هایلایت مو چگونه انجام می‌شود؟ ایده‌های برای داشتن هایلایت‌های جذاب

هایلایت مو فویلی

هایلایت مو یکی از بهترین روش‌های رنگ کردن است برای کسانی که دوست دارند رنگ مویی طبیعی و جذاب داشته باشند. امروزه این تکنیک با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هایلایت مو همچنین یک تکنیک بسیار خوب برای کسانی است که دوست ندارند تمام موهایشان را رنگ کنند. به عبارت بهتر هایلایت، فرصتی برای نگه داشتن رنگ موی طبیعی و تجربه یک رنگ موی تازه است. در این گزارش شما را با انواع روش‌های هایلایت مو آشنا خواهم کرد پس تا پایان گزارش با من همراه باشید.

هایلایت مو چیست و با چه روش‌هایی انجام می‌شود؟

در واقع هایلایت کردن مو یعنی روشن و برجسته کردن برخی از تارهای مو در زمینه تیره. برای انجام این کار معمولاً از پودر دکلره استفاده می‌شود. موها تا پایه 7 تا 10 روشن شده و سپس رنگساژ می‌شوند. به طور کلی هایلایت کردن با دو روش انجام می‌شود: هایلایت مو با کلاه و هایلایت مو با فویل. هایلایت یا مش کردن موها با کلاه یک روش قدیمی‌تر است. امروزه استفاده از فویل برای هایلایت طرفداران بیشتری دارد. در این روش موها به صورت لایه‌لایه جدا می‌شوند. سپس از هر لایه تعدادی از تارها با کمک شانه دم‌باریک جدا شده و به مواد دکلره آغشته می‌شوند. سپس این تارها درون فویل قرار می‌گیرند. بعد از دکلره شدن، تارهای مو با رنگ دلخواه مشتری، رنگساژ می‌شوند.

هایلایت کردن مو با فویل

مزایای هایلایت کردن چیست؟

زمانی که انتخاب میان رنگ کردن کل موها و انتخاب کردن بخشی از آنها فرا می‌رسد، دانستن چند نکته، این انتخاب را برای شما راحت‌تر می‌کند. بنابراین در این قسمت با چند نمونه از مزایایی هایلایت آشنا می‌شوید:

  • هایلایت مو جلوه‌ای کاملاً طبیعی و جذاب دارد
  • برای موهای رنگ نشده و طبیعی بهترین انتخاب است
  • نیاز به ریشه‌گیری مکرر ندارد
  • میزان آسیب آن نسبت به رنگ کردن کامل مو کمتر است
آمبره کردن مو

انواع هایلایت را بشناسید

برای روشن کردن موها به صورت هایلایت تکنیک‌های متعددی وجود دارد. بالیاژ یا نقاشی مو یک روش دیگر برای روشن کردن بعضی از قسمت های مو است. در این روش که به آن فری هند پینتینگ هم می‌گویند، بعضی از قسمت های مو آزادانه مواد زده می‌شوند. برای اینکه در این زمینه بیشتر بدانید این گزارش جذاب را از دست ندهید.

در زمینه هایلایت‌های فویلی هم، انواع مختلفی وجود دارد. بیبی لایت و چانکی دو نوع متفاوت از هایلایت هستند. بیبی لایت نوعی از هایلایت است که در آن تارهای بسیار ظریف از مو روشن می‌شوند. به گونه‌ای که جلوه‌ای بسیار طبیعی داشته باشد. اما در چانکی یا لایت گورخری، تکه‌های پهن مو انتخاب و مواد زده می‌شوند. این نوع هایلایت کنتراست بسیار بالایی دارد. به همین دلیل است که به آن لایت گورخری هم گفته می‌شود.

دکلره کردن مو

هایلایت کردن مو بدون دکلره

از آنجایی که مواد دکلره با همه انواع مو سازگار نیست و باعث آسیب‌دیدگی آن می‌شود، طبیعی است که این سوال برایتان پیش بیاید، که آیا می‌توان بدون استفاده از دکلره هم موها را هایلایت کرد؟ پاسخ این سوال مثبت است. با کمک رنگ موهای معمولی هم می‌توان کار هایلایت مو را انجام داد. اما توجه کنید که اکثر رنگ‌ها، فقط توانایی روشن کردن مو را به اندازه 2 تا 3 درجه دارند و نه بیشتر! بنابراین هایلایت بدون دکلره، تناژ نزدیک به قهوه‌ای، زیتونی و دودی خواهد داشت. برای اینکه در این زمینه اطلاعات بیشتری بدست آورید توصیه میکنم این گزارش را بخوانید:هایلایت مو بدون دکلره با روش‌های علمی بی ضرر در خانه

رنگ موی طبیعی دخترانه

هایلایت مو مشکی

برای کسانی که موهای کاملاً مشکی دارند، احتمالاً جذاب است که یک تغییر جذاب اما نامحسوس داشته باشند. هایلایت کردن یک گزینه عالی برای این افراد است. همانطورکه اشاره کردم میزان آسیب آن هم نسبت به رنگ کردن کامل مو کمتر است. در اینجا چند نمونه هایلایت موی مشکی برای ایده گرفتن می‌بینید:

هایلایت مو مشکی
هایلایت دخترانه
هایلایت بلوند دودی
رنگ موی کاراملی

هایلایت مو روشن

درست است که هایلایت به معنای روشن کردن موهای تیره است، اما جالب است بدانید که این روش برای روشن‌تر کردن موهای روشن هم مناسب است. بنابراین اگر موهای رنگ شده روشن دارید، می‌توانید با کمک دکلره چندین تار روشن تر هم خواهید داشت. البته اگر موهای تمام سفید یا خیلی روشن هم دارید می‌توانید لولایت انجام دهید. یعنی چندین تار تیره با کمک رنگ‌های شماره 1 و 2 در موها درآورید. در ادامه چند نمونه می‌بینید:

هایلایت موی روشن
رنگ کردن موی سفید
هایلایت بلوند بیسکوییتی
هایلایت مو شنی

هایلایت موی کوتاه

اگر موهای بلندی ندارید، نگران نباشید، هایلایت فقط مخصوص موهای بلند نیست. انواع مختلفی از هایلایت مخصوص موی کوتاه هم وجود دارد. چه موهای تیره طبیعی داشته باشید چه موهای رنگ شده، ایده‌های زیادی وجود دارند که می‌توانید از آنها استفاده کنید.

هایلایت مو کوتاه فر
رنگ موی بلوند مسی
رنگ موی بلوند دودی
رنگ موی بلوند طلایی

هایلایت مو با مسواک

یکی از روش‌های نوین هایلایت کردن موها، استفاده از شانه یا مسواک است. البته اگر حرفه‌ای نیستید اصلا سعی نکنید این کار را انجام دهید. چرا که نتیجه چندانه جالبی نخواهید گرفت. در این روش دندانه‌های مسواک یا برس به مواد دکلره آغشته می‌شوند، سپس روی موهای نم دار کشیده می‌شوند. البته این که نقطه شروع باید کجا قرار داشته باشد و کدام قسمت‌ها باید روشن شوند مهم است. به همین دلیل است که باید حرفه ای باشید. در این روش موها تا حدود پایه 5 یا 6 روشن شده و تناژ قهوه‌ای خواهند داشت.

هایلایت مو با مسواک

هایلایت مو در خانه

همانطور که حتماً متوجه شدید، مهم‌ترین نکته در مورد هایلایت این است که جلوه‌ای کاملاً ظریف و طبیعی داشته باشد. بنابراین به نظر نمی‌رسد که بتوانید به تنهایی و در خانه این کار را برای خودتان یا کس دیگری انجام دهید. چرا که ظرافت تارهای هایلایت نیاز به تجربه و مهارت دست‌ها دارد. از طرفی کار با مواد دکلره هم نیازمند دانش و تجربه است. یک اشتباه کوچک می‌توان عواقب جبران‌ناپذیری به موهای شما وارد کند. در نتیجه توصیه می‌کنم اگر قصد دارید موهایتان را هایلایت کنید این کار را حتماً به یک فرد باتجربه و متخصص بسپارید.

هایلایت کردن در خانه

کلام آخر

با مزایای هایلایت و روش‌های انجام دادن آن آشنا شدید. اما نکته مهم این است که باید مراقبت از موهای خود را هم در دستور کار قرار دهید. پیدا کردن محصولات مخصوص موهای رنگ شده، استفاده از ماسک‌های خانگی نرم‌کننده و آبرسانی به موها، نکات مهمی‌هستند که باید رعایت کنید. توصیه می‌کنم در این زمینه این گزارش را هم بخوانید:تقویت موهای رنگ شده با روش های کاربردی و آسان

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-انواع هایلایت مو کدام است؟

امروزه هایلایت یا روشن کردن موها با روش‌های مختلفی انجام می‌شود. هایلایت فویلی، مش کلاهی، آمبره، سامبره یا بالیاژ کردن، همه و همه روش‌هایی برای روشن کردن قسمتی از موها هستند. در اکثر این روش‌ها بخش‌های از مو با کمک مواد دکلره روشن می‌شوند و بخش‌های دیگر دست‌نخورده باقی می‌مانند تا جلوه‌ای طبیعی و جذاب داشته باشد.

2-آیا هایلایت باعث آسیب رسیدن به مو می‌شود؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی به مواد مورد استفاده از هایلایت کردن و نحوه مراقبت فرد از موهایش دارد. از آنجا که مواد دکلره و رنگ مو، موادی قوی هستند باید تا مدت‌ها بعد از هایلایت کردن موها با محصولات تخصصی موی رنگ شده از آن به خوبی مراقبت کنید. در غیر این صورت هایلایت و رنگ کردن می‌تواند آسیب‌هایی مثل خشکی مو، وز شدن، موخوره و کدر شدگی را به همراه داشته باشند.

3-چرا موهای هایلایت شده زرد می‌شوند؟

دکلره کردن مو، باعث می‌شود بیشتر رنگدانه‌های آن خارج شوند. در نهایت رنگدانه‌های زرد هستند که در مو باقی می‌مانند. بعد از هایلایت کردن موهای شما با کمک رنگ مو رنگساژ می‌شوند تا این زردی خنثی شود. اما با شستشوی مو توسط شامپو، رنگساژ بعد از مدتی پاک می‌شود. بنابراین باید به طور منظم موهای هایلایت شده را رنگساژ کنید. توصیه می‌شود هر 4 تا 6 هفته یکبار موها را با یک رنگساژ رقیق و ملایم از شر زردی‌ها خلاص کنید.

4-بهترین نوع هایلایت برای موهای مشکی کدام است؟

این موضوع تا حد زیادی به سلیقه شما و رنگ پوستتان بستگی دارد. افراد با رنگ پوست گرم (سفید و گندمی) بهتر است می‌توانند هایلایت‌های طلایی،‌شنی، کاراملی و کاهی را روی موهای تیره خود امتحان کنند. افراد با رنگ پوست سرد (زیتونی و سبزه) هم بهتر است رنگ‌های گرم را امتحان کنند. مانند شرابی، کاراملی عسلی، شکلاتی خیلی روشن.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید