بالیاژ مو چیست؟ پاسخ به همه سوالات در مورد بالیاژ

بالیاژ مو بلوند

بالیاژ مو دقیقا چیست؟ این سوال سردرگمی‌های زیادی را هم در میان آرایشگرها بوجود آورده و هم در میان مشتری‌ها.‌ایا بالیاژ یه تکنیک است یا یک رنگ مو؟‌ایا باید مثل هایلایت با فویل انجام شود یا نه؟ هزینه بالیاژ موها چقدر است؟ نتیجه آن تفاوتی با روش‌های دیگر مثل هایلایت یا آمبره و سامبره دارد یا نه؟ بله این سوالات احتمالاً تنها بخشی از ده‌ها سوال دیگر است که این روزها در ذهن من و شماست. برای اینکه به بعضی از این سوالات جواب دهیم تا پایان با من همراه باشید.

بالیاژ مو چیست؟

بالیاژ یک کلمه فرانسوی بوده و به معنای جارو کردن است. شاید به این دلیل که حرکت دست شما در هنگام بالیاژ کردن موها، مانند جارو، حرکت می‌کند. همانطور که متوجه شدید، این سبک رنگ کردن موها سبکی آزادانه است. البته نه به معنی بی نظم و شلخته رنگ کردن موها. بلکه قرار است با این شکل رنگ کردن موها، جلوه‌ای طبیعی و خاص بدست آورید. پس طبیعی است که ریشه‌های مو تیره هستند و هرچه به سمت انتهای مو حرکت می‌کنیم، رنگ روشن‌تری میبینیم. می‌توان گفت حدود دو سوم مو در بالیاژ، رنگ می‌شود. به همین دلیل است که هرچقدر ریشه‌ها شما رشد کند، نیازی به ریشه گیری ندارید و جلوه طبیعی‌تری هم‌ایجاد می‌شود.

قبل و بعد از بالیاژ مو

بالیاژ کردن موها چه مزایایی دارد؟

همانطور که گفتم، اولین مزیت بالیاژ کردن این است که لازم نیست ماه به ما موهایتان را ریشه گیری کنید. امتیاز دوم بالیاژ نسبت به رنگ کردن معمولی این است که، بالیاژ به موهای شما عمق و حجم می‌دهد. به دلیل سایه روشن شدن رنگ‌ها، مو حالت سه بعدی پیدا می‌کند. این ویژگی به خصوص به درد خانم‌هایی می‌خورد که موهای کم حجمی‌دارند. سومین مزیت آن هم این است که از آن جایی که در بالیاژ موها نهایتا تا پایه 8 می‌روند، نسبت به هایلایت کردن، موی سالم‌تر و براق‌تری خواهید داشت. دیگر برتری بالیاژ نسبت به سایر روش‌های رنگ مو، این است که این کار در زمان نسبتاً کمتری انجام می‌شود بنابراین لازم نیست برای داشتن یک رنگ موی زیبا، ساعت‌ها در سالن آرایشگاه بمانید.

معایب بالیاژ کردن موها کدام است؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که شاید در مورد بالیاژ کردن موها دوست نداشته باشید، زرد شدن موهاست. همانطور که گفتم در تکنیک بالیاژ موها نهایتا تا پایه 8 روشن می‌شوند. بنابراین ممکن است بعد از پاک شدن رنگساژ، موهایتان کمی ‌زردی داشته باشد. البته شما می‌توانید با راهنمایی آرایشگرتان از شر زردی‌ها به راحتی خلاص شوید. یکی دیگر از معایب بالیاژ این است که اگر شما دارای موهای سفید زیادی هستید نمی‌توانید با کمک این تکنیک آنها را بپوشانید. پس انتخاب خوبی برای افراد با تارهای سفید نیست.

زردی مو پس از رنگ

تفاوت بالیاژ و هایلایت چیست؟

هایلایت مو یک اصطلاح کلی برای موهایی است که نسبت به زمینه اصلی (سایر موها) روشن‌تر هستند. برخلاف تصور عموم، هایلایت کردن موها فقط شامل بلوند کردن آنها نیست. بلکه شما می‌توانید با کمک هر رنگ و سایه‌ای موهایتان را هایلایت کنید (با توجه به زمینه اصلی موهایتان). یک روش کلی و سنتی برای هایلایت کردن موها وجود دارد که به آن “فویلینگ” هم می‌گویند. که یعنی قرار دادن تارهای مو در ورقه‌های فویل (ورقه‌های آلومینیومی).این کار کمک می‌کند که بعضی از تارهای مو را از سایر قسمت‌ها جدا کرده و رنگ کنید. همچنین دما درون فویل به دام می افتد و به فعال‌تر شدن مواد دکلره و روشن‌تر شدن موها در زمان کمتر کمک می‌کند. هایلایت‌های فویلی معمولاً از نزدیکی ریشه مو، شروع می‌شوند بنابراین در این تکنیک دسته‌های ظریف مو از ریشه تا ساقه روشن می‌شوند.

بالیاژ اما تکنیکی است که در آن یک سوم ابتدایی موها (از سمت ریشه) به حال خود رها شده و بقیه تارهای مو رنگ می‌شوند. معمولاً در بالیاژ کمتر از فویل استفاده می‌شود و رنگ پایه دکلره حدود 7 یا 8 است. لایه‌ها در بالیاژ ضخیم‌تر از هایلایت هستند و نحوه تقسیم‌بندی موها هم نسبت به هایلایت متفاوت است. خوب است بدانید که بالیاژ جلوه طبیعی‌تری نسبت به هایلایت دارد.

آیا آمبره، سامبره و بالیاژ مو تفاوتی دارند؟

پاسخ این سوال مثبت است. همانطور که متوجه شدید بالیاژ یک نوع تکنیک است مثل هایلایت اما آمبره و سامبره در واقع نتیجه نهایی بالیاژ هستند. به عنوان مثال آمبره ورژنی از بالیاژ است که در آن تارهای مو به صورت ناگهانی از تیره به روشن می‌روند و حالت خطی دارند. اما در سامبره این انتقال از تیره به روشن، حالت ملایم‌تر و طبیعی‌تری دارد. همچنین سامبره فقط یک یا دو درجه از زمینه اصلی مو روشن‌تر است.

تفاوت بالیاژ و آمبره

هزینه بالیاژ مو چقدر است؟

تا اینجا متوجه شدید که بالیاژ مو یک تکنیک ظریف و آزاد برای رنگ کردن موهاست. این کار با کمک مواد دکلره انجام می‌شود و پس از آن هم موها با کمک رنگساژ دلخواه شما، رنگ می‌شوند. اما در این قسمت به این سوال مهم جواب میدهم: قیمت بالیاژ مو چقدر است؟ خوب است بدانید که هزینه تکنیک‌های رنگ مو در همه آرایشگاه‌ها ثابت نیست و قیمت‌ها تا حد زیادی به مواد مورد استفاده و تجربه و مهارت آرایشگر برمی‌گردد. اما به طور کلی هزینه بالیاژ کردن برای موهای با طول و حجم متوسط، حدوداً ما بین 500 هزار تا 1 میلیون تومان متغیر است. توجه کنید که قیمت براساس دستمزد آرایشگر، حجم مواد مصرفی (پودر دکلره، اکسیدان، رنگساژ و موارد دیگر) تعیین می‌شود.

هزینه بالیاژ مو

نحوه تقسیم‌ بندی موها برای بالیاژ

مثل هرکار دیگری که روی موها انجام می‌شود، بالیاژ کردن هم نیاز به تقسیم‌بندی دارد. این تقسیم‌بندی براساس سلیقه افراد متفاوت است و قاعده ثابتی ندارد. اما شرط اساسی این است که تقسیم‌بندی به گونه‌ای باشد که طبیعی‌ترین رنگ مو را ‌ایجاد کند. در اینجا انواعی از تقسیم‌بندی موهای سر برای بالیاژ را می‌بینید.

تقسیم بندی مو برای بالیاژ

بالیاژ چگونه انجام می‌شود؟

پس از اینکه تقسیم‌بندی به درستی انجام شد، از پشت سر موها را به صورت لایه‌لایه جدا کنید. برای اینکار می‌توانید از شانه دم‌باریک کمک بگیرید. حالا یک دسته از موها را در دست بگیرید و قلمو را به مواد دکلره آغشته کرده و شروع به رنگ کردن کنید. توجه داشته باشید که در بالیاژ فقط حدود دو سوم از موها رنگ می‌شوند. نکته بعدی این است که فرم بالیاژ معمولاً به دو صورت W و

V تعریف می‌شود. فرم مو W برای حجیم‌تر نشان دادن موها و فرم V برای کسانی که موهایشان از حجم مناسبی برخوردار است به کار می‌رود. البته این موضوع به سلیقه خود شخص هم بستگی دارد. پس از اینکه پایان موادگذاری، حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت مکث کنید. در این مدت هم موها را از نظر قدرت کشسانی کنترل کنید. پس از این مدت موها را با آب و نرم‌کننده شستشو داده و رنگساژ کنید.

روش بالیاژ مو

آیا می‌توان موها را در خانه بالیاژ کرد؟

پاسخ این سوال منفی است. به نظر من بالیاژ کردن موها کار راحتی برای همه نیست. این کار به دانش و تجربه بالا نیاز دارد و شما نمی‌توانید موهای خودتان را بالیاژ کنید. چرا که دسترسی به موهای پشت سر اصلا کار ساده‌ای نیست. از طرفی کار کردن با مواد دکلره هم نیازمند تجربه زیادی است. دکلره کردن اشتباه موها می‌تواند عواقب جبران‌ناپذیری داشته باشد.

توصیه‌های مهم

  • توجه داشته باشید که تمام زیبایی بالیاژ به ظرافت طراحی شما است. باید در تقسیم‌بندی لایه‌ها و رنگ آمیزی آنها مهارت بدست آورید.
  • برای بالیاژ کردن موها حتما از پودر دکلره مرغوب و باکیفیت بالا استفاده کنید.
  • پس از بالیاژ، حتما از مواد درخشان‌کننده مثل انواع سرم مو برای جلوه دادن به موها استفاده کنید.
  • از آنجایی که مواد دکلره ممکن است باعث خشک شدن موها شوند، استفاده از ماسک‌های خانگی برای آبرسانی به مو را فراموش نکنید.

آیا جواب تمامی سوالاتتان در مورد بالیاژ دی این مطلب وجود داشت؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-مزیت بالیاژ کردن موها چیست؟

مهم‌ترین مزیت بالیاژ کردن مو این است که تقریبا دو سوم موهای شما دکلره می‌شود اما ریشه‌های مو درگیری نمی‌شوند. بنابراین نیازی به ریشه‌گیری مرتب ندارید. از طرفی جلوه طبیعی‌تری نسبت به رنگ کردن کل موها دارد.

2-چرا در بالیاژ کردن موها به پایه نمی‌رسند؟

از آنجایی که قرار است در بالیاژ کردن موهای شما آسیب نبینند، ممکن است بعضی از تارهای مو به پایه دلخواه شما نرسند. چرا که تفاوت زمانی پیچیدن فویل‌ها باعث تاخیر در موادگذاری بعضی از قسمت‌های مو می‌شود. البته می‌توان این تفاوت رنگ را در بیشتر موارد اصلاح کرد. اما اگر تفاوت محسوس است می‌توانید یک یا دوبار دیگر موادگذاری را فقط برای قسمت‌های پایه پایین تکرار کنید.

3- تفاوت بالیاژ و آمبره چیست؟

تفاوت آمبره و بالیاژ در ارتفاع آنهاست. یعنی بالیاژ قسمت‌های بالاتری از مو (نزدیک‌تر به ریشه) را شامل می‌شود. اما در آمبره قسمت‌های نزدیک به ریشه تیره‌تر هستند و هرچه به انتهای مو نزدیک می‌شویم روشنی بیشتر می‌شود.

4-هزینه بالیاژ مو چقدر است؟

از آنجایی که بالیاژ کردن مو یک پروسه زمان‌بر است و مواد زیادی در آن به کار می‌رود یک پروسه گران‌قیمت است. دستمزد آرایشگر و هزینه مواد جمع مبلغی است که مشتری برای بالیاژ می‌پردازد که بسته به حجم و قد مو حدوداً بین 1 تا 5 میلیون تومان است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۱ نظر

نظر خود را برای موهیتو بنویسید