هشت نوع ماسک مو برای رشد سریع مو ؛ بلند شدن موها در کوتاه‌ترین زمان ممکن

8 ماسک مو برای رشد سریع مو

همه ما می‌دانیم که مو نقش مهمی بر زیبایی چهره دارد پس مو‌های پرپشت، بلند و سالم از جمله ویژگی‌هایی است که هر زن یا نمردی تمایل به داشتن آن دارند. نکات زیادی برای مراقبت از مو‌ها وجود دارند، اما امروزه استفاده از ماسک مو برای رشد سریع مو و نگهداری از آن امری ضروری است. اگر از کم مویی و بد رشد بودن موهایتان ناراضی هستید، پیشنهاد میکنیم در این بخش با ما همراه شده و بهترین انواع ماسک مو برای رشد سریع مو را بخوانید. از این ماسک‌های جادویی که در ادامه به آن اشاره میکنیم امتحان کنید و نتیجه آن را ببینید و باور کنید تقویت و رشد مو کار خیلی سختی نیست.

انواع ماسک مو برای رشد سریع مو

۱) ماسک شماره یک

مواد مود نیاز:

  • یک عدد زرده تخم مرغ
  • یک قاشق عسل
  • دو قاشق روغن کرچک

دستور تهیه و استفاده:

ابتدا مواد نام برده را با هم مخلوط کنید. این ماسک را از ریشه مو‌ها تا پایین قرار داده و ماساژ دهید. سپس سر را به کلاه پلاستیکی بپوشانید و حدود ۳ ساعت صبر کنید. در آخر سر را آبکشی کنید. اگر می‌خواهید نتیجه عالی بگیرید هفته‌ای دوبار و به مدت دو ماه استفاده کنید.

ماسک پرپشت کردن مو

چرا این ماسک باعث رشد مو‌ها می‌شود؟

عسل به عنوان یک مرطوب کننده طبیعی موی سر شناخته می‌شود که از ریزش مو و شوره سر جلوگیری کرده و باعث تقویت موی سر می‌شود. همچنین پروتئین یکی از مواد مغذی موجود در زرده تخم مرغ است که برای رشد مو بسیار خوب است.

۲) ماسک شماره دو

مواد مود نیاز:

  • به اندازه دلخواه آب پیاز
  • چند قطره لیمو ترش
  • مقداری سرکه سیب
  • چند قطره گلاب

دستور تهیه و استفاده:

تمام مواد نام برده را با هم ترکیب کنید. می‌توانید کمی آب ولرم نیز به این ترکیب اضافه کنید. سپس این ماسک را از روی تمام سر قرار داده و ماساژ دهید. می‌توانید یک کلاه روی مو‌ها گذاشته و ۱ ساعت صبر کنید. در آخر موهایتان را به خوبی با آب بشوئید. از این روش هفته‌ای دو تا سه بار استفاده کنید تا به نتیجه دلخواه برسید.

ماسک جلوگیری از ریزش مو

چرا این ماسک باعث رشد مو‌ها می‌شود؟

پیاز مقادیر زیادی سولفور داشته که پوست را وادار به ساختن کلاژن کرده و همانطور که می‌دانید کلاژن‌ها برای درست شدن سلول‌های جوان و جدید ضروری هستند پس آب پیاز برای رشد سریع مو‌ها بسیار مفید است. همچنین سرکه سیب فولیکول‌های مو‌ها را مسدود کرده و از ریزش آن‌ها جلوگیری می‌کند.

۳) ماسک شماره سه

مواد مورد نیاز:

  • دو عدد سیب زمینی
  • یک عدد سفیده تخم مرغ
  • مقدار کمی عسل

دستور تهیه و استفاده:

برای تهیه این ماسک ابتدا سیب زمینی‌ها را داخل غذاساز به طور کامل له کنید و سپس آن را با یک قاشق عسل و یک عدد زرده تخم مرغ مخلوط کنید. تمام مو‌ها را با آن ماساژ دهید و در نهایت مو‌ها را با کلاه یا نایلون بپوشانید. بعد از گذشت نیم ساعت مو‌ها را آبکشی کنید. این ماسک را می‌توانید هفته‌ای دو بار استفاده کنید قطعا نتایج مطلوبی خواهید گرفت.

چرا این ماسک باعث رشد مو‌ها می‌شود؟

در ماسک شماره یک درباره خواص تخم مرغ و عسل گفتیم. اگر بخواهیم راجع به سیب زمینی هم توضیح دهیم سیب زمینی حاوی ویتامین B، ویتامین C، روی، نشاسته، نیاسین و آهن است که فولیکول‌های مو را تقویت کرده و باعث افزایش رشد مو می‌شود، همچنین از شوره سر و ریزش مو جلوگیری می‌کند.

۴) ماسک شماره چهار

مواد مورد نیاز:

  • آلوئه ورا
  • یک قاشق چایخوری روغن رزماری
  • سه قاشق چایخوری روغن نارگیل

دستور تهیه و استفاده:

ابتدا برای درست کردن این نوع ماسک مقداری آلوئه ورا را به طور کامل له کنید. سپس روغن‌ها را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به پوست سر خود مالیده، آن را ماساژ دهید و با کمک کلاه برای مدت یک ساعت، مو‌های خود را بپوشانید. در آخر با آب ولرم بشویید. از این ترکیب تنها هفته‌ای یک بار استفاده کنید.

ماسک مو برای رشد سریع مو

چرا این ماسک باعث رشد مو‌ها می‌شود؟

روغن گیاه رزماری از سفید شدن زودهنگام مو‌ها جلوگیری کرده، در درمان شوره‌ی سر موثر است و باعث تقویت و رشد سریع‌تر مو‌ها می‌شود. همچنین آلوئه ورا PH پوست را متعادل کرده و آنزیم‌های مفید بسیاری دارد. به همین ترتیب این ماسک مو‌ها را تقویت کرده و مانع ریزش آن‌ها میشود.

۵) ماسک شماره پنج

مواد مورد نیاز:

  • آب سیر
  • دو قاشق چایخوری روغن زیتون
  • یک عدد کپسول ویتامین E
  • یک فنجان گلاب

دستور تهیه و استفاده:

مقدار سیر را خیلی خوب له کنید و با آب جوش ترکیب کنید. سپس کپسول ویتامین E را باز کرده و به همراه دیگر مواد در آن ریخته و هم بزنید. این ترکیب را به پوست سر و موی خود بزنید. بعد از گذشت نیم ساعت، سر خود را با شامپوی معمولی شستشو دهید. از این ترکیب هفته‌ای یک بار می‌توانید استفاده کنید.

ماسک مو برای رشد سریع مو

چرا این ماسک باعث رشد مو‌ها می‌شود؟

سیر خواص درمانی بسیار خوبی داشته و به دلیل وجود مواد مغذی در آن کمک می‌کند ریزش مو‌ها متوقف شود. همچنین ویژگی‌های مرطوب کنندگی و تغذیه کننده گلاب کیفیت مو را بهبود می‌بخشند و آن را درخشان می‌سازند. روغن زیتون سرشار از اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان‌ها است که سبب رشد سریع‌تر و بیشتر مو‌ها می‌شود.

۶) ماسک شماره شش

مواد مورد نیاز:

  • چند قطره روغن اسطوخودوس
  • ۳ قاشق چای خوری روغن زیتون
  • ۳ قاشق چای خوری روغن نارگیل
  • مقداری آبلیمو

دستور تهیه و استفاده:

ابتدا مقداری آب را روی گاز قرار دهید تا جوش آید. سپس تمام روغن‌های نام برده و آب لیمو را به آن اضافه کنید. این ترکیب را به پوست سر خود مالیده، آن را ماساژ دهید و با کمک کلاه برای مدت یک ساعت، مو‌های خود را بپوشانید. سپس مو‌های خود را با آب ولرم بشوئید. این کار را می‌توانید هفته‌ای دو بار انجام دهید.

ماسک رشد سریع مو

چرا این ماسک باعث رشد مو‌ها می‌شود؟

آب لیموترش تازه به دلیل دارا بودن آنتی‌اکسیدان‌ها، ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، پتاسیم، روی و … به تقویت فولیکول‌های مو کمک کرده و از ریزش مو‌ها جلوگیری می‌کند. روغن اسطوخدوس دارای خواصی است که می‌تواند رشد سلول‌ها را بهبود دهد و استرس را کاهش دهد. هم چنین نارگیل خاصیت ضد میکروبی و آنتی باکتریایی دارد که می‌تواند سلامت پوست سر را بهبود بخشد.

۷) ماسک شماره هفت

مواد مورد نیاز:

  • یک فنجان سس مایونز
  • ۲ قطره روغن آویشن

دستور تهیه و استفاده:

یک فنجان سس مایونز را با کمی آب ولرم و روغن نام برده مخلوط کنید و روی پوست سر و مو‌ها ماساژ دهید. سر خود را با یک حوله بپوشانید و بگذارید ۲۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم و شامپو بشویید. از این ماسک هفته‌ای دو بار استفاده کنید تا نتیجه مطلوبی بگیرید.

چرا این ماسک باعث رشد مو‌ها می‌شود؟

سس مایونز به دلیل وجود ویتامین‌ها و مواد مغذی می‌تواند باعث تقویت مو و افزایش رشد مو شود. همچنین روغن آویشن می‌تواند به ترویج رشد مو کمک کند و به طور فعال جلوی ریزش مو را بگیرد.

۸) ماسک شماره هشت

مواد مورد نیاز:

  • برگ حنا
  • یک چای سبز کیسه‌ای
  • مقداری روغن خردل
  • وازلین

دستور تهیه و استفاده:

ابتدا چای کیسه‌ای را به مدت ۷ تا ۸ دقیقه درون آب داغ بیاندازید. به صورت جداگانه مقداری روغن خردل را در ظرف آلومینیومی ریخته و بگذارید به جوش آید. برگ‌های حنا را داخل آن بریزید تا با هم بجوشند. در یک ظرف تمام این مواد را مخلوط کرده و وازلین را به آن اضافه کنید. این ماسک را روی پوست سر و مو‌ها ماساژ دهید. سر خود را با یک حوله بپوشانید و بگذارید ۳۰ دقیقه بماند. سپس با آب گرم و شامپو بشویید. از این ماسک تنها یک بار در هفته استفاده کنید.

ماسک مو برای رشد سریع مو

چرا این ماسک باعث رشد مو‌ها می‌شود؟

شستن مو با چای سبز توسط افراد زیادی تست شده است این چای سرشار از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد که باعث افزایش رشد مو می‌شود. همچنین از قدیم حنا برای تقویت مو‌ها معروف بوده و کوتیکول‌های مو را درمان میکند در نتیجه در بهبود سلامت ریشه مو نیز موثر است که این امر مانع از خرد شدن تار‌های مو شده و درخشندگی مو‌ها را حفظ می‌کند. وازلین نیز پی اچ پوست سر را در حد متعادل نگه می‌دارد تا از ریزش موی زودرس جلوگیری کند.

کلام پایانی

در این بخش با انواع ماسک مو برای رشد سریع مو و خواص هر یک آشنا شدید که امیدواریم مورد توجه و استفاده شما عزیزان قرار گیرند. توجه داشته باشید که قدرت یک ماسک به تنهایی آنقدر زیاد نیست که بتواند به سرعت مو‌ها را درمان کند. برای اینکه موهایتان رشد بهتری داشته باشد باید کار‌های دیگری، چون داشتن رژیم غذایی مناسب، رساندن آب کافی به بدن، ورزش کردن، رفتار مناسب و رسیدگی به مو‌ها و دوری از استرس را نیز کنار این ماسک‌ها داشته باشید.

برای اینکه بتوانید موهای لطیف و سالم داشته باشید بد نیست از دیگر ماسک‌های خانگی مثل این کمک بگیرید: هفت ماسک خانگی برای آبرسانی به مو ؛ رسیدگی به مو با هرآنچه در خانه دارید

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین معجون رشد سریع مو کدام است؟

براساس تحقیقات یکی از بهترین معجون‌ها برای رشد سریع موها استفاده مخلوط از عصاره رزماری و روغن چوب صندل است. هردوی این مواد باعث افزایش گردش خون در پوست سر شده و فولیکول‌ها را به رشد وادار می‌کنند. این دو ماده معطر می‌توانند گیرنده‌های بویایی موجود در فولیکول‌های پوست سر را فعال کرده و باعث تقویت رشد موها بشوند. برای اینکه رشد موی چشمگیری داشته باشید باید به مدت 6 ماه هفته‌ای سه بار از این معجون استفاده کنید

2-بهترین قرص برای رشد سریع مو کدام است؟

بسیاری از تحقیقات علمی نشان داده‌اند که قرص‌های ویتامینی مکمل رشد مو معمولاً نمی‌توانند برای رشد سریع موهای شما موثر باشند. چرا که بدن ما بیشترین میزان ویتامین‌های مورد نیاز خود را از طریق غذاهایی که در طول روز میخوریم بدست آورده و مازاد ویتامین‌ها را دفع می‌کند. بنابراین اگر شما رژیم غذایی مناسبی دارید و به بیماری خاصی مبتلا نیستید نیازی به این قرص‌ها ندارید. البته بعضی از معروف‌ترین قرص‌ها مثل هیرتامین، اکوفان یا پاستیل‌های تقویتی رشد مو را در صورت تجویز پزشک می‌توانید استفاده کنید.

3-آیا ماسک پیاز برای رشد سریع مو مناسب است؟

ماسک پیاز یا آب پیاز یکی از بهترین ماسک‌های محرک رشد مو است. این ماسک می‌تواند باعث افزایش گردش خون در پوست سر و تحریک فولیکول‌های مو بشود. از طرفی پیاز غنی از گوگرد است و باعث از بین بردن آلودگی‌های مانع رشد مو، می‌شود. البته باید دقت کنید هنگام استفاده از ماسک پیاز احتیاط کنید تا پوست سر شما زخمی نشود.

4-بهترین شامپو برای رشد مو کدام است؟

از آنجایی که شامپوها بیشتر نقش شوینده دارند نه تقویتی، نمی‌توانند تاثیر چندانی در رشد موها داشته باشند. مگر شامپوهای تخصصی که با مواد محرک رشد مو غنی شده و به درمان ریشه موها کمک می‌کنند. این شامپوها باید مطابق با جنس موها و پوست شما ساخته شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۲ نظر

  • بيتا صفري

    الان ساعت ۶صبح هستش و من مشغول خوندن ماسک خونگی بودم
    قبلا دو روش و امتحان کرده بودم فوق العاده بوده و خیلی لذت بردم
    روش های دیگرو خوندم بسیار بسیار تشکر میکنم اموزنده بود

نظر خود را برای موهیتو بنویسید