش‌های پرپشت شدن مو با سیر را بخوانیم.

خواص سیر برای مو

سیر علاوه بر بدن که خواص ویژه‌ای برای آن دارد برای مو‌ها نیز بسیار مفید است. مطالعات زیادی درباره خواص سیر، انجام شده است که در ادامه ابتدا با خواص این ماده مغذی برای مو‌ها آشنا می‌شویم.
سیر خام دارای ویتامین‌ها و مواد معدنی زیادی مانند ویتامین‌های B۶ و C، منگنز و سلنیوم است که همه آن‌ها باعث رشد مو‌ها و داشتن مو‌هایی سالم می‌شوند. خواص ضدمیکروبی و ضدقارچی موجود در سیر نیز ممکن است به رشد مو کمک کند، زیرا این خواص می‌توانند باعث کشته شدن باکتری‌ها و مبارزه با میکروب ها، حفظ سلامتی مو و پوست سرتان شود. همچنین سیر حاوی سلنیوم است که ویتامین E لازم برای سلامت و تقویت مو‌ها را تأمین کرده و از آسیب احتمالی مو‌ها و شکنندگی آن‌ها جلوگیری می‌کند. پس در نتیجه با داشتن همه این خواص سیر می‌تواند جلوی ریزش مو‌ها را گرفته و برای پرپشت شدن آن بسیار کاربردی باشد.

خواص سیر برای مو

ماسک های سیر مخصوص پرپشت شدن مو

دو نکته مهم راجع به ماسک‌های زیر را دقت کنید که اولا باید از این ماسک‌ها به مدت طولانی استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید یعنی یک هفته یا یک ماه زمان کمی است تا نتیجه دلخواه شما حاصل شود. همچنین حتما از این ماسک‌ها طبق دستور با مواد و زمان گفته شده استفاده کنید.

۱. ماسک سیر برای تقویت مو‌ها

مواد لازم:

  • ۸ حبه سیر تازه
  • ۲ قاشق سوپ خوری روغن سیر در ازای هر حبه
ماسک سیر برای تقویت مو‌ها

روش تهیه و استفاده:

سیر‌ها را پوست کنده و له کنید. روغن زیتون را در تابه گرم کنید و سپس روی پوره سیر ریخته و هم بزنید تا یکدست شود. مخلوط سیر و روغن را در یک بطری شیشه‌ای بریزید و بگذارید دو تا سه روز بماند. هفته‌ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید. ماسک به مدت یک ساعت روی موهایتان بماند سپس با آب ولرم بشویید.

۲. ماسک سیر برای مبارزه با ریزش مو

مواد لازم:

  • آب سیر (۸ حبه سیر)
  • یک قاشق چای‌خوری روغن نارگیل
  • یک قاشق چای‌خوری عسل
ماسک سیر برای مبارزه با ریزش مو

روش تهیه و استفاده:

ابتدا آب سیر را از سر سیر یا حدود هشت حبه سیر بگیرید.
آب سیر را از سر سیر به روشی که در بالا گفته شد بگیرید و آن را با روغن نارگیل و عسل مخلوط کنید. می‌توانید قبل از مخلوط کردن روغن نارگیل و عسل را با قرار دادن روی کاسه پر از آب گرم کمی گرم کنید. میتوانید چند قطره آب لیمو ترش به آن اضافه کنید. سپس مخلوط را روی پوست و موی سر ماساژ دهید و به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر بگذارید بماند. در آخر آن را با آب ولرم بشوئید. این کار را می‌¬توانید دو یا سه بار در هر هفته انجام دهید.

۳. ماسک سیر برای رشد مو

مواد لازم:

  • آب سیر
  • یک قاشق غذاخوری آب پیاز
  • یک عدد تخم مرغ
  • دو الی سه قطره روغن رزماری یا اسطوخودوس
ماسک سیر برای رشد مو

روش تهیه و استفاده:

مواد را داخل یک کاسه با همزن بزنید تا مخلوط یکدستی حاصل شود. این مخلوط را روی پوست سر خود بمالید. هنگامی که مو و پوست سر شما به طور کامل با مخلوط پوشانده شد، از کلاه دوش استفاده کنید. به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه منتظر بمانید. مو‌های خود را با آب خنک و یک شامپوی ملایم بدون سولفات بشویید. آب خنک باعث جلوگیری از پخته شدن تخم مرغ در مو‌های شما و در عین حال کنترل بوی آن می‌شود. روغن موجود در این ترکیب به کنترل بو کمک می‌کند. از این روش یک الی دو بار در هفته استفاده کنید.

۴. ماسک سیر برای درمان مو‌های شکننده

مواد لازم:

  • ۵ قاشق غذاخوری روغن سیر
  • ۱ قاشق غذا خوری روغن نارگیل
  • ۱ قاشق غذا خوری روغن کرچک
  • ۱/۲ قاشق چای خوری اسانس رزماری
  • ۱۰ قطره روغن درخت چای
ماسک سیر برای درمان مو‌های شکننده

روش تهیه و استفاده:

برای تهیه این روغن ابتدا باید سیر را رنده کرده و در روغن زیتون گرم بریزید. میزان ترکیب این دو ماده به ازای هر قاشق غذا خوری روغن یک حبه سیر است. این روغن را می‌توانید یک الی دو هفته در یخچال نگهداری کنید. سپس برای تهیه ماسک مواد بالا را به خوبی با یکدیگر مخلوط کنید. هفته‌ای دوبار این ماسک خانگی را روی پوست سرتان بگذارید و ماساژ دهید.

۵. ماسک سیر برای افزایش تراکم

مواد لازم:

  • ۵ قاشق غذاخوری روغن سیر
  • یک قاشق سوپخوری عسل
  • یک قاشق سوپخوری سس مایونز
  • یک قاشق سوپخوری ماست
  • یک عدد زرده تخم مرغ (اختیاری)
ماسک سیر برای افزایش تراکم

روش تهیه و استفاده:

همه مواد را درون یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. سپس ماسک را به مدت دو ساعت روی موهایتان نگه دارید و در آخر با آب ولرم بشویید. منظور از افزایش تراکم همان پرپشت شدن مو‌ها است که ترکیب بالا به دلیل داشتن مواد مغذی و لازم برای مو می‌تواند این امکان را برای شما فراهم کند. این کار را بیشتر از دو بار در هر هفته انجام ندهید.

سخن آخر

امیدواریم از این مقاله که به معرفی انواع ماسک برای پرپشت شدن مو با سیر پرداخت لذت برده باشید. توجه داشته باشید که استفاده از سیر روی پوست، در برخی از افراد حساس، ممکن است ایجاد آلرژی و حساسیت کند و باعث ایجاد سوختگی در پوست شود پس حتما قبل از استفاده آن را امتحان کنید. همچنین با خوردن غذا‌های سالم و استفاده کمتر از سشوار و اتوی مو که سبب خشک شدن و آسیب دیدن مو‌ها می‌شوند نیز می‌توانید باعث تقویت و پرپشت شدن مو‌های خود شوید.

خوب است بدانید راه‌های درمان خانگی دیگری نیز وجود دارد که اگر می‌خواهید با آن‌ها آشنا شوید می‌توانید از طریق دو مقاله روبرو اینکار را بکنید: جلوگیری از ریزش مو با روغن زیتون با راهکارهای آسان و کاربردی و پرپشت شدن مو با سس مایونز راه‌حل خوشمزه برای مو نازک‌ها

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-آیا ترکیب سیر و پیاز برای رشد مو خوب است؟

نکته مهم در مورد ترکیب سیر و پیاز این است که ممکن است پوست شما را به شدت تحریک کرده و باعث قرمزی و التهاب آن شود. پس باید دقت کنید که اگر مخلوطی از سیر و پیاز را روی پوست سر خود گذاشتید بعد از گذشت 5 یا 7 دقیقه شستشو دهید. این ترکیب می‌تواند مقدار زیادی خون را به سمت پوست کشانده و فولیکول‌های مو را تقویت کند.

2-نحوه استفاده از سیر برای مو چگونه است؟

برای تهیه ماسک سیر برای مو،‌بهتر است دو یا سه حبه سیر را رنده کرده یا به خوبی له کنید تا به شکل پوره درآید. سیر را با مقداری روغن زیتون یا کنجد مخلوط کنید تا یکنواخت شود. حالا با کمک انگشت دست یا یک برس نرم روی قسمت‌هایی از سر بمالید. کمی ماساژ دهید و روی سر را با یک کیسه نایلونی بپوشانید. بعد از گذشت 20 دقیقه با آب ولرم و شامپوی ملایم شسشتو دهید.

3-عوارض استفاده از سیر برای مو چیست؟

یکی از مهم‌ترین عوارض استفاده از سیر برای مو این است که اگر مدت زمان زیادی روی پوست بماند ممکن است باعث التهاب، قرمزی، سوزش و حتی زخم و خونریزی محل بشود. از آنجایی که سیر باعث لایه‌برداری پوست می‌شود ممکن است باعث آسیب جدی به پوست سر شده و قسمت‌هایی از پوست را زخمی کند. بنابراین باید هنگام استفاده از ماسک سیر دقت کنید که اگر دچار سوزش و التهاب شدید فوراً ماسک را شسته و پاک کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید