ماسک تخم مرغ برای مو ؛ راهکاری برای همه مشکلاتی که با موهایتان دارید

ماسک تخم مرغ برای مو

افزایش آلودگی‌ها، عادت‌های غذایی ناسالم و عوامل خارجی مثل گرما و مواد شیمیایی همه و همه باعث شده این روزها بیشتر از همیشه موهایمان در معرض خطر قرار بگیرند. شاید با وجود این همه عوامل منفی، دستیابی به موهای سالم، براق و درخشان مانند یک رویای دور از ذهن به نظر  برسد. درست است که از بین بردن آلودگی‌ها و عادت‌های ناسالم کاری سخت یا حتی غیرممکن باشد، اما درمان‌های طبیعی مطمئناً یک راه‌حل مفید، ارزان و بی‌دردسر برای مبارزه با این مشکلات هستند. یکی از بهترین آنها تخم‌مرغ است. تخم‌مرغ برای مو منبع غنی ویتامین A ، D و E پروتئین و گوگرد است. این عناصر رشد مو را تقویت می‌کنند. همچنین ریزش مو را کاهش داده و عمیقاً آنها را آبرسانی می‌کنند. برای یاد گرفتن چند ماسک تخم مرغ برای مو تا انتهای گزارش با من همراه باشید.

آیا تخم‌ مرغ برای رشد یا ریزش موها مناسب است؟

جدا از اینکه تخم‌مرغ یک تغذیه‌کننده عالی برای فولیکول موهای شماست، در رشد مو و کنترل آسیب‌ها هم نقش دارد. سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و باعث از بین رفتن آلودگی‌هایی می‌شود که احتمالاً روند رشد موهای شما را کند کرده‌اند. از طرفی مواد مغذی موجود در تخم‌مرغ همچنین به اضافه کردن براقیت و درخشش به موهای بی جان کمک می‌کند. به علاوه اگر شما از مشکل شکنندگی و نازک بودن موهای خود شکایت دارید یا از ریزش مداوم آنها رنج می‌برید، بهترین درمان برای شما استفاده از ماسک تخم‌مرغ است.

ماسک تخم ‌مرغ برای موهای خشک و آسیب دیده

مواد لازم:

  • یک تخم‌مرغ کامل
  • 1 فنجان ماست
  • یک قاشق غذاخوری روغن نارگیل

طرز تهیه:

تخم‌مرغ را در یک کاسه بشکنید و آن را با ماست و روغن نارگیل مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود. موهای خود را با آب مرطوب کرده و با دست یا یک برس از ریشه تا ساقه و انتهای مو، به ماسک آغشته کنید. موها را با یک کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 45 دقیقه بماند. سپس آن را با شامپو ملایم و آب ولرم بشویید. توجه داشته باشید که نباید از آب گرم یا داغ استفاده کنید چرا که در این صورت تخم‌مرغ در موهایتان گیر می‌کند. برای رسیدن به نتیجه دلخواه یک بار در هفته این روش درمانی را دنبال کنید.

خشکی مو

چرا این ماسک موثر است؟

ماسک تخم‌ مرغ برای مو به همراه ماست باعث کاهش التهاب پوست سر و برطرف کردن خشکی می‌شود. همچنین باعث تقویت موهای سالم می‌شود و با داشتن مواد مغذی از آسیب دیدن مو جلوگیری می‌کند. روغن نارگیل ضمن ترغیب رشد فولیکول‌های جدید مو، به تقویت گردش خون در پوست سر شما کمک می‌کند. همچنین حاوی خواص ضدالتهابی است که با شوره و آکنه (جوش) پوست سر مبارزه می‌کند.

ماسک تخم‌ مرغ برای ریزش مو

اگر از ریزش مو شدید رنج می‌برید ماسک تخم مرغ یک راه‌حل عالی است. اما راهکارهای دیگر هم برای شما وجود دارند. توصیه میکنم این گزارش را بخوانید: پرپشت شدن مو با ده‌ها روش موثر؛ درمان‌های خانگی تا روش‌های پزشکی

مواد لازم:

  • 1-2 تخم‌مرغ کامل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک

طرز تهیه:

تخم‌مرغ را با روغن کرچک در یک کاسه مخلوط کنید تا یکدست شود

کل موها (از ریشه‌ها ساقه) به ماسک آغشته کنید و بگذارید حدود 20 دقیقه بماند. حتی می‌توانید از کلاه رنگ استفاده کنید. بعد از آن با استفاده از شامپو و نرم‌کننده ملایم آن را با آب سرد بشویید. برای رسیدن به نتیجه سریع‌تر یک یا دو بار در هفته این روش درمانی را دنبال کنید

ریزش مو

چرا این ماسک موثر است؟

روغن کرچک یکی از رایج‌ترین مواد تقویت‌کننده رشد موهاست. تخم‌مرغ هم به دلیل منبع غنی پروتئین آن به ترمیم فولیکول‌های آسیب‌دیده و در نتیجه کنترل ریزش مو کمک می‌کند. ریزینولئیک اسید یکی دیگر از عناصر موجود در روغن کرچک است که ضمن ضخیم کردن موهای شما، ریزش آنها را مهار می‌کند.

ماسک تخم‌ مرغ برای موهای چرب (ماسک سفیده تخم‌مرغ)

مواد لازم:

  • 2-3 سفیده تخم‌مرغ
  • 1 قاشق غذاخوری آبلیمو
  • 1 قاشق غذاخوری روغن جوجوبا

طرز تهیه:

سفیده را از زرده جدا کنید و در یک کاسه با روغن جوجوبا و آبلیمو حل کنید تا مخلوط یکدست شود. موهای خود را به بخش‌هایی تقسیم کنید و شروع به استفاده از ماسک روی پوست سر و مو کنید. برای جذب بهتر آن را به مدت چند دقیقه با نوک انگشتان خود ماساژ دهید. موهای خود را با کلاه رنگ بپوشانید و بگذارید 30 دقیقه بماند. با استفاده از آب سرد آن را با شامپوی معمولی بشویید. برای نتیجه سریع‌تر این درمان را دو بار در هفته دنبال کنید.

موی چرب

چرا این ماسک موثر است؟

ماسک تخم‌ مرغ برای مو یک درمان مؤثر برای پوست سر چرب است زیرا ضمن اضافه کردن رطوبن مناسب به پوست، باعث بهبود بافت مو می‌شود. این مسئله به کاهش چربی‌های ناخواسته و مزاحم کمک بسیاری می‌کند. روغن جوجوبا به عنوان یک نرم‌کننده طبیعی برای موهای شما عمل کرده و آن را قوی، براق ، ضخیم و نرم می‌کند. از طرف دیگر لیمو ویتامین C را به پوست سر شما منتقل و سطح pH آن را تنظیم می‌کند.

ماسک تخم‌مرغ برای شوره سر

مواد لازم:

  • 2-3 سفیده تخم‌مرغ
  • 1 قاشق چایخوری آبلیمو
  • 10 قطره روغن درخت چای

طرز تهیه:

سفیده را از زرده جدا کرده و سپس با آبلیمو و روغن مخلوط کنید تا مخلوط یکدست شود.

ریشه تا ساقه موها را کاملاً با ماسک بپوشانید و بگذارید حدود 45 دقیقه بماند. سپس با آب سرد و یک شامپوی ملایم بشویید. این ماسک را دو بار یا سه بار در هفته تکرار کنید تا سریع‌تر نتیجه بگیرید.

شوره سر

چرا این ماسک موثر است؟

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در ماسک سفیده تخم‌مرغ به افزایش کراتین در موهای شما کمک می‌کند. رطوبت موجود درماسک تخم‌ مرغ برای مو همچنین باعث نرم شدن پوست سر می‌شود. خاصیت ضد باکتریایی و ضد قارچی روغن درخت چای و آبلیمو با عفونت‌های پوست سر مقابله می‌کند و همچنین باعث تحریک جریان خون و رشد موها می‌شود.

ماسک تخم‌مرغ برای موخوره

مواد لازم:

  • یک تخم مرغ کامل
  • 1 قاشق غذاخوری روغن آفتابگردان
  • 5 قطره روغن بابونه
  • یک سوم لیوان ژل آلوئه‌ورا

طرز تهیه:

تخم‌مرغ را با روغن آفتابگردان، روغن بابونه و ژل آلوئه‌ورا مخلوط کنید

موهای خود را تقسیم کرده و مخلوط را در سراسر پوست سر و مو بمالید. بگذارید 30-40 دقیقه بماند. سپس با استفاده از شامپو و نرم‌کننده ملایم آن را با آب سرد بشویید. برای نتیجه سریع‌تر این درمان را دو بار در هفته تکرار کنید.

درمان موخوره

چرا این ماسک موثر است؟

در این ماسک تخم مرغ برای مو به کمک آلوئه‌ورا مواد مغذی کافی را برای سریع‌تر کردن روند رشد مجدد موم به پوست سر منتقل می‌کنند. ویتامین C موجود در آلوئه‌ورا به ریشه کن کردن شوره سر کمک می‌کند. همچنین در ترمیم موهای آسیب‌دیده به خوبی عمل می‌کند. از طرف دیگر روغن آفتابگردان مملو از ویتامین A ، B ، C و E، پتاسیم، آهن و کلسیم است که در تقویت سلامت موها موثر است.

چرا باید همین امروز ماسک تخم‌ مرغ درست کنیم؟

اگر تا به امروز استفاده از ماسک تخم‌ مرغ یا به طور کلی ماسک‌های خانگی را برای تقویت موهای خود جدی نمی‌گرفته‌اید، در اینجا دلایلی آورده‌ام که حتما شما را قانع می‌کند در اسرع وقت برای خودتان یک ماسک تخم‌مرغ درست کنید. ماسک مو تخم‌مرغ منبع غنی از پروتئین و اسیدهای چرب است که موهای شما را تغذیه و تقویت می‌کند. ادامه خواص تخم‌مرغ را اینجا بخوانید:

رشد مو را ترویج می‌کند:

تخم‌مرغ اغلب به عنوان “غذای مو” شناخته می‌شود زیرا اسیدهای چرب، مواد مغذی و پروتئین کافی به موهای شما منتقل می‌کند. در کنار هم، اینها به افزایش سرعت رشد مو کمک می‌کند.

ریزش مو را کاهش می‌دهد:

مواد تشکیل دهنده تخم‌مرغ به ریشه‌های مو قدرت می‌بخشد و پوست سر را تغذیه و از این طریق ریزش مو را مهار می‌کند.

خشکی و شکستگی مو را ریشه‌کن می‌کند:

تخم‌مرغ ویتامین A دارد که به تقویت و استحکام ساقه موها کمک می‌کند. همچنین موهای شما را از خشک و شکسته شدن حفظ می‌کند. پروتئین موجود در آن همچنین تولید کراتین را تقویت می‌کند، که در بهبود ساختار مو نقش اساسی دارد. بدون کراتین کافی، موها شکننده می‌شوند. لوتئین موجود در ماسک موی زرده تخم‌مرغ به التیام موهای شکننده و بهبود موخوره‌ها کمک می‌کند تا از شکستگی بیشتر جلوگیری شود.

ماسک تخم مرغ برای مو

شوره سر را کنترل می‌کند:

استفاده از ماسک تخم ‌مرغ برای مو خشک می‌تواند از خارش و پوسته‌پوسته شدن پوست سر جلوگیری کند. همچنین باعث به دام انداختن رطوبت در پوست سر می‌شود که در نهایت می‌تواند به کاهش شوره سر کمک کند.

حالت ارتجاعی مو را بهبود می‌بخشد:

لوتئین تخم‌مرغ موهای شما را آبرسانی می‌کند تا خاصیت ارتجاعی آن بهبود یابد. (مناسب برای کسانی که موهایشان در اثر دکلره سوخته و کشسان شده است که اصطلاحاً به آن آدامسی شدن هم می‌گویند) .

ترمیم موهای آسیب دیده:

ویتامین E تخم‌مرغ یک منبع حیاتی برای رشد مو است. همچنین سرشار از آنتی‌اکسیدان است که به کاهش التهاب، بهبود گردش خون و تقویت اکسیژن رسانی به بافت‌ها و ترمیم و بازسازی کمک می‌کند.

 موها را براق می‌کند:

محتوای پروتئینی تخم‌مرغ ضمن بهبود بافت موها، باعث درخشش موها هم می‌شود. خواص مرطوب‌کننده تخم‌مرغ باعث نرم و صاف شدن موها شده و برای کسانی که موهایشان دچار خشکی و کدری شده است یک راه‌حل بسیار مناسب است.

توصیه‌های مهم

  • هرگز ماسک تخم‌ مرغ را  با آب گرم نشویید، چرا که آب داغ باعث می‌شود تخم‌مرغ به موهای شما بچسبد.
  • ماسک تخم ‌مرغ ممکن است بوی نامطبوعی روی موها باقی بگذارد. برای از بین بردن بو می‌توانید چند قطره سرکه سیب را به مخلوط اضافه کنید. یا حتی می‌توانید چند قطره روغن اسطوخودوس یا اسانس گل یاس اضافه کنید

توجه:

  • هنگام استفاده از ماسک تخم‌ مرغ موهای خود را با کلاه رنگ بپوشانید تا از ریختن ماسک جلوگیری کند.
  • هرگز ماسک مو را با کف دست خود مالش ندهید زیرا فشار زیاد کف دست باعث به شکستن یا آسیب دیدن ریشه‌های مو می‌شود.

آیا استفاده از ماسک تخم‌مرغ برای مو ایده‌ی مناسبی است؟ آیا شما تجربه استفاده از آن را داشته‌اید؟ فکر می‌کنید عملکرد آن چگونه باشد؟ نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-تخم مرغ چه خواصی برای مو دارد؟

تخم مرغ سرشار از ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها بوده و باعث از بین رفتن آلودگی‌هایی می‌شود که احتمالاً روند رشد موهای شما را کند کرده‌اند. از طرفی مواد مغذی موجود در تخم‌مرغ همچنین به اضافه کردن براقیت و درخشش به موهای بی جان کمک می‌کند.

2-بهترین روش تهیه ماسک تخم مرغ برای مو چیست؟

اگر برای درمان ریزش مو و موهای نازک خود تصمیم گرفته‌اید ماسک تخم مرغ درست کنید، یک عدد تخم مرغ را هم بزنید تا زرده و سفیده مخلوط شوند. سپس 10 قطره روغن زیتون به آن اضافه کنید. 1 قاشق دارچین هم به این ترکیب اضافه کرده و اجازه دهید به مدت 30 دقیقه کف پوست سر بماند. سپس با آب ولرم یا خنک بشویید.

3-چرا نباید ماسک تخم مرغ را با آب داغ بشویید؟

آب داغ باعث پخته شدن سفیده تخم مرغ می‌شود و به همین دلیل ذرات تخم‌مرغ لا‌به‌لای موها گیر می‌کند. ممکن است به سختی بتوانید آنها را از مو خود پاک کنید. پس بهتر است ماسک تخم مرغ را با آب سرد بشویید و برای جلوگیری از بوی بد آن مقداری آبلیمو به ماسک تخم مرغ اضافه کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۲ نظر

  • سلام تا چه مدت باید از ماسک تخم مرغ استفاده کرد تا کاملا موخوره بر طرف شود؟

    • A
      هما نعمانی

      عزیزم به مدت ۳ ماه هفته ای یک یا دو بار از ماسک تخم مرغ استفاده کنید تا موهاتون نرم بشه و موخوره‌های کوچیک از بین برن. می‌تونین تخم‌مرغ رو با روغن زیتون مخلوط کنید. یادتون باشه که موهاتون رو با آب ولرم یا سرد بشورید تا تخم مرغ جامد نشه داخل مو

نظر خود را برای موهیتو بنویسید