آموزش بافت مو دردلاک با ساده‌ترین روش ممکن

امروزه مدل‌های مختلفی برای تزئین مو وجود دارد. بافت یکی از بهترین روش‌های زیباسازی مو است که دارای انواع مدل‌های مختلف است. یکی از انواع بافت که دارای محبوبیت زیادیست بافت مو دردلاک است. بسیاری تصور می‌کنند این نوع بافت کار دشواری است و مو‌ها را نابود می‌کند. اما باید بدانید که با کمی دقت و حوصله می‌توانید مو‌های دردلاکی جذابی داشته باشید. پس اگر به دنبال این بافت هستید پیشنهاد می‌کنیم این مقاله با موضوع آموزش بافت مو دردلاک و نحوه باز کردن آن را بخوانید و با هر آنچه لازم است آشنا شوید.

بافت مو دردلاک چیست؟

دردلاک (dreadlock) یک روش زیباسازی و تزئین مو است که در کشور‌های مختلف به خصوص آفریقا طرفداران زیادی دارد تا جایی که به نام بافت موی آفریقایی نیز مشهور است. دردلاک در واقع نوعی بافت مو است که در آن مو‌ها به صورت رشته‌ای و پرحجم در میان و در تمام سر در هم تنیده و گره می‌خورد. به این کار به اصطلاح لاک شده می‌گویند. از این بافت مو برای همه نوع مو با هر اندازه‌ای می‌توانید استفاده کنید.

جالب است بدانید این نوع بافت متعلق به سال‌های خیلی دور است. در آن زمان افراد برای نشان دادن تفاوت خود با دیگران و پیچیدگی افکارشان از آن استفاده می‌کردند. حتی عده‌ای از ماسایی‌ها معتقد بودند این نوع بافت می‌تواند آن‌ها را از خطرات حفظ کند.

بافت مو دردلاک چیست؟

امروزه بافت مو دردلاک به صورت مصنوعی و آماده نیز وجود دارد که از الیاف‌های متفاوت و شبیه به مو در رنگ‌های مختلف درست شده و در بازار فروخته می‌شوند.

آموزش بافت مو دردلاک

وسایل لازم:

  • کلیپس برای جداسازی مو‌ها
  • کش‌های کوچک و باریک
  • شانه با داندانه‌های باریک
  • قلاب بافتنی
  • وکس مخصوص دردلاک

مراحل بافت دردلاک

۱. اولین مرحله این است که باید قبل از شروع مو‌ها را به خوبی شسته و سشوار بکشید. شستن مو برای از بین هر گونه آلودگی موهاست و سشوار برای جلوگیری از پف کردن و حجیم شدن موهاست.

شستن و خشک کردن موها

۲. پس از سشوار کشیدن نوبت به تقسیم بندی مو‌ها می‌رسد. تقسیم بندی باید به صورت افقی با فاصله‌های تقریبی ۶ سانتی متری انجام شود و بعد دوباره از قسمت جدا شده ۳ سانتی متر دیگر مجددا جدا کنید.

تقسیم بندی موها

۳. آن قسمتی را که جدا کردید نگه دارید و بقیه مو را با یک کش ببندید تا بتوانید به راحتی تمرکز کنید.

۴. از فاصله ۳ سانتی متری ریشه به آرامی مو‌ها را به سمت ریشه مو‌ها پوش دهید و سپس این بخش از مو را به خوبی در هم بپیچید تا در به شکل یه شاخه در هم تنیده شکل بگیرد.

پوش دادن موها

۵. همانطور که مو‌ها را میپیچانید باید مرتبا با شانه مو‌ها را به سمت ریشه پوش دهید. سعی کنید از همان ۳ سانتی متری ریشه شروع کنید و به آرامی به نوک مو‌ها بیایید و هر ۳ سانتی متر مو را چرخانده و پوش دهید.

پیچیدن موها

۶. با استفاده از وکس این قسمت از مو را چرب کرده تا هیچ تار مویی جدا نماند و استحکام مو حفظ شود. می‌توانید به جای وکس از موم استفاده کنید.

استفاده از وکس

۷. برای ماندگاری دردلاک‌ها خوب است یک قلاب بافتنی در هر قسمت (۳ سانت ها) فرو کرده و در جهت‌های مختلف حرکت دهید.

استفاده از قلاب بافتنی

۸. سه مرحله قبل را برای هر ۵ سانت باید تکرار کنید تا کل آن قسمت از مو حالت گرفته و به اصطلاح دردلاک شود.

۹. در مرحله آخر مو را بین دو دست قرار داده و در جهت پیچ‌های مرحله قبل از ریشه تا نوک به سفتی بغلتانید. این کار بافت شما را یک دست می‌کند.

پیچاندن دِرِدها

۱۰. در انتهای این قسمت از مو کش ببندید. توجه داشته باشید که مراحل بالا را باید برای هر قسمت از مو تکرار کنید تا تمام مو‌ها را ببافید.

بستن کش

۱۱. می‌توانید برای زیباتر شدن در بین مو‌های در هم تنیده رشته نخ‌های رنگی یا براق را اضافه کنید تا جلوه خاص تری داشته باشد.

نکات مهم درباره بافت مو دردلاک

  • اگر می‌خواهید این بافت را برای چند ماه نگه دارید می‌توانید با کش‌های متعدد در میان مو‌ها یعنی هر ۶ سانت آن‌ها را محکم کرده تا باز نشوند. ولی اگر تنها برای یک هفته می‌خواهید نیازی به استفاده از کش نیست.
  • بهتر است به مدت یک هفته مو را شست و شو ندهید تا حالت آن حفظ شود. بعد از آن نیز توجه کنید که نباید از نرم کننده و روغن‌های متفاوت استفاده کنید، زیرا بافت را باز می‌کند.
  • حتما بعد از هر حمام مو‌ها را خشک کنید، زیرا در صورت باقی ماندن رطوبت میان مو‌ها بعد از مدتی بوی بدی ایجاد می‌شود.
  • اگر برای مدت طولانی می‌خواهید این بافت را داشته باشید. براساس رشد مو‌ها ممکن است نیاز باشد هر ۲ یا ۳ ماه ریشه مو‌ها را ترمیم کنید.
  • اگر تازه کار هستید و تا به حال این کار را انجام نداده اید خوب است از یک متخصص بافت کمک بگیرید.

باز کردن بافت‌های مو دردلاک

شاید باید گفت که باز کردن این نوع بافت کار دشوارتری از خودش است. حتی بعضی افراد بعد از استفاده از این بافت مو‌های خود را کوتاه می‌کنند. اما باید بدانید که این کار غیرممکن نیست و تنها برای این کار باید بسیار صبور بوده، زیرا زمان زیادی طول می‌کشد.

۱) قبل از شروع کار و باز کردن مو‌ها ابتدا به خوبی آن‌ها را با نرم کننده شسته و حداقل ۱۰ دقیقه مو را داخل آب داغ قرار دهید. حتی تا ۳۰ دقیقه هم این کار مشکلی ندارد.

باز کردن بافت‌های مو دردلاک

۲) در یک بطری روغنی مانند روغن نارگیل یا روغن جوجوبا به همراه آب ریخته و به خوبی تکان دهید تا برای نرم کردن و باز کردن از آن کمک بگیرید. سعی کنید بافت‌ها را به طور همزمان باز نکنید، زیرا موجب سردرد می‌شود. برای این کار صبو باشید و هر بافت را در یک بازه زمانی باز کنید.

باز کردن بافت دردلاک

۳) مو را به آرامی از پایین باز کنید و هر قسمت را با شانه باریک شانه کرده و نرم کننده روی آن اسپری کنید. خیلی آرام این کار را انجام دهید تا زمانی که بتوانید شانه را بدون هیچ گیر و گره‌ای در مو‌ها حرکت دهید.

باز کردن بافت مو دردلاک

۴) اگر فکر می‌کنید به تنهایی نمی‌توانید از کسی کمک بگیرید و یا به آرایشگاه بروید. در سالن‌های زیبایی برای این کار کرم‌های مخصوص وجود دارد.

حرف آخر

امیدواریم از خواندن مقاله آموزش بافت مو دردلاک و نحوه باز کردن آن لذت برده باشید. امروزه این مدل بافت بسیار طرفدار دارد و در میان دختران جوان خیلی از کشور‌ها بسیار محبوب است.

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم در همین راستا حتما مطلب «آموزش همه انواع مدل بافت مو برای مبتدی‌ها» را نیز بخوانید.

آیا بافت دردلاک را تا به الان امتحان‌ کرده‌اید؟ بعد از خواندن این مطلب قصد انجام این نوع بافت بر روی موهای خود را دارید؟ شما می‌توانید تجربیات و نظرات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بافت موی دردلاک چیست؟

دردلاک در واقع نوعی بافت مو است که در آن مو‌ها به صورت رشته‌ای و پرحجم در میان و در تمام سر در هم تنیده و گره می‌خورد. به این کار به اصطلاح لاک شده می‌گویند. این بافت یک روش زیباسازی و تزئین مو است که در کشور‌های مختلف به خصوص آفریقا طرفداران زیادی دارد تا جایی که به نام بافت موی آفریقایی نیز مشهور است.

2-قیمت بافت دردلاک چقدر است؟

بافت دردلاک یک بافت تقریباً آسان است و به همین دلیل هزینه کمتری نسبت به سایر انواع بافت دارد. هزینه آن بسته به اندازه موی شما و دستمزد آرایشگر متفاوت است و حدوداً‌ بین 50 هزار تومان تا 200 هزارتومان است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

۱ نظر

  • مرسی دمت گرم خیلی عالی بود من خیلی این مدل را دوست دارم و مقاله عالی بود ❤️

نظر خود را برای موهیتو بنویسید