۲۱ ماسک مو برای موهای خشک ، با تاثیر شگفت انگیز

ماسک مو برای موهای خشک

مو‌های خشک و آسیب دیده معمولا نتیجه استفاده بیش از حد از سشوار، اتوی مو و دیگر محصولات حالت دهنده است. اگر خشکی مو‌های تان برای تان آزار دهنده است، بهتر است پیش از رفتن به آرایشگاه و انجام درمان‌های آرایشی، چند ماسک مو برای موهای خشک را امتحان کنید.
مواد مختلفی مانند روغن ها، برخی مواد غذایی و محصولات زیبایی می‌توانند خشکی مو‌ها را برطرف کنند. ما ۲۱ روش خانگی برای تهیه ماسک مو برای موهای خشک را برای تان گردآوری کرده ایم.

انواع ماسک مو برای موهای خشک

همگی ما روزانه با مشکلات مو دست و پنجه نرم می‌کنیم. این مشکلات ممکن است آسیب دیدگی، خشکی، شوره سر، وز شدن یا مو خوره باشد. عواملی مانند تغییر فصل، دمای نامناسب محیط، وجود عوامل محرک و استفاده از ابزار‌های نامناسب خشک کردن و شکل دادن مو در بروز این مشکلات بی تاثیر نیستند. برای درمان این مشکلات کافی است سری به آشپزخانه بزنید و چند ماسک موی دست ساز آماده کنید. تهیه ماسک مو برای موهای خشک کار سختی نیست. ما اطلاعات کامل در این زمینه را برایتان گردآوری کرده ایم.
برای استفاده از این ماسک‌های طبیعی است، کافی است مو‌های تان را به هر یک از مواد آغشته کنید. مو‌ها را ۳۰ دقیقه با کلاه بپوشانید. سپس مو‌ها را آبکشی کنید. با تکرار این روش ۱ تا ۲ بار در هفته، به مرور زمان تاثیر آن را خواهید دید.

ماسک مو با انواع روغن ها

۱. ماسک مو با روغن بادام

روغن بادام که بیشتر اوقات به عنوان روغن حامل استفاده می‌شود، از قدیمی‌ترین ترکیبات در محصولات مراقبت از پوست است. این روغن به دلیل خاصیت مرطوب کنندگی بالا، برای مراقبت از مو نیز استفاده می‌شود.
روغن بادام به دلیل خواص ضد التهابی آن، موجب درمان پوسته پوسته شدن، شوره سر، اگزما و پسوریازیس می‌شود. همچنین پژوهش‌های علمی نشان داده اند که روغن بادام یک نرم کننده طبیعی برای موهاست.

روغن بادام

۲. ماسک مو با روغن آرگان

روغن آرگان علاوه بر افزایش سرعت رشد مو، خشکی موها را نیز درمان می کند. این روغن سرشار از اسید‌های چرب و ویتامین E است که موجب محافظت از مو و کاهش آسیب دیدگی آن می‌شود. روغن آرگان در بیشتر نرم کننده‌ها و محصولات مراقبت از مو وجود دارد.

۳. ماسک مو با روغن آووکادو

آووکادو سرشار از چربی‌های اشباع نشده سالم است. این روغن‌های طبیعی برای حفظ سلامت و رطوبت مو‌ها بسیار مفید هستند. برای بهره مندی از خواص آن کافی است آووکادوی له شده را با یک روغن حامل مخلوط و از آن استفاده کنید. روغن آووکادو همچنین به عنوان نرم کننده و براق کننده مو نیز استفاده می‌شود.

۴. ماسک مو با روغن نارگیل

روغن نارگیل سرشار از پروتئین است. اگر از روغن نارگیل به عنوان ماسک مو برای موهای خشک استفاده کنید، مو‌های شما را مرطوب و مستحکم می‌کند.
همچنین تحقیقات نشان داده اند که روغن نارگیل دارای خواص ضد التهابی است و خشکی پوست و شوره سر را درمان می‌کند.

۵. ماسک مو با روغن جوجوبا

روغن جوجوبا که اغلب به عنوان روغن حامل برای رقیق کردن دیگر روغن‌ها استفاده می‌شود، دارای خاصیت مرطوب کنندگی برای پوست و مو است.
کافی است روغن جوجوبا را مستقیماً روی مو‌ها و پوست سر بمالید. این روغن به قدری سبک است که می‌توانید روی انواع مو‌های چرب نیز از آن استفاده کنید.

۶. ماسک مو با روغن اسطوخودوس

روغن اسطوخودوس به عنوان اسانسی آرامش بخش شناخته می‌شود. این روغن دارای خواص ضد التهابی نیز هست که خشکی مو و پوست سر را درمان کند.
روغن اسطوخودوس را بایستی در شامپو یا روغن حامل رقیق کنید تا از بروز حساسیت و سایر عوارض جلوگیری کند.

۷. ماسک مو با روغن زیتون

همگی از فواید روغن زیتون برای حفظ سلامت قلب آگاه هستیم. اما فواید این روغن برای پوست و مو کمتر شناخته شده است. روغن زیتون رطوبت مورد نیاز مو‌ها را تامین می‌کند. اگر پوست سرتان چرب است، روغن زیتون را فقط در انتهای خشک مو استفاده کنید.

روغن زیتون

۸. ماسک مو با روغن چوب صندل

روغن چوب صندل به داشتن رایحه‌ای گرم و چوبی مشهور است، از این رو در خوشبوکننده‌های خانگی استفاده می‌شود. روغن صندل را می‌توانید به انتهای مو‌های خود بمالید تا آن‌ها را مرطوب و از بروز موخوره جلوگیری کند. همچنین این روغن به درمان اگزما و پسوریازیس نیز کمک می‌کند.

ماسک مو با مواد خوراکی

۹. ماسک مو با موز

موز سرشار از سیلیس طبیعی است. از این رو استفاده از موز له شده برای مو‌ها موجب بازیابی کلاژن می‌شود. هرچه مو‌های قوی تری داشته باشید احتمال خشک شدن آن کمتر است. با این حال، اگر به لاتکس حساسیت دارید، از موز برای تقویت مو‌ها استفاده نکنید.

ماسک مو با موز

۱۰. ماسک مو با شیر نارگیل

شیر نارگیل به دلیل داشتن اسید لوریک بالا در بسیاری از دارو‌های تقویت مو وجود دارد. استفاده از شیر نارگیل موجب تغذیه و رشد مو می‌شود.

۱۱. ماسک مو با سرشیر

سرشیر غنی از پروتئین است که موجب نرم شدن و تقویت مو می‌شود. اسیدیته سرشیر نیز به درمان خشکی پوست سر کمک می‌کند.

۱۲. ماسک مو با عسل

در دستور تهیه انواع ماسک مو برای موهای خشک، عسل وجود دارد. عسل به عنوان یک عامل میانی مواد مختلف را کنار هم نگه می‌دارد و موجب حفظ رطوبت و درخشندگی مو‌ها می‌شود. ماسک مو بر پایه عسل موجب کاهش شکستگی و وز شدن مو‌ها می‌شود.

ماسک مو با عسل

۱۳. ماسک مو با سس مایونز

اگر مو‌هایی بسیار خشک و وز دارید، ماسک موی سس مایونز مختص شماست. باور عمومی این است که سس مایونز از بین برنده شپش سر است، اما شواهد علمی درستی آن را تایید نمی‌کند. با این وجود، ماسک سس مایونز به درمان مو‌های وز شده کمک می‌کند. اگر حساسیت به مواد غذایی خاصی دارید، در نظر داشته باشید برخی سس‌های مایونز دارای تخم مرغ هستند.

۱۴. ماسک مو با ماست

ماست – به ویژه ماست یونانی – غنی از پروبیوتیک هاست. پروبیوتیک‌ها ضمن مرطوب نگه داشتن مو‌های شما به لایه برداری از سلول‌های مرده پوست کمک می‌کنند. در ماسک مو‌های ترکیبی نیز می‌توانید از ماست به عنوان عامل میانی استفاده کنید.

ماسک مو با ماست

ماسک مو با مواد تقویتی

۱۵. ماسک مو با کراتین

کراتین پروتئینی است که به طور طبیعی در مو و ناخن یافت می‌شود. از این رو بسیاری از محصولات مراقبتی پوست و مو دارای کراتین هستند. پیش از استفاده از ماسک موی کراتینه در نظر داشته باشید که استفاده بیش از حد از درمان‌های پروتئینی مو منجر به خشکی و آسیب بیشتر می‌شود، بنابراین حد اعتدال را رعایت کنید.

۱۶. ماسک مو با کره انبه

کره انبه (Mango butter) از دانه‌های میوه انبه به دست می‌آید که نرم کننده‌ای قوی است. کره انبه به دلیل چربی بالای آن برای درمان مو‌های خشک و شکننده استفاده می‌شود.
کره انبه را روی حرارت غیر مستقیم ذوب کنید و به عنوان ماسک مو استفاده کنید. همچنین می‌توانید آن را با شی باتر و روغن نارگیل مخلوط و برای مو‌های تان استفاده کنید.

ماسک مو با کره انبه

۱۷. ماسک مو با شی باتر

شی باتر (Shea butter) در سال‌های اخیر به عنوان یک داروی مراقبتی پوست محبوبیت زیادی پبدا کرده است. این ماده روغنی می‌تواند خشکی مو‌ها و پوست سر را نیز درمان کند.
همچنین شی باتر با تقویت کوتیکول موجب کاهش شکستگی مو‌ها شود.

۱۸. ماسک مو با آلوئه ورا

آلوئه ورا نه تنها برای بهبود سوختگی و زخم‌ها کاربرد دارد، بلکه می‌تواند مو‌های شما را نیز تقویت کند. ماسک موی آلوئه ورا التهاب و تحریک پوست سر را کاهش می‌دهد، در نتیجه به درمان شوره سر کمک می‌کند. همچنین با تغذیه و مرطوب کردن موها، استحکام آن‌ها را افزایش می‌دهد.
آلوئه ورا برای مو‌های چرب نیز گزینه مناسبی است و ماسک موی ایمنی بیشتر افراد است.

ماسک مو با آلوئه ورا

ماسک مو برای موهای خشک و رنگ شده

۱۹. ماسک سرکه سیب، تخم مرغ و عسل

مورد استفاده: خشکی مو. اگر مو‌های تان کمی خشک به نظر می‌رسد، این ماسک مختص شماست. استفانی براون، متخصص رنگ مو در سالن آرایش IGK در شهر نیویورک، می‌گوید: این ماسک یک روش عالی برای آبرسانی به موهاست که علاوه بر تغذیه، آن‌ها را درخشان نیز می‌کند.

مواد لازم: ۱ قاشق چایخوری عسل، ۱ تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری سرکه سیب

روش استفاده: تمامی مواد را در یک کاسه کوچک ترکیب کنید. اگر حجم موی تان زیاد است مقدار مواد را ۲ یا چند برابر کنید. اجازه دهید ماسک ۳۰ تا ۴۰ دقیقه روی مو بماند، سپس مو‌ها را آبکشی کنید. این ماسک مغذی برای انواع مو کاربرد دارد.

ماسک مو برای موهای خشک و رنگ شده

ماسک مو برای خشکی پوست سر

۲۰. ماسک روغن نارگیل، شکر و روغن‌های گیاهی

مورد استفاده: خشکی و پوسته شدن پوست سر. پل کوچینلو، آرایشگر مشهور و مالک استودیو کوچینلو در نیویورک می‌گوید: اگر با پایین آمدن دما، پوست سرتان پوسته پوسته می‌شود، شاید به این دلیل است که دمای خانه شما بیشتر از دمای طبیعی است و پوست سرتان را خشک کرده است. این ماسک روش موثری برای لایه برداری و حذف پوسته پوسته‌هاست و به عنوان یک اسکراب عالی عمل می‌کند.

مواد لازم: ۲ قاشق غذاخوری روغن نارگیل تصفیه نشده، ۴ قاشق چای خوری شکر تصفیه نشده، ۵ قطره روغن نعناع، ۲ قطره روغن درخت چای.

روش استفاده: تمامی مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید. با استفاده از انگشتان یا برس رنگ مو، مخلوط را مستقیماً به مو‌های تمیز و مرطوب بمالید. مو‌های تان را به مدت ۱-۳ دقیقه به آرامی ماساژ دهید. سپس مو‌های خود را به سمت بالا ببندید و دوش بگیرید. اجازه دهید مو‌های تان در زمان دوش گرفتن به همان شکل بماند.
کوچینلو می‌گوید، قند موجود در این ماسک مو به اسید گلیکولیک تجزیه می‌شود و سلول‌های مرده پوست را در خود حل می‌کند. روغن نارگیل سرشار از اسید‌های چرب است و دارای فواید ضد التهابی است. روغن نعناع به گردش خون در پوست سر کمک می‌کند و روغن درخت چای ضد قارچ، ضد میکروب و ضد باکتری است.

ماسک مو برای خشکی پوست سر

ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده

۲۱. ماسک آووکادو، تخم مرغ و روغن زیتون

مورد استفاده: مو‌های خشک و آسیب دیده. اگر مو‌های شما توسط عواملی مانند رنگ، دکلره، استفاده نادرست از وسایل خشک کننده و حالت دهنده مو، انواع آلودگی‌های محیطی و موارد دیگر آسیب دیده یا دچار خشکی شده است، نگران نباشید. این مشکل قابل حل است.

زینگارینو، استایلیست مو در سالن آرایشی جان فریدا در نیویورک، ماسک روغن زیتون و آووکادو را برای درمان مو‌های خشک و آسیب دیده توصیه می‌کند. او می‌گوید: “این ماسک سرشار از اسید‌های چرب امگا ۳ است که به مو‌ها استحکام و جذابیت می‌بخشد. همچنین غنی از آنتی اکسیدان است که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کند. از این رو برای شهرنشینان گزینه مناسبی است.”

ژول وارن که از کارکنان سالن آرایشی پروجکت است نیز از طرفداران ماسک‌های آووکادو است، زیرا به جوان سازی و مرطوب کردن پوست سر کمک می‌کند.
مواد لازم: نصف آووکادو، ۱ تخم مرغ، ۱ قاشق غذاخوری روغن زیتون و ۱ قاشق غذاخوری عسل.

روش استفاده: مواد را در کاسه‌ای مخلوط کنید و با نوک انگشتان روی مو‌های مرطوب قرار دهید. جهت حرکت از پایین به سمت بالا باشد. وارن پیشنهاد می‌کند مو‌های تان را به شکل گوجه‌ای بپیچید و با کلاه بپوشانید. برای کمک به فعال سازی مواد، مو‌های پوشیده در کلاه را به مدت ۱۰ دقیقه با سشوار خشک کنید. پس از گذشت ۲۰ دقیقه دیگر، می‌توانید مو‌های تان را بشویید.

ماسک مو برای موهای خشک و آسیب دیده

سایر روش‌های درمان خشکی مو

بجز استفاده از ماسک مو برای موهای خشک، روش‌های دیگری نیز برای تقویت و درمان مو‌های آسیب دیده وجود دارد. این روش ها عبارتند از:

  • استفاده از شامپو را به یک روز در میان کاهش دهید.
  • همیشه از نرم کننده متناسب با نوع موهایتان استفاده کنید.
  • اجازه دهید موهایتان در هوای آزاد خشک شود و یا آن‌ها را در حوله نرمی بپیچید. از ماساژ دادن مو‌های خیس با حوله برای خشک شدن آن خودداری کنید، زیرا باعث وز کردن و آسیب دیدن مو می‌شود.
  • مو‌های خیس را شانه نکنید. در صورت لزوم از شانه با دندانه درشت استفاده کنید، نه برس.
  • از وسایل گرم کننده مو مانند اتو و سشوار برای روز‌های متوالی استفاده نکنید.
  • مو‌های تان در طول روز تنها یکبار شانه کنید.
  • فاصله بین مراجعات به سالن آرایش برای رنگ کردن، فر کردن و صاف کردن مو را حتی الامکان زیاد کنید.

سخن آخر

تهیه ماسک مو خانگی برای موهای خشک کار ساده‌ای است. پس از استفاده از ماسک، نرمی و درخشندگی بیشتری در مو‌های تان مشاهده خواهید کرد. با این حال، ممکن است چندین هفته طول بکشد تا تغییرات قابل توجهی در مو‌های خشک و آسیب دیده ایجاد شود.
مهم نیست که کدام ماسک را انتخاب می‌کنید، مهم این است که صبور باشید تا سرانجام بهترین نتیجه را دریافت کنید. البته نقش تغذیه مناسب را در میان فراموش نکنید، برای داشتن موهایی سالم و زیبا بایستی رژیم غذایی متنوعی داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه مطلب کمبود ویتامین ها و ریزش مو را مطالعه کنید.
اگر پس از گذشت چند ماه هیچ تغییری مشاهده نکردید، برای مشاوره به پزشک متخصص پوست و مو مراجعه کنید.

شما کدامیک از ماسک‌های ارائه شده را امتحان کرده‌اید؟ آیا نتیجه راضی کننده بود؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.


برگرفته از: healthline و goodhousekeeping

سوالات متداول

1-چطور بفهمیم موهایمان خشک است؟

یکی از بهترین تست‌های خشکی مو تست تخلخل مو است. برای انجام این آزمون، مقداری از موهای خود را بچینید و در یک لیوان آب بیندازید. بعد از گذشت 20 دقیقه، اگر موهایتان به ته لیوان آب فرو رفت نشاندهنده جذب آب بالای موهای شماست. اما اگر موها روی آب ایستادند نشانگر این است که شما موهای خشکی دارید.

2-بهترین ماسک مو برای موهای خشک کدام است؟

ماسک آووکادو، تخم مرغ و روغن زیتون،ماسک سرکه سیب، تخم مرغ و عسل، ماسک سس مایونز و عسل و ماسک شیر و روغن بادام شیرین از بهترین ماسک‌های طبیعی و خانگی برای مرطوب و نرم کردن موهای خشک هستند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید