آموزش همه انواع مدل بافت مو برای مبتدی‌ها

بافت مو

شاید به نظر خیلی از ما، مثلثات و محاسبات مهندسی، سخت‌ترین و پیچیده‌ترین چیزی باشد که به ذهنمان می‌رسد. اما آیا تا به حال سعی کرده‌اید یک مدل بافت مو هلندی یا فرانسوی برای خودتان یا کس دیگری انجام دهید؟ بله درست است…اینجاست که همین موضوع بافت مو هم به اندازه همان مثلثات و مشتق و دیفرانسیل دشوار به نظر می‌رسد. حتما شما هم مثل من حیرت‌زده می‌شوید وقتی یک نفر را می‌بینید که چطور با مهارت یک بافت موی پیچیده اما زیبا و بی‌نقص در کسری از ثانیه انجام می‌دهد.

اجازه دهید به این افراد هم مهندس بگوییم چون مهارت آنها حیرت‌انگیز است. البته نمی‌خواهم ناامیدتان کنم چون یاد گرفتن مدل بافت مو آنقدرها هم دور از ذهن نیست فقط باید تمرکز کرده و چند مهارت مهم یاد بگیرید و مرتباً تکرار کنید. اگر می‌خواهید شما هم به یکی از آن مهندس‌های بافت مو تبدیل شوید، تا پایان با من همراه باشید.

آموزش بافت مو فرانسوی (بافت مو فرانسوی)

آموزش بافت مو فرانسوی
  1. برای انجام این بافت ابتدا موهایتان را شانه کرده و گره‌های آن را باز کنید. می‌توانید از اسپری دوفاز برای نرم و رام کردن موها نیز استفاده کنید.
  2. با کمک یک شانه دم باریک یا انگشتان دست موهای روی سر را (به حالت یک مثلث) به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. سه قسمت را از هم تفکیک کنید تا مشخص باشند.
  3. بافت مو را با این سه قسمت شروع کرده و کم‌کم به سمت پایین حرکت کنید. توجه داشته باشید که باید از قسمت‌های پایین و دو طرف سر، مو اضافه کنید تا درگیر بافت شوند.
  4. این کار را آنقدر ادامه دهید تا کل مو در بافت جا بگیرد و با یک کش آن را محکم کنید.
بافت مو فرانسوی

آموزش بافت مو هلندی

آموزش بافت مو هلندی
  1. موها را مانند بافت قبلی شانه و بدون گره کنید. سپس روی سر یک مثلث جدا کرده و به سه قسمت تقسیم کنید.
  2. تفاوتی که اینجا با بافت فرانسوی وجود دارد این است که باید به جای عبور دادن دسته موها از روی همدیگر، دسته وسطی را از داخل به بیرون بکشید. این کار باعث می‌شود بافت خیلی برجسته شود. مانند تورهای هلندی.
بافت مو هلندی

آموزش بافت طنابی

آموزش بافت مو طنابی
  1. موهای خود را شانه و دم‌اسبی کنید. سپس با یک کش محکم ببندید.
  2. موهای دم‌اسبی شده را دو قسمت مساوی تقسیم کرده و محکم دور هم بپیچید. در نهایت پایین موها را با یک کش محکم کنید. بافت موی شما آماده است.
بافت مو طنابی

آموزش مدل بافت مو تیغ ماهی

آموزش بافت مو تیغ ماهی
  1. بعد از شانه و رام کردن موها، برای راحت‌تر شدن کار، یک قسمت از مو را انتخاب کنید. این قسمت می‌تواند کنار یا پشت سر باشد.
  2. این بخش از مو را به دو قسمت مساوی تقسیم کرده و در دست‌ها بگیرید. با کمک انگشت اشاره یک دسته از قسمت بیرونی دسته مو بیگیرید و روی قسمت دیگر مو بگذارید. با قسمت دیگر هم دقیقا همین کار را انجام دهید.
  3. مهم است که در حین کار، بافت را با شست‌ها محکم نگه دارید. کار را تا پایان مو ادامه دهید و با کمک یک کش ببندید و محکم کنید.

مدل بافت موی فرانسوی و تیغ ماهی

آموزش بافت موی ترکیبی
  1. برای این نوع بافت لازم است کمی موهایتان را پف‌دار کنید. اگر موهایتان فر است که هیچ. اگر نه با کمک بابلیس کمی آنها را فر کنید. سپس اقدام به بافت کنید.
  2. فرق وسط باز کرده و کمی از موهای جلویی سر را به شکل فرانسوی ببافید. می‌توانید از این آموزش بافت موی جلوی سر کمک بگیرید. بافت موی فرانسوی را تا زیر گوش‌ها ادامه دهید. سپس با یک کلیپس موقتا نگه دارید تا قسمت دیگر مو بافته شود.
  3. حالا با موهای باقی مانده بافت تیغ ماهی را اجرا کنید و تا پایان پیش بروید.
بافت مو هلندی

آموزش مدل بافت موی تاج (هالو)

بافت مو تاجی
  1. ابتدا تمام موها را شانه کرده و از جلو تا پشت سر فرق وسط کنید.
  2. بافت مو را از پشت سر در نزدیکی قسمت خط وسط، شروع کنید. لازم است که برای این کار کمی سر به سمت جلو خم شود. حالا بافت موی هلندی را شروع کنید و آن را با اضافه کردن مو از قسمت‌های مختلف تا جلوی سر ادامه دهید.
  3. حین بافت به خط فرق وسطی هم میرسید و باید آن را رد کنید تا به طرف دیگر سر برسید.  یعنی جایی که ابتدا بافت را شروع کردید.
  4. اگر موها بلند هستند بافت را انقدر ادامه دهید تا به انتها برسید. ادامه بافت را به صورت لابه لای تاج کار کنید. طوری که محکم شود. می‌توانید از اکسسوری‌های مختلف برای محکم کردن بافت و تزئین آن استفاده کنید.
بافت مو تاجی شکل

آموزش بافت مو آبشاری

بافت مو آبشاری
  1. بعد از شانه کردن مو و تقسیم کردن آن به دو بخش، سه دسته مو از یک طرف سر انتخاب کنید.
  2. مثل بافت مو فرانسوی در نظر بگیرید که بافت را انجام دهید با این تفاوت که به جای رد کردن بخش خارجی (آن دسته مویی که به صورت نزدیک‌تر است) این قسمت را رها کنید. بنابراین الان فقط باید دو دسته را ببافید و یکی از آنها را رها کنید.
  3. این بافت را تا وسط سر ادامه دهید. و سپس برای طرف دیگر سر را هم همین کار را تکرار کنید.
  4. هنگامی‌هر دو بافت تکمیل شد یکی از بافت‌ها را از داخل دیگر رها کنید. بافت شما آماده است.
بافت مو آبشاری

آموزش بافت مو زنجیری

آموزش بافت مو زنجیری
  1. ابتدا موهایتان را شانه و دم‌اسبی کنید.
  2. موهای دم‌اسبی را به چهار قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس عکس دم‌اسبی خود را به چهار بخش تقسیم کنید (برای آسان‌تر شدن این کار، آنها را در به صورت یک، دو، سه، چهار از چپ به راست علامت بزنید و به خاطر بسپارید).
  3. قسمت سوم را بگیرید و از قسمت دوم عبور دهید، سپس قسمت چهارم را بگیرید و از زیر بخش دوم و سوم و سپس از قسمت سوم رد کنید. در مرحله بعد قطعه دوم را رها کنید و قسمت اول را زیر قطعه سوم و چهارم عبور دهید.
  4. بافت را ادامه دهید تا به انتها برسید، سپس با یک کش محکم ببندید یا با اکسسوری تزئین کنید.
بافت مو زنجیری

مدل بافت مو مناسب برای شینیون

در این قسمت بافت موهایی را می‌بینید که با همدیگر ترکیب شده‌اند و برای مهمانی مناسب‌تر هستند. اگر مبتدی هستید بهتر است ابتدا بافت‌های قبلی را به خوبی تمرین کنید و سپس آنها را ترکیب کنید. در ادامه انواعی از این مدل بافت مو ها را می‌بینید.

شینیون با بافت موی هلندی

آموزش بافت مو فرانسوی روی سر
  1. موها را فرق وسط کنید و هر دو قسمت را بافت هلندی نواری کنید تا پشت سر.
  2. هر دو قسمت را تا انتها ببافید و به سپس به صورت دایره‌وار روی خود بافت بپیچید.
  3. با یک سنجاق بافت را پشت سر محکم کنید.
بافت مو فرانسوی
بافت مو شینیون

شینیون با بافت موی مارپیچ

بافت مو مارپیچی
  1. سر را به دو محور افقی تقسیم کنید. محور بالایی را حول محور سر بافت فرانسوی کنید.
  2. برای محور پایینی هم همین کار را تکرار کنید.
  3. بافت قسمت پایینی را روی بافت بالایی بکشید و لا به لای موها کار کنید.
  4. می‌توانید با اکسسوری تزئین کنید.
بافت مو مارپیچی

بافت موی تیغ ماهی به شکل گل

آموزش بافت مو تیغ ماهی روی سر
  1. موها را فرق وسط کنید. هر دو طرف را به شکل بافت تیغ ماهی ببافید
  2. توجه داشته باشید که یکی از بافت‌ها باید کوتاه‌تر از دیگری باشد. از موهای باقیمانده یکی از بافت‌ها، به صورت دایره‌ای یک گل درست کنید.
  3. بافت دیگر را از زیر این دایره رد کرد تا به شکل ساقه گل باشد.
  4. همه قسمت‌ها را با سنجاق و کش محکم کنید.

شینیون گوجه‌ای با بافت فرانسوی

بافت مو پشت سر
  1. سرتان را خم کنید و موهای پشت سر خود را به شکل فرانسوی ببافید.
  2. این کار را تا بالای سر ادامه دهید.
  3. انتهای باز موها را گوجه‌ای و با سنجاق و کش محکم کنید.
گوجه ای کردن بافت

گیس کردن موها با بافت هلندی

گیس کردن مو
  1. موهای خود را شانه و فرق وسط کنید. هر دو قسمت را بافت هلندی کرده و تا زیر گوش ادامه دهید.
  2. بافت را با کمک کش محکم کنید. بقیه موها را به صورت باز رها کنید.
دو گیس کردن مو

بافت موی اسکلتی

بافت مو اسکلتی
  1. این بار به جای فرق کردن موها، باید موهای روی سر خود را به سه قسمت تقسیم کنید. با این کار تقریبا یک مستطیل در میانه سر خواهید داشت.
  2. این قسمت را بافت موی هلندی کنید و تا وسط سر ادامه دهید.
  3. بقیه موها را به شکل فرانسوی و ساده ببافید و تا انتها ادامه دهید. بافت موی شما آماده است.
بافت مو اسکلتی

توصیه‌های مهم

  • همیشه برای بافت کردن موها، آنها را شانه زده و بی‌گره کنید. می‌توانید از مواد نرم‌کننده یا درخشان‌کننده مو استفاده کنید.
  • دقت کنید که بافت مو مهارتی است که با تکرار و تمرین به دست می‌آید.
  • می‌توانید بافت موهای خود را با اکسسوری یا روبان تزئین کنید. پیشنهاد می‌کنم این گزارش را هم بخوانید: ایده‌هایی برای بافت مو با روبان.
  • بافت موهای رنگ یا‌ هایلایت شده جذابیت بسیار بیشتری خواهد داشت. .

آیا این آموزش برای شما مفید بود؟ آیا خواندن آن را به دیگران نیز پیشنهاد می کنید؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین بافت مو مخصوص جلوی سر کدام است؟

بهترین بافت مو برای جلوی سر بافت فرانسوی ساده است. به این شکل که باید سه رشته مساوی از موهای جلوی سر بردارید و دو رج ببافید از رج سوم به بعدی موها را تبدیل به دو رشته کنید و هر بار یک رشته جدید از موهای کف سر جدا کنید و بافت را ادامه دهید.

2-انواع بافت‌های ساده برای شروع آموزش بافت و شینیون کدامند؟

بافت‌های هلندی و فرانسوی دو نوع بافت ساده هستند که برای شروع آموزش بافت مناسبند. برای اینکه بتوانید بافت مو را به خوبی و حرفه‌ای یاد بگیرید باید تمرین زیادی داشته باشید. این کار به شما کمک می‌کند مهارت کنترل کردن مو را بدست آورید.

3-بهترین بافت مو برای موهای فر و مجعد کدام است؟

بهترین مدل بافت مو برای موهای مجعد بافت فرانسوی است. این بافت به خوبی حجم موهای مجعد و فر را کنترل کرده و حالت قشنگی به آنها می‌دهد.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۳ نظر

نظر خود را برای موهیتو بنویسید