بهترین شامپو تثبیت کننده رنگ مو ایرانی و خارجی + نکات طلایی مراقبت از موهای رنگ شده

شامپو تثبیت کننده رنگ مو

از رنگ موی جدیدتان راضی هستید؟ چه برنامه ای برای حفظ رنگ موی زیبای تان دارید؟ در اینجا تمام نکاتی را که برای حفظ رنگ و زیبایی موهای تان لازم دارید را خواهید یافت.
زمان تغییر رنگ مو رسیده است. سری به آرایشگاه می زنیم و مبلغ هنگفتی برای تغییر رنگ و استایل موها هزینه می کنیم. فرقی نمی کند یک هایلایت ساده باشد یا تغییر چشمگیری در ظاهرمان ایجاد کند. در هر صورت باید به دنبال روش های ماندگاری رنگ موها تا مراجعه بعدی به آرایشگاه باشیم.
تیم موهیتو نظر بهترین متخصصان رنگ مو در سراسر دنیا را جمع آوری کرده تا روش های ماندگاری رنگ مو را با شما در میان بگذارد. در ابتدا بهترین شامپو های تثبیت کننده رنگ مو را به شما معرفی می کنیم.

بهترین شامپو تثبیت کننده رنگ مو ایرانی

1. شامپو تثبیت کننده رنگ مو انار سینره

شامپو تثبیت‌کننده رنگ مو «سینره» با استفاده از مواد طبیعی موجب ترمیم و حفظ رنگ موها می شود و موها را خوش‌حالت و درخشان می کند. عصاره‌ی انار و پلیمرهای سیلیکونی موجود در این شامپو رنگ مو را تثبیت می کند و از آسیب دیدگی موها جلوگیری می کند. این شامپو pH مو را به 5 می رساند و باقی مانده مواد قلیایی رنگ مو را از سر پاک می کند.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو ایرانی

2. شامپو تثبیت کننده رنگ مو فولیکا

فولیکا یکی از خوشنام ها در عرصه مراقبت و نگهداری مو است. فولیکا شامپو تثبیت کننده رنگ مو در رنگ های مختلف را ارائه کرده تا علاوه بر ترمیم ساختار مو، رنگ مو تغییر نکند و زیبایی خود را حفظ کند.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو ایرانی

3. شامپو تثبیت کننده رنگ مو هیدرودرم

شامپو تثبیت کننده و براق کننده رنگ مو هیدرودرم حاوی امگا3 است. از این رو علاوه بر حفظ زیبایی موها، آنها ترمیم و تغذیه می کند.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو ایرانی

بهترین شامپو تثبیت کننده رنگ مو خارجی موجود در ایران

1. شامپو تثبیت کننده رنگ مو لورآل

کمپانی لورآل معمولا بهترین گزینه های مراقبت از موهای رنگ شده را در اختیار مشتریان قرار می دهد. این شامپو سرشار از مواد مغذی است که موها را از ریشه تا نوک تغذیه می کند . همچنین با محافظت از موها در برابر پرتو UV، به درخشش و ماندگاری رنگ مو کمک می کند.

 شامپو تثبیت کننده رنگ مو خارجی

2. شامپو تثبیت کننده رنگ مو نیوآ

شامپو تثبیت کننده رنگ مو نیوآ نیز همچون همیشه از محصولات باکیفیت موجود در بازار است که با حفظ درخشش و زیبایی رنگ مو، مشتریانش را راضی نگه می دارد.

 شامپو تثبیت کننده رنگ مو خارجی

2. شامپو تثبیت کننده رنگ مو سان سیلک

این شامپو علاوه بر تثبیت رنگ مو، به درمان شوره سر نیز کمک می کند. این شامپو مناسب موی آقایان و خانم هاست و به حفظ شادابی و زیبایی موها کمک می کند.

 شامپو تثبیت کننده رنگ مو خارجی

بهترین شامپو تثبیت کننده رنگ مو خارجی

شین آن ، آرایشگر و صاحب آرایشگاه شین در سانتا مونیکا، کالیفرنیا، بهترین شامپو های تثبیت کننده رنگ مو را اینگونه معرفی می کند.

1. شامپو جوانه گندم کریستف رابین Christophe Robin Color Fixator

این شامپو تثبیت کننده رنگ مو با قیمت 22 دلار در آمازون موجود است.

شی آن می گوید: “استفاده از این شامپو باعث محافظت و درخشش موها می شود. همچنین موجب لطافت موها و ماندگاری بیشتر رنگ مو می شود.”

 شامپو تثبیت کننده رنگ مو خارجی

2. شامپو اولاپلکس Olaplex No.4 Bond Maintenance Shampoo

این شامپو تثبیت کننده رنگ مو با قیمت 28 دلار در آمازون موجود است.

به گفته آن ” این شامپو با ترمیم پیوندهای مو، آنها را براق و درخشان می کند.”

 شامپو تثبیت کننده رنگ مو خارجی

3. شامپو بلندن برایتن یو  Blndn Brighten You Shampoo

این شامپو تثبیت کننده رنگ مو با قیمت 24 دلار در آمازون موجود است.

آن می گوید: “من همواره این را شامپو را به مشتریانم توصیه می کنم. زیرا موها را به خوبی تغذیه می کند، اثر مرطوب کنندگی عمیق دارد، به کراتین و رنگ مو آسیب نمی زند و بسیار ملایم است. همچنین این شامپو تمام تغییر رنگ های ناخواسته پس از شستشو را از بین می برد. “

 شامپو تثبیت کننده رنگ مو خارجی

11 نکته برای جلوگیری از کمرنگ شدن موها

علاوه بر داشتن شامپوی مناسب، بایستی روتین مراقبتی موهای تان را نیز تغییر دهید تا رنگ مو ماندگاری بیشتری داشته باشد. نکات مهم برای ماندگاری رنگ مو به شرح زیر است:

1. پس از رنگ کردن مو، مستقیما به حمام نروید!

رایان پرل ، متخصص رنگ مو در سالن آرایش کاتلر در نیویورک، توصیه می کند:” حداقل 24 ساعت برای شامپو کردن موها صبر کنید تا رنگ در موهای تان تثبیت شود. اگر احساس می کنید نیاز به شستشوی موهای تان دارید، آنها را با آب خنک بشویید و سرتان را با نوک انگشتان ماساژ دهید.”.

2. آب گرم را فراموش کنید!

یک دوش آب گرم می تواند خستگی یک روز طولانی را از بین ببرد. اما آیا ارزش آن را دارد که رنگ موهای تان را خراب کنید؟ من اینطور فکر نمی کنم!

پرل پیشنهاد می کند از آب خنک برای شستن موهای رنگ شده استفاده کنید، زیرا باعث دوام و تثبیت رنگ مو می شود. “

3. به فکر تغییر محصولات موی تان باشید

برای تثبیت رنگ موی جدیدتان بایستی با شامپو و نرم کننده محبوب تان خداحافظی کنید.

جی بی شلتون ، مدرس مراقبت حرفه ای مو از موسسه بوسلی می گوید: ” بسیاری از محصولات مو دارای انواع نمک ها، سولفات و مواد شوینده هستند. به همین دلیل این محصولات بسیار ارزان هستند. استفاده از این مواد باعث از بین رفتن رنگ موی زیبای تان می شود! “

از این به بعد به دنبال محصولاتی باشید که فاقد سولفات و الکل هستند. این محصولات از رنگ موی شما مراقبت می کنند.

اگر به‌دنبال یک محصول حرفه‌ای برای موهای خود هستید، خرید شامپو بدون سولفات یک انتخاب عالی به‌نظر می‌رسد.

 4. فواصل بین شامپو کردن موها را طولانی کنید

شلتون می گوید: “بسیاری از خانم ها هر روز موهای شان را شامپو می کنند، این کار (حتی اگر به صورت حرفه ای انجام شود) چربی طبیعی و رنگ موها را از بین می برد. اگر پوست سر چربی دارید، می توانید یک روز در حمام کنید و از یک شامپوی خشک در بین شستشوها استفاده کنید. “

به گفته ریچارد کالینز ، آرایشگر مشهور سلبریتی ها، بهتر است برای یک شامپو و نرم کننده مخصوص موهای رنگ شده هزینه کنید تا زیبایی موهای تان را حفظ کنید.

کریستین ناروت ، مدرس موسسه PHYTO ، می گوید:” بهترین روش شستشوی موهای رنگ شده این است که به صورت متناوب یک شامپوی آبرسان و یک شامپو تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید. شامپوهایی را انتخاب کنید که از مواد طبیعی تهیه شده اند.”

5. به شامپو های شفاف کننده (clarifying ) نه بگویید

تا به حال فکر کرده اید که چرا موهای تان پس از شستشو ناگهان نارنجی می شود؟ اگر از شامپوهای شفاف کننده استفاده می کنید، مقصر همانجاست! ریتا هازان، متخصص رنگ مو، توصیه می کند پس از رنگ کردن مو از شامپوهای شفاف کننده صرف نظر کنید. وی همچنین هشدار می دهد که شامپوهای رفع شوره سر اگر به طور خاص برای موهای رنگ شده طراحی نشده باشند، نیز موجب تغییر رنگ موها می شوند.

6. به روش صحیح شامپو بزنید.

سارا پوتمپه ، آرایشگر مشهور امریکایی می گوید: ” از شامپو برای تمیز کردن ریشه موها و پوست سر استفاده کنید، نه ساقه و نوک موها. این روش شستشو با گذشت زمان موجب از بین رفتن رنگ مو می شود. ” نکات بیشتر در زمینه روش صحیح شستن مو را در گزارش “آموزش شست و شوی سر در 6 مرحله؛ بایدها و نبایدهای شستن موها” خواهید یافت.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو

7. رنگ نرم کننده خیلی مهم است

نرم کننده نیز به اندازه شامپو در روند شستشوی مو مهم است. نه تنها نوع نرم کننده ای که استفاده می کنید بلکه نحوه اعمال آن روی موها نیز اهمیت دارد.

کریستوفر پیرس ، آرایشگر سالن اندی لوکامپ در هالیوود توصیه می کند:” نرم کننده را به طور یکنواخت روی موها پخش کنید تا تمامی موها را بپوشاند. اجازه دهید نرم کننده به مدت تعیین شده روی بسته بندی، روی موها بماند تا تاثیر کند. “

8. از ماسک های نرم کننده و رطوبت رسان کمک بگیرید

استفاده از ماسک نرم کننده و رطوبت رسان یک یا دو بار در هفته موجب احیای رطوبت از دست رفته موها می شود. هازان، هیر استایلیست، می گوید: ” یکی از مهمترین عوامل رنگ پریدگی ، خشک شدن مو است. ماسک رطوبت رسان خانگی به شما کمک کند تا موهای تان را بدون رفتن به آرایشگاه سالم نگه دارید.” بهترین ماسک های طبیعی آبرسان را در گزارش “۸ ماسک مو برای احیا موهای رنگ شده در یک چشم بهم زدن” برایتان معرفی کرده ایم.

9. گرما دشمن موهای رنگ شده است!

هر وقت سشوار خود را روشن می کنید یا از آن استفاده می کنید ، به موهای خود آسیب می رسانید. البته این هزینه ای است که برای داشتن موهایی زیبا و خوش فرم می دهید. پرل پیشنهاد می کند:” اگر می خواهید از  ابزارهای حرارتی برای حالت دادن به موها استفاده کنید، حتما قبل از آن از یک روغن سبک یا محافظ حرارتی روی موها استفاده کنید.

پرل اضافه می کند: “افزودن روغن به ساقه و انتهای مو و شانه زدن موها با آن، مانع محافظتی ایجاد می کند و رطوبت مورد نیاز موها را تامین می کند. “

شلتون همچنین پیشنهاد می دهد که استفاده از ابزارهای حرارتی را محدود کنید.

شامپو تثبیت کننده رنگ مو

10. قرار گرفتن در معرض آفتاب زیاد برای موها خوب نیست

کالینز می گوید: “بدون کلاه در معرض نور خورشید قرار نگیرید، زیرا رنگ موی شما را کمرنگ می کند. اگر در فضای باز پیاده روی می کنید یا به ساحل می روید، حتماً موهای تان را با کلاه یا روسری بپوشانید.”

11. برای شیرجه زدن در استخر عجله نکنید

کالینز می گوید: “شنا کردن در استخرهای حاوی کلر باعث کمرنگ شدن رنگ موی شما می شود. اما اگر قصد شنا کردن در استخر را دارید، استفاده از یک نرم کننده مو می تواند میزان تغییر رنگ را کاهش دهد. “

پرل اضافه می کند:” من به مشتریانم توصیه می کنم که نرم کننده و آب را با هم در یک بطری اسپری مخلوط کنند و قبل و بعد از شنا کردن در استخر یا دریا به موهای شان اسپری کنند.”

سخن آخر

فرقی نمی کند موهای تان رنگ شده باشد یا نه! داشتن برنامه روزانه مراقبتی مو باعث می شود که همواره موهایی سالم، شاداب و درخشان داشته باشید. اگر تاکنون به آن فکر نکرده اید، تا دیر نشده گزارش “آموزش روتین مراقبت از مو و همه محصولاتی که به آنها نیاز دارید” را بخوانید و همه دستورالعمل های مراقبت از مو را یاد بگیرید.

با الهام از: today

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید