با برس مو چوبی سرگذشت موهایتان را عوص کنید؛ چرا بهترین برس ، برس چوبی است؟

برس چوبی مو

برس مو چوبی یکی از مهمترین وسایلی است که باعث تضمین سلامت موهای ما می‌شود. خرید برس مو چوبی بهترین کاری است که می‌توانید برای مراقبت از موهایتان انجام دهید. این برس به درمان بسیاری از مشکلات پوست سر کمک می‌کند

قضیه ساده است: اگر در انتخاب برس مویتان کمی وسواس، دقت و البته هزینه صرف کنید، بدون نیاز به هیچ وسایل حرارتی یا شیمیایی، موهایی سالم‌تر و زیباتر خواهید داشت. اگر تا اینجا کمی قانع شده‌اید که باید در مورد انتخاب برس مو تجدید نظر کنید، اجازه دهید امروز درباره برس‌های چوبی صحبت کنم. با من همراه باشید.

 5 دلیلی برتری برس‌های چوبی

  1. دندانه‌های چوبی، به طبیعی‌تر شدن ظاهر موها کمک می‌کنند. همچنین روغن های طبیعی موها را به طور مساوی در همه قسمت‌ها توزیع می‌کنند
  2. دندانه‌های چوبی ملایم و بادوام هستند. از آنجایی که این دندانه‌ها پهن و درشت هستند، احتمال شکستن و آسیب دیدن مو هنگام شانه زدن کمتر است (مخصوصا برای موهای فر).
  3. برس‌ مو چوبی هیچ گونه اصطکاکی ایجاد نمی‌کنند (چیزی که در اکثر  برس و شانه‌های مصنوعی خواهید یافت)
  4. دندانه‌های چوبی همانند انگشتان دست عمل می‌کنند. یعنی باعث احساس ماساژ روی پوست سر می‌شوند. این کار به افزایش گردش خون در پوست سر کمک و مواد مغذی را به فولیکول‌های مو وارد می‌کند.
  5. برس‌های چوبی معمولاً از بامبو ساخته می‌شوند که یک منبع تجدیدپذیر است. بامبوها پس از برداشت به سرعت دوباره رشد می‌کند. بامبوها همچنین می‌توانند در خاک آسیب‌دیده و خالی از مواد مغذی هم رشد کنند. به این‌ترتیب برس چوبی شما یک برس سازگار با محیط است و شما هم یک فرد حامی‌ محیط‌زیست هستید.
برس چوبی

آیا واقعا برس چوبی برای موها بهتر است؟

پاسخ این سوال مثبت است، برس موی چوبی بهترین نوع برس برای هر نوع مو است زیرا بسیار ملایم بوده و باعث براق‌تر شدن مو می‌شود. برس‌های چوبی همچنین برای ماساژ پوست سر بسیار عالی هستند. برس‌ها به اندازه کافی محکم هستند که واقعاً به گردش آن کمک می‌کنند. حتماً می‌دانید که گردش خون در پوست سر باعث رشد مو می‌شود. زیرا خون و اکسیژن موجود در آن باعث تحریک فولیکول‌ها می‌شود. بنابراین اگر با مشکل ریزش مو سروکله می‌زنید بدون هیچ‌ تردیدی یک برس چوبی بخرید.

برس چوبی مو

انتخاب برس چوبی براساس نوع مو

برس‌های چوبی برای انواع مو بخصوص موهای ضخیم، و البته فرفری مناسب هستند. با این حال این نوع موها در طراحی‌ها و مدل‌های مختلفی تولید می‌شوند که با همه انواع موها مناسب باشند. به عنوان مثال اگر موهای شما کاملا طبیعی، یعنی فاقد رنگ و دکلره هستند می‌توانید از یک برس چوبی با دندانه‌های معمولی و ریز استفاده کنید. اما اگر روی موهایتان فرآیندهای شیمیایی از قبیل رنگ، دکلره، ریباندینگ یا کراتین انجام داده‌اید بهتر است از یک برس چوبی با دندانه‌های درشت و با فاصله از هم استفاده کنید. چرا که این برس‌ها احتمال شکستگی و کشیدگی موهایتان را کاهش می‌دهند.

بهتر است شما دختران فرفری، از برس‌های چوبی با دندانه‌های که به طور گسترده‌ای فاصله دارند استفاده نکنید. این نوع برس‌ها باعث پیچیده شدن و گره خوردن موها می‌شوند. گره خوردن موها معضل اصلی مو فرفری‌هاست و شاید به همین دلیل است که بعضی از آنها به طور کلی از برس کردن موهایشان صرف نظر می‌کنند. اما خبر خوب این است که دندانه‌های ریز به از بین بردن گره‌ها و سلامت موهای فر کمک می‌کند.

برس چوبی یا پلاستیکی، مسئله این است

خب حالا می‌خواهیم ببینیم که برس‌های پلاستیکی چه مشکلاتی دارند؟ جدا از این واقعیت که این برس‌ها از مواد مصنوعی و ساخته‌شده توسط انسان درست شده‌اند، میزان اصطکاک را هنگام شانه زدن موها بالا میبرند. به همین دلیل این نوع برس‌های باعث گره خوردن کشیده و کنده شدن موها می‌شوند.

حتما متوجه شده‌اید که وقتی از برس پلاستیکی استفاده می‌کنید موهایتان درخشش خوبی ندارند. البته خوب است بدانید برس‌های نایلونی بهتر از انواع پلاستیکی هستند چون انعطاف‌پذیری بیشتری دارند. به طور کلی برس‌های پلاستیکی باعث افزایش شکستن موها و بیشتر شدن موخوره‌ها می‌شوند چیزی که در مورد برس‌های چوبی خیلی کمتر اتفاق می‌افتد و این مهم‌ترین برتری چوبی‌هاست. این گزارش را بخوانید: با انواع برس مو چقدر آشنایی دارید؟ نکاتی که شما را در انتخاب برس مناسب کمک می‌کند

برس پلاستیکی

کلام آخر: چگونه برس‌های چوبی را تمیز کنیم؟

اگر می‌خواهید همیشه از مزایای واقعی برس‌های چوبی بهره‌مند شوید، باید آنها را به طور مرتب تمیز کنید. برس‌های چوبی  روغن اضافی موهای شما را تا حدی جذب کرده و درون خود حفظ می‌کنند بنابراین ممکن است در نوبت بعدی شانه کردن موها، روغن را به آن برگردانند. (خوب نیست که موها در معرض روغن اضافی باشد). پس این چند نکته مهم را به خاطر داشته باشید:

  1. همیشه تارهای باقی‌مانده در برستان را تمیز کنید.
  2. هفته‌ای یک بار، پس جدا کردن تارهای مو از برس، آن را درون آب گرم و صابون غوطه‌ور کنید.
  3. دندانه‌ها و صفحه برس را به آرامی‌ بشویید.
  4. آب اضافی را بگیرید.
  5. اجازه دهید برس در هوای آزاد خشک شود.

اولین چیزی که بعد از خواندن این گزارش به ذهنتان رسیده، چیست؟ لطفا نظر خود را درباره این گزارش در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

1-برس مو چوبی چه فوایدی برای سلامتی موها دارد؟

یکی از مهم‌ترین فواید برس چوبی برای موها این است که باعث توزیع مناسب چربی در همه قسمت‌های مو می‌شود. همچنین نسبت به سایر برس‌ها از وز و خشن شدن موها جلوگیری می‌کند. برس‌های چوبی همچنین میزان آسیب زدن به موها هنگام شانه کشیدن را کمتر کرده و از موخوره جلوگیری می‌کنند.

2-آیا برس چوبی برای همه انواع مو مناسب است؟

برس‌های چوبی در انواع مختلفی تولید می‌شوند. به عنوان مثال برس‌های چوبی دندانه ریز برای کسانی که موهای طبیعی بدون رنگ و دکلره و لخت دارند مناسب‌تر است. برای موهای فر و مجعد برس‌های چوبی دندانه درشت و فاصله‌دار انتخاب بهتری هستند.

3-آیا برس کشیدن موهای خیس کار درستی است؟

چه با برس چوبی چه با برس پلاستیکی یا هر برس دیگری، شانه زدن موهای خیس به‌هیچ‌وجه تاییدشده نیست. موهای خیس بسیار حساس و شکننده هستند و ممکن است با شانه کشیدن به راحتی کنده شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۱ نظر

نظر خود را برای موهیتو بنویسید