رنگ مو فانتزی ؛ راهنمای جامع رنگ های رنگین کمانی

رنگ مو فانتزی

رنگ مو فانتزی! وقتی به این عبارت فکر می‌کنید احتمالاً عجیب وغریب‌ترین رنگ موها در ذهنتان شکل می‌گیرد و با خودتان می‌گویید چرا باید چنین رنگ مویی داشته باشم؟ اما بیاید این بار از یک زاویه دیگر به این موضوع نگاه کنیم. ما در ایران معمولاً رنگ‌هایی مثل آبی، سبز، قرمز و زرد را رنگ موهای فانتزی می‌نامیم. اینکه چرا چنین عبارتی برای نامگذاری این رنگ‌ها انتخاب شده است را نمی‌توان درست فهمید. شاید یکی از دلایل عمده و اصلی این نوع نامگذاری، مسئله خارج از عرف بودن این گونه رنگ موهاست. به هر حال تعداد کسانی که با این رنگ موها در طول عمرتان (در ایران) دیده‌اید کم است. اما به معنی این نیست که شما حتماً باید دانشجوی هنر باشید یا روحیات خاصی داشته باشید تا به خودتان اجازه دهید موهایتان را فانتزی کنید. در این گزارش قصد دارم شما را با انواع رنگ موهای فانتزی آشنا کنم. شاید بتوانم دیدگاهتان را در مورد رنگ موی فانتزی تا حدی تغییر دهم. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ موهای فانتزی چه خصوصیاتی دارند؟

به رنگ‌هایی مثل آبی، قرمز، زرد، سبز، بنفش، نارنجی و صورتی رنگ موهای فانتزی گفته می‌شود. این رنگ‌ها معمولاً نسبت به رنگ موهای معمولی، مولکول‌های درشت‌تری دارند و بدون آمونیاک هستند. نکته دیگر در مورد آنها این است که اکثر رنگ موهای فانتزی نیازی به اکسیدان ندارند. بعضی از آنها روی موی نم‌دار و بعضی دیگر روی موی خشک زده می‌شوند.

رنگ مو فانتزی بدون دکلره

یکی از اصلی‌ترین سوالات خانم‌ها در مورد رنگ موی فانتزی اصولاً این است که آیا می‌شود بدون دکلره کردن، موها را فانتزی کرد؟ در جواب باید بگویم که تصور کنید بخواهید روی یک کاغذ سیاه، خطوط رنگی بکشید. خب مسلماً در این حالت به دلیل منعکس نشدن نور، هیچ رنگی دیده نخواهد شد. این موضوع در مورد دکلره نکردن موها و استفاده از رنگ‌های فانتزی هم صادق است. همانطور که اشاره کردم رنگ موهای فانتزی آمونیاک ندارند و خودشان به تنهایی نمی‌توانند موهای شما را روشن کنند. پس برای اینکه یک رنگ موی فانتزی زیبا داشته باشید باید حتماً موها را تا پایه مناسبی دکلره کنید. البته بعضی از ریمل‌های مو در بازار موجود هستند که می‌توانند مثل کرم مو عمل کرده و موها را رنگی کنند که البته همه آنها جلوه طبیعی ندارند و با یک بار شستشو هم پاک می‌شوند.

ریمل مو

ماندگاری رنگ مو فانتزی

رنگ موهای فانتزی از جمله رنگ موهای موقت یا نیمه‌دائمی‌ هستند. به این معنی که نهایتاً تا 10 الی 15 بار شستشو، دوام دارند. البته با هر بار شستشو هم کمرنگ‌تر می‌شوند. ماندگاری کم رنگ موهای فانتزی به این دلیل است که در ساختار آنها از فلزات و عناصر سنگین وجود ندارد. وجود این عناصر به ماندگاری بالا و به دام افتادن رنگ در ساختمان مو کمک می‌کند. عامل دیگر نبودن آمونیاک در رنگ موهای فانتزی است. آمونیاک باعث خارج کردن رنگدانه‌های اصلی مو و جایگزین کردن آنها با رنگدانه‌های مصنوعی است. در ساخت رنگ موهای فانتزی از آمونیاک استفاده نمی‌شود.

ماندگاری رنگ مو

خرید رنگ مو فانتزی ؛ از کجا بخریم؟

خب یکی از سوالات اساسی برای کسانی که تمایل به این نوع رنگ موها دارند این است که این رنگ‌ها را از کجا تهیه کنیم؟ کمپانی‌های زیادی وجود دارند که بهترین رنگ موهای فانتزی را تولید می‌کنند اما بسیاری از محصولات این شرکت‌ها در بازار ایران وجود ندارند. اما کمپانی‌های ایرانی هم هم‌اکنون مشغول تولید این نوع رنگ‌های جذاب هستند. بعضی از آنها معمولاً به عنوان واریاسیون شناخته می‌شوند. می‌توانید آنها را از دیجی‌کالا یا فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. البته این نکته را در نظر بگیرید برای اینکه رنگ موی دلخواهتان را پیدا کنید بهتر است به فروشگاه‌های سطح شهر مراجعه کنید. فکر می‌کنم رنگ مو فانتزی را کمتر بتوانید در فروشگاه‌های اینترنتی پیدا کنید. البته بعضی از پیج‌های اینستاگرامی هم می‌توانند برای خرید این رنگ موها کمکتان کنند.

خرید رنگ مو فانتزی

انواع رنگ موی فانتزی کدامند؟

رنگ موهای فانتزی به شکل‌های مختلفی تولید می‌شوند. بعضی از آنها به شکل شامپو یا ماسک مو هستند. بعضی دیگر هم همانطور که اشاره کردم به عنوان واریاسیون شناخته می‌شوند. بعضی دیگر هم به شکل رنگ موهای معمولی و تیوپی هستند. در این میان بعضی دیگر هم به شکل پودر ساخته شده و به بازار عرضه می‌شوند.

انواع رنگ مو فانتزی

پرطرفدارترین رنگ موهای فانتزی

در این قسمت می‌خواهم پرطرفدارترین و پرتکرارترین رنگ موهای فانتزی را به شما معرفی کنم. خوب است بدانید که در یک سال گذشته رنگ موهای رنگین‌کمانی بیش از پیش محبوبیت پیدا کرده اند. از طرفی رنگ‌های قرمز آتشین، مرجانی، رزگلد و یاسی از دیگر رنگ‌های فانتزی پرطرفدار بوده‌اند. رنگ‌های دوگانه و سه‌گانه هم دسته بعدی رنگ‌های فانتزی محبوب هستند. در ادامه با همه آنها آشنا می‌شوید.

رنگ موی فانتزی سرمه ای

می‌توان گفت رنگ سرمه‌ای معادل رنگ شرابی در رنگ‌های سرد است. بنابراین توصیه می‌کنم این گزارش را هم در مورد رنگ موی شرابی بخوانید: همین حالا رنگ موی شرابی بسازید. رنگ سرمه‌ای یکی از بهترین انتخاب‌ها برای کسانی که است می‌خواهند یک رنگ موی فانتزی تیره داشته باشند. برای اینکه رنگ سرمه‌ای داشته باشید باید موهایتان را تا پایه 5 یا 6 دکلره کنید. سپس از واریاسیون‌ها یا رنگ موهای فانتزی سرمه‌ای، یا آبی اقیانوسی استفاده کنید.

رنگ مو سرمه ای
رنگ مو فانتزی سرمه ای

رنگ موی فانتزی طوسی

یکی دیگر از رنگ‌های فانتزی خیلی جذاب، رنگ خاکستری یا طوسی است. البته اگر شما یک رنگ طوسی را با رنگ‌های ترکیب کنید، عالی می‌شود. خوب است بدانید که تقریباً همه رنگ‌ها با طوسی هماهنگ می‌شوند و‌هارمونی پیدا می‌کنند. برای طوسی کردن موها لازم است آنها را تا پایه 9 یا 10 دکلره کنید سپس با رنگ موی خاکستری یا طوسی رنگساژ کنید. می‌توانید از تصاویر زیر ایده بگیرید.

رنگ مو طوسی
رنگ موی خاکستری

رنگ مو فانتزی طبیعی

منظور از رنگ مو فانتزی طبیعی رنگ‌های فانتزی جذاب اما ملایم هستند. رنگ‌هایی مثل رزگلد، نقره‌ای، گلبهی، یاسی، سبزآبی کمرنگ، مسی و آبی آسمانی نمونه‌هایی از رنگ مو فانتزی طبیعی هستند. بعضی از این رنگ‌ها را می‌توان در کاتالوگ‌های رنگ موهای حرفه‌ای و دائمی هم پیدا کرد. بعضی دیگر اما باید با ترکیب چند رنگ مختلف ساخته شوند. می‌توانید این رنگ‌ها را به شکل هایلایت یا بالیاژ روی زمینه اصلی موهای خودتان کار کنید. نکته دیگر اینکه معمولاً برای داشتن چنین رنگ‌هایی باید موها را تا شماره 9 یا 10 دکلره کنید.

رنگ موی رزگلد
رنگ موی یاسی
رنگ موی آبی آسمانی

رنگ موی فانتزی رنگین کمانی

همانطور که گفتم در سال‌های اخیر ترند رنگین‌کمانی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. اما خبر بد این است که رنگین‌کمانی کردن موها کار ساده‌ای نیست زیرا هر لحظه ممکن است رنگ‌ها در هم مخلوط شوند و رنگین‌کمان شما کاملاً خراب شود. پس توصیه می‌کنم حتماً از آرایشگری کمک بگیرید که در این زمینه بسیار باتجربه باشد. در ادامه عکس‌هایی را برای ایده گرفتن می‌بینید.

رنگ مو رنگین کمانی
رنگ مو فانتزی

هایلایت مو فانتزی

اگر دوست ندارید کل موهایتان را فانتزی کنید کاملاً حق دارید،‌ اما اگر‌هایلایت یا بالیاژ کنید، مطمئناً بی‌نظیر می‌شود. برای این کار کافیست از یک آرایشگر بخواهید موهایتان را‌هایلایت، بالیاژ یا آمبره کند. سپس با چند رنگ فانتزی دلخواهتان رنگساژ کنید. در ادامه چند تصویر آمده است که می‌توانید از آنها ایده‌برداری کنید.

هایلایت فانتزی مو
هایلایت بنفش مو

توصیه های مهم

  • برای انتخاب یک رنگ مو فانتزی حتماً عواملی مثل فرهنگ محل زندگی، جنس مو و رنگ پوستتان را در نظر بگیرید.
  • بعد از رنگ‌های فانتزی حتماً لازم است که از شامپوهای بدون سولفات استفاده کنید تا به تثبیت و دیرتر پاک شدن رنگ کمک کند.
  • بعد از دکلره کردن موهایتان حتماً از ماسک‌های خانگی آبرسانی به مو استفاده کنید.
  • انواع سرم مو برای براق‌تر کردن یک رنگ موی فانتزی وجود دارد. از آنها غافل نشوید.

آیا شما طرفدار رنگ موهای فانتزی هستید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-ماندگاری رنگ موهای فانتزی چقدر است؟

خوب است بدانید که اکثر رنگ موهای فانتزی ماندگاری بسیار کمی دارد. به طور میانگین ماندگاری آنها بین 1 تا 2 هفته است. یعنی با 3 یا 4 بار شستشو از روی مو پاک می‌شوند. البته بعضی از رنگ‌ها مثل قرمز، سبز و آبی به دلیل رنگدانه‌های قوی ماندگاری بیشتری دارند و با شستشو پاک نمی‌شوند بلکه کمرنگ می‌شوند. رنگ موهای فانتزی عموماً بدون آمونیاک هستند و به همین دلیل است که دوام کمتری دارند.

2-رنگ موی ژله ای چیست؟

بعضی از رنگ‌های فانتزی به شکل رنگ ژله‌ ای تولید شده و به فروش می‌رسند. رنگ ژله ای در واقع به شکل ماسک مو یا واکس مو است. همه رنگ‌های ژله‌ای فانتزی هستند که ماندگاری کمی دارند و مناسب موهای دکلره شده‌اند.

3-آیا برای رنگ موی فانتزی باید موها را دکلره کرد؟

پاسخ این سوال صد در صد مثبت است. برای اینکه بتوانید یک رنگ موی فانتزی اصولی و زیبا داشته باشید باید موهایتان را حداقل تا پایه 8 روشن کنید. رنگ موهای فانتزی روی موهای تیره اصلا بازتاب نخواهند داشت و دیده نمی‌شوند.

4-رنگ موی فانتزی دخترانه چگونه است؟

اگر به دنبال رنگ موهای فانتزی هستید اما نمی‌خواهید کل موهایتان را رنگ کنید می‌توانید به شکل آمبره دکلره کنید و سپس با رنگ‌های فانتزی رنگساژ کنید. رنگ‌های فانتزی هیچ آسیبی به موها وارد نمی‌کنند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید