براشینگ مو را مثل یک حرفه‌ای انجام دهید؛ تکنیک‌ها و نکته‌های سشوار کشیدن مو

براشینگ مو توسط خود شخص

حتما شما هم متوجه شده‌اید که وقتی وارد سالن‌های زیبایی مو می‌شوید، اولین کاری که برایتان انجام می‌دهند براشینگ مو است. البته اگر معنای دقیق براشینگ را نمی‌دانید خودتان را سرزنش نکنید. چون دقیقاً هیچکس نمی‌داند که این نام از کجا وارد زبان ما شده است. براشینگ در واقع به سشوار کشیدن موها با کمک برس گرد، برای حالت دادن و صاف کردن آنهاست. در این گزارش به شما یاد می‌دهم که چگونه در خانه یک براشینگ مو حرفه‌ای و سالنی انجام دهید. تا پایان با من همراه باشید.

برای براشینگ کردن مو به چه سشواری نیاز دارید؟

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای اینکه یک براشینگ زیبا داشته باشید، این است که از یک سشوار حرفه‌ای کمک بگیرید. سشوارهای حرفه‌ای توانی حداقل برابر با 1800 وات دارند. این میزان می‌تواند بین 1800 تا 2200 وات باشد. از دیگر خصوصیات آنها، سبک و خوش‌دست بودن است. همچنین پرتاب باد مناسب، داشتن چند حالت تنظیم دما، طول سیم مناسب و فناوری تولید یون از مهم‌ترین ویژگی‌های سشوار حرفه‌ای است. گفته می‌شود موتورهای DC در سشوارها بهتر از موتور AC هستند.

سشوار و برس گرد

دیگر ابزارهای مورد نیاز براشینگ

اسپری محافظ حرارتی، سرم مو و برس گرد سایز متوسط یا بزرگ از دیگر ابزارهایی هستند که برای براشینگ به آنها نیاز دارید. در نظر داشته باشید که سایز برس گرد هم برای اینکه موهایی صاف یا حالت‌دار داشته باشید مهم است. مثلاً برس‌های گرد بزرگ برای صاف کردن موها مناسب‌ترند و برعکس. محصولات زیبایی مو هم به شما کمک می‌کنند موهایی براق و خوش حالت داشته باشید. . البته یک راه‌حل ساده‌تر هم وجود دارد. اگر برایتان سخت است که با سشوارهای حرفه‌ای کار کنید، می‌توانید یک سشوار گرد مخصوص براشینگ بخرید.

محصولات زیبایی و مراقبت مو

آموزش سشوار کشیدن: مرحله اول

قبل از هرچیز برای براشینگ لازم است که موهایتان را با شامپو مخصوص موهای خودتان بشویید. بعد از شامپو کمی نرم‌کننده به موها زده و آبکشی کنید. مرحله اول خشک کردن اولیه مو و تقسیم بندی است. موها را تا حدی که دو نم شوند، خشک کنید. سپس با کمک کلیپس به چهار قسمت تقسیم کنید.

تقسیم بندی مو

آموزش سشوار کشیدن: مرحله دوم

یکی از کلیپس‌های جلویی را باز کرده و برس را زیر یک لایه از موها قرار دهید. برس را به آرامی‌ همراه با مقداری کشش پایین آورید. سشوار را هم همزمان با برس حرکت دهید. توجه داشته باشید که سشوار باید حداقل 4 سانتی‌متر با مو فاصله داشته باشد. چسباندن سشوار به مو باعث وز شدن آن می‌شود. این کار را برای تمامی ‌لایه‌های مو به تدریج انجام دهید.

آموزش سشوار کشیدن: مرحله سوم

بعد از اینکه تمامی ‌قسمت‌ها را سشوار کردید، قسمت‌های پایینی مو (یک سوم انتهایی) را با برس گرد بگیرید و رو به هر جهتی که دوست دارید سشوار بکشید. کمی با سشوار بازی کنید. به این معنی که لابه‌لای موها را هم سشوار بکشید. این کار به افزایش حجم و پف کردن موها کمک می‌کند.

سشوار کشیدن مو

آموزش سشوار کشیدن: مرحله چهار

سرم مو بردارید و نوک موها بزنید. برای از بین بردن وز یا الکتریسیته مو، از کمی کف صابون استفاده کنید. همچنین می‌توانید از اسپری براق‌کننده مو برای شاین دادن بعد از سشوار استفاده کنید.

الکتریسیته مو

حالت دادن مو با سشوار

اگر به جای صاف کردن، به دنبال حالت دادن موها با سشوار هستید، باید از برس‌های گرد با سایز کوچکتر استفاده کنید. همچنین به جای صاف نگه داشته برس و دستتان به هنگام سشوار کشیدن، باید برس را در جهتی که دوست دارید موها فر شوند، بچرخانید. برای اینکه موهایتان کشیده یا کنده نشود، بهتر است لایه‌های نازک انتخاب کنید و از قسمت‌های پایین‌تر مو این کار را انجام دهید. راستی قبل از شروع سشوار کشیدن، بهتر است از کمی ژل و موس مو هم استفاده کنید. این کار به افزایش حالت‌پذیری مو کمک بسیاری می‌کند.

فر کردن مو با سشوار

نحوه سشوار کشیدن مو مردانه

سشوار کشیدن موهای مردانه بسیار آسان و راحت است. چرا که سایز موها کوتاه است و به راحتی به هر جهتی که می‌خواهید حالت می‌گیرد. برای رو به عقب کردن موها، کافیست روی موها را با یک برس معمولی به سمت عقب همزمان با سشوار شانه کنید. بهتر از مقدار کمی ژل واکس یا موس هم استفاده کنید. برای خامه ای کردن موها باید قسمت زیر موها را با برس گرد بگیرید و به سمت دلخواهتان سشوار بکشید. اما برای مدل موهای کوییف که تقریبا دارای حالت ایستاده و رو به بالا هستند که لازم است موهای جلویی را به سمت عقب و موهای عقب را رو به سمت جلو سشوار کنید. این کار به حجم دار شدن و ایستادن مو کمک می‌کند. استفاده از ژل خشک و کمی واکس هم به شما کمک می‌کند موهای منظم‌تری داشته باشید.

در آخر

همانطور که گفتم برای اینکه یک براشینگ حرفه‌ای داشته باشید، لازم است ابزارهایتان هم حرفه‌ای باشد. اما این نکته را فراموش نکنید که استفاده بیش از حد از سشوار و دیگر دستگاه‌های حرارتی به سلامت موها آسیب می‌زند. بهتر است به استفاده مکرر از آنها عادت نکنید یا دست‌کم میزان رسیدگی به موهایتان را دو برابر کنید. یکی از بهترین روش‌ها برای رسیدگی به مو، استفاده از ماسک‌های خانگی است. به عنوان مثال ماسک ماست را اینجا یاد بگیرید و امتحان کنید: انواع ماسک مو ماست با ترکیبات ساده و عالی .ماسک‌های آبرسان هم از دیگر گزینه‌ها هستند: هفت ماسک خانگی برای آبرسانی به مو

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-براشینگ مو چیست؟

براشینگ در واقع به سشوار کشیدن موها با کمک برس گرد، برای حالت دادن و صاف کردن آنهاست. براشینگ کردن معمولاً روی موهای تمیز و تازه شسته شده انجام می‌شود.

2-براشینگ کردن چه عوارضی دارد؟

براشینگ کردن زیاد موها می‌تواند باعث سست شدن ریشه مو و ریزش آن شود. همچنین باعث ایجاد موخوره و خشک شدن ساقه مو می‌شود. به همین دلیل سعی کنید تعداد دفعات براشینگ کردن موهای خود را به حداقل برسانید. به عنوان مثال هفته‌ای یک یا دو بار براشینگ کردن برای کسانی که از موهایشان به خوبی مراقبت می‌کنند مجاز است.

3-نکات یک براشینگ حرفه‌ای چیست؟

استفاده از سشوار خوب، برس گرد سرامیکی باکیفیت، تقسیم‌بندی صحیح موها، جدا کردن لایه‌های نازک، کشیدن موها به اندازه کافی، هماهنگ بودن سشوار با حرکت برس چند نمونه از مهم‌ترین نکات یک براشینگ حرفه‌ای و دقیق هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید