موس مو و کاربردهایش را بشناسید؛ خرید و روش استفاده

موس مو برای موی فر

موس مو یا همان کف حالت‌دهنده، نوعی ماده آرایشی است که برای فر کردن یا حالت دادن به موها از آن استفاده می‌شود. این ماده می‌تواند نقش یک محصول محافظتی مو را هم بازی کند. هرچند که بیشتر موس‌های مو برای فر یا موج دار کردن مو استفاده می‌شوند. اگر تا به حال با موس سروکار نداشته اید و به تازگی می‌خواهید یاد بگیرید که چطور از آن استفاده کنید، تا پایان این گزارش با من همراه باشید.

موس مو چیست؟

در واقع موس یک کلمه فرانسوی است به معنی “کف”. تقریباً تمام موس‌های مو به حالت فوم یا کف هستند. در ساخت آنها از آب، الکل، رزین‌ها و پلیمرهای نرم کننده مو استفاده می‌شود. رزین‌ها یا همان پلیمرها، مهم‌ترین نقش را در کیفیت موس ایفا می‌کنند. البته باید به این نکته توجه داشت که همه برندها از الکل در ساخت مو استفاده نمی‌کنند. چرا که الکل باعث خشکی و شکنندگی موها می‌شود.

کف و فوم زیبایی

چرا باید از موس استفاده کنیم؟

بیشتر ما استفاده از موس مو را به عنوان فر کننده میشناسیم. در حالی که امروزه موس‌ها با داشتن مواد تقویتی در ساختارشان، کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند. آبرسانی، از بین بردن وز مو، نرم و مرطوب کردن، درخشان کردن موها و حتی محافظت در برابر حرارت از جمله مهم ترین مزایای استفاده از موس است.از این گذشته می‌توانید با کمک موس، بهترین مدل و استایل‌های مو را برای خودتان طراحی کنید. از آنجایی که موس سبکتر از ژل مو است، استفاده از آن به موها زیبایی بیشتری می‌دهد.

مزایای استفاده از موس مو

روش استفاده از حالت دهنده

هرچند که استفاده از موس کار سختی نیست اما اینکه بدانید بهترین روش کدام است، این قسمت را با دقت بخوانید.

گام اول: ابتدا موها را شستشو دهید. از آنجایی که یکی از ویژگی‌های موس، حجم دادن به موهاست، بهتر است از شامپو حجم دهنده مو استفاده کنید.

گام دوم: موها را با یک پارچه یا تیشرت نخی خشک کنید تا کاملا نرم و بدون وز باشند. لازم نیست موها را صد در صد خشک کنید فقط موها آب چکان نباشند.

گام سوم: هنگام استفاده از موس، حواستان به مقدار آن باشد. میزان بیش از حد موس می‌تواند موهای شما را مصنوعی کند. بهتر است به اندازه یک تخم مرغ از موس بردارید و کف دست بریزید. سپس دست‌ها را بهم بمالید تا به خوبی پخش شوند. حالا دست‌ها را در کل موها فرو ببرید و همه جای آن را به دقت ماساژ دهید. اگر موس برای موهای شما کم بود می‌توانید این کار را با مقداری دیگر تکرار کنید.

گام چهارم: سشوارتان را روی درجه حرارت پایین (باد خنک یا معمولی) تنظیم کنید. با یک برس گرد موها را به هر حالتی که دوست دارید حالت دهید. برای فر کردن موها نیازی به سشوار ندارید. فقط موها را به حالت فنری چندبار جمع کنید.

حالت و جنس مو

شاید جالب باشد بدانید که همه انواع موس برای هر نوع مو مناسب نیستند. بنابراین بهتر است که اگر قصد خرید و استفاده از موس را دارید ابتدا مدل و حالت موهای خودتان را به خوبی بشناسید.

موی آسیب دیده: برای موهای آسیب دیده توصیه می‌شود که از سشوار و حرارت بعد از موس زدن، پرهیز کنید.

موی نازک و کم پشت: به میزان دو برابر از موس استفاده کنید. همچنین موس را به ریشه موها هم بزنید تا حجم بیشتری به آنها بدهد.

برای موهای لخت: به اندازه دو تخم مرغ از مو استفاده کنید. همچنین از یک برس گرد یا بیگودی برای حالت دادن به موها کمک بگیرید.

موهای مجعد: با کمک موس و نرم کننده وزی مو را کنترل کنید. اگر موهایتان خشک است از موس‌های قوی کمک بگیرید.

موهای چرب: توصیه می‌کنم اگر موهای چرب دارید، حتماً قبل از استفاده از موس آنها را با یک شامپو حجم‌دهنده مو شسشتو دهید.

حالت دادن به مو با موس

فر کردن مو با موس مو

همانطور که حتماً متوجه شده اید بیشترین کاربرد موس، فر کردن موهاست. اما برای اینکه فرهای جذاب و مشخصی داشته باشید بهتر است از چند ابزار دیگر هم کمک بگیرید: دیفیوزر سشوار، بیگودی، برس گرد. دیفیوزر در واقع یکی از سری‌های سشوار است که به ملایم تر شدن باد آن کمک می‌کند. دیفیوزرها انواع مختلفی دارند اما معروف ترین آنها نوع دندانه دار است. بعد از اینکه به موهای نم دار خود موس زدید، سری دیفیوزر را روی سشوار نصب کنید. سپس آن را به شکل ملایم داخل موها فرو ببرید. این کار به حالت دادن هرچه بیشتر مو کمک می‌کند.

همچین با کمک برس گرد باریک می‌توانید این کار را انجام دهید. اگر دوست دارید فرهای بسیار منظم تری داشته باشید بیگودی انتخاب بهتری است. هر رشته از موهایتان را به موس آغشته کرده و با بیگودی بپیچید. بعد از گذشت 2 ساعت بیگودی‌ها را به آرامی‌باز کنید. موی فر شما آماده است!

فر کردن مو با بیگودی

بهترین مارک موس مو

همانطور که گفتم امروزه بازار محصولات آرایشی مو بسیار داغ است. هرچند همه آنها در بازار ایران به راحتی پیدا نمی‌شوند. اما اگر قصد خرید یک موس موی مناسب و حرفه ای دارید در اینجا با چند مدل آشنا می‌شوید:

  • موس موی نیوآ (Nivea)
  • موس حالت دهنده آمور (Amore)
  • موس حالت دهنده Taft
  • موس حالت دهنده Intesa
  • موس فرکننده got2b
  • موس باباریا (Babaria)
  • موس حالت دهنده Nelly

در میان همه این برندها، نیوآ و نلی دو نمونه از بهترین‌ها هستند. برندهای اینتسا و تافت هم از دیگر برندهای مشهور تولید محصولات زیبایی مو هستند.

بهترین مارک موس مو

در آخر

برای فر کردن و حالت دادن به موها، راهکارهای مختلفی وجود دارد. مهمترین مسئله اما، این است که همیشه بتوانید موهایتان را از هرگونه آسیبی محافظت کنید. استفاده از اتوی مو برای فر کردن، فر کردن دائم موها با مواد شیمیایی، استفاده از بیگودی، بافت مو و مواردی از این دست چند نمونه هستند. همچنین راه‌های مختلفی برای بستن موهای فر وجود دارد: ده‌ها مدل بستن موی فر ؛ اگر نمی‌دانید با موهایتان چکار کنید حتما بخوانید .شما هم می‌توانید تجربیات خود را در زمینه فر کردن موها با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1- موس مو چیست؟

در واقع موس یک کلمه فرانسوی است به معنی “کف”. تقریباً تمام موس‌های مو به حالت فوم یا کف هستند. در ساخت آنها از آب، الکل، رزین‌ها و پلیمرهای نرم کننده مو استفاده می‌شود. رزین‌ها یا همان پلیمرها، مهم‌ترین نقش را در کیفیت موس ایفا می‌کنند. موس‌ها معمولاً برای حالت دادن به موها به خصوص موهای فر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

2-کاربرد موس مو چیست؟

موس‌ها بیشتر برای فر کردن مو مورد استفاده قرار می‌گیرند. البته امروزه موس‌ها با داشتن مواد تقویتی در ساختارشان، کارهای زیادی می‌توانند انجام دهند. آبرسانی، از بین بردن وز مو، نرم و مرطوب کردن، درخشان کردن موها و حتی محافظت در برابر حرارت از جمله مهم ترین مزایای استفاده از موس است.از این گذشته می‌توانید با کمک موس، بهترین مدل و استایل‌های مو را برای خودتان طراحی کنید. از آنجایی که موس سبکتر از ژل مو است، استفاده از آن به موها زیبایی بیشتری می‌دهد.

3-بهترین مارک موس مو چیست؟

موس‌های مو نیوآ، لاکمه، تافت،نلی و پنتن از جمله بهترین موس‌های خارجی موجود در ایران هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

جدیدترین مطالب

نظر خود را برای موهیتو بنویسید