سرم مو نگهبان قدرتمند موهای شما؛ سرم مو چه کمکی به صاف شدن موهای شما می‌کند؟

سرم مو

سرم مو ترکیبی مایع است متشکل از سیلیکون‌ها، اسیدهای آمینه و سرامیدها. این محلول‌های سیلیکونی فقط به عنوان ماسک یا نوعی بسته‌بندی پلاستیکی روی پوست سر عمل می‌کنند. سرم‌های مو معمولا برای نرم و درخشان کردن موهای زبر و مجعد به کار می‌روند. سرم مو همچنین پوست سر را از رطوبت ناخواسته حفظ کرده و از‌ایجاد شوره سر و عفونت‌های قارچی پوست سر جلوگیری می‌کند. انواع مختلفی از سرم‌های مو در بازار وجود دارند. اما سرم‌های ارگانیک مو و سرم‌های سیلیکونی از همه انواع دیگر محبوب‌تر هستند. آنها با موهای فرفری و مجعد مبارزه می‌کند و از ریزش مو تا حدی جلوگیری می‌کنند. امروز با در این مقاله با انواعی از این سرم‌ها و نحوه استفاده آنها آشنا می‌شوید. در‌ آخر به شما یاد می‌دهم که چگونه سرم‌های خانگی و ارگانیک تهیه کنید.

چرا باید از سرم مو استفاده کنیم؟

اگر بزرگترین مشکل شما با موهایتان خشکی، زبری و مجعد بودن آنهاست، تبریک می‌گویم، هم‌اکنون بهترین راه‌حل شما برای مبارزه با این مشکلات اختراع شده است: سرم مو. موها با استفاده از سرم مو صاف، ابریشمی ‌و قابل کنترل می‌شوند. از طرفی اکثر سرم‌ها همانطور که اشاره کردم حاوی سیلیکون هستند که باعث می‌شوند کوتیکول‌های شکسته شده مو (کوتیکول‌های شکسته شده موها را کدر و بی‌روح نشان می‌دهند) دوباره براق و شاداب شوند. علاوه بر این سرم‌ها باعث محافظت از مو در برابر رطوبت در هوای شرجی و پرتو فرابنفش خورشید هم می‌شوند. همین کافیست تا عاشق سرم‌های مو شویم اما بگذارید از مزایای آنها بیشتر بگویم:

روغن مو

سرم مو و از بین بردن آلاینده ها

سرم مو از موها در برابر عوامل آسیب‌رسان مانند آلودگی، گردوغبار، ابزارهای حالت‌دهنده و رطوبت محافظت می‌کند. سرم‌ها به عنوان محافظین مو هستند و از خشکی مو هم جلوگیری می‌کنند.

آلودگی هوا

نرم‌کننده

سرم مو به عنوان یک نرم‌کننده مناسب برای مو عمل می‌کند. اگر استفاده از روغن‌ها باعث می‌شود موهایتان چرب شده و به پوست سر بچسبند، بهتر است از سرم استفاده کنید. سرم‌ها  در عین نرم کردن موها، حجم آنها را حفظ می‌کنند.

گل رز

شادابی

با سرم‌های مو ، جلوه‌ای شاداب به موهای خود بدهید. سرمهای مو با از بین بردن موهای خرد شده که باعث آسیب دیدن و کدر شدن موها می‌شوند، جلوه‌ای براق و تازه به موها می‌دهند.

شادابی مو

محافظ پرتو فرابنفش

برخی از سرم‌های مو دارای فرمول محافظت در برابر اشعه ماوراء بنفش هستند. قرار گرفتن در معرض مو در آفتاب به طور مداوم به موهای شما آسیب می‌زند ، بنابراین سرم می‌تواند موها را از آسیب آفتاب محافظت کند.

عینک دودی

محافظ وسایل گرمایشی

استفاده مداوم از آهن آلات گرمایشی مثل اتو، سشوار و بابلیس باعث آسیب رسیدن به موها می‌شوند. سرم‌های مو می‌توانند عوارض جانبی ناشی از استفاده از این ابزارها را به حداقل برسانند. فقط کافیست قبل از استفاده از اتو یا سشوار از مقداری سرم مو کمک بگیرید. لایه محافظ سرم از داغ شدن مو جلوگیری می‌کند. به این‌ترتیب احتمالا سوختن موها یا از دست دادن آب کاهش می‌یابد. بعد از استفاده از سرم می‌توانید خشک کردن آن را در دمای اتاق انجام دهید یا می‌توانید از سشوار برای خشک کردن سریع موها استفاده کنید.

شوفاژ

چگونه از سرم مو استفاده کنیم؟

روش استفاده از سرم کاملا ساده است. فقط کافیست این مراحل را دنبال کنید:

موها را با شامپوی ملایم بشویید.

مقدار از کمی سرم را  روی موها بمالید.

یادتان باشد سرم مو را روی پوست سر مالش ندهید.

بگذارید موها کمی خشک شود سپس موهایتان را شانه کنید

نکاتی در مورد خرید و استفاده از سرم‌های مو:

انتخاب یک سرم متناسب با جنس و ضخامت موهای شما بسیار مهم است. به طور کلی اکثر سرم‌ها مناسب موهای ضخیم و زبر هستند پس باید در انتخاب آنها دقت کنید. سرم مو می‌تواند بهترین دوست یا حتی دشمن باشد. بنابراین باید سرمی ‌را انتخاب کنید که بازده بهتری داشته باشد.

بهتر است برای انتخاب و استفاده از سرم مو حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.

برای اعمال سرم مو و پخش آن از نوک انگشتان استفاده نکنید. بهتر است از یک برس مناسب استفاده کنید تا سرم به خوبی پخش شود.

در نظر داشته باشید سرم‌های مو با محتوای سیلیکون ساخته می‌شوند. بنابراین استفاده طولانی مدت از این سرم مو ممکن است سلامت مغز شما را تحت تأثیر قرار دهد.

سرمهای مو معمولاً باعث حفظ رطوبت موها می‌شوند اما در بعضی موارد، ممکن است باعث خشک شدن آنها شوند. این علامت خوبی نیست. اگر چنین اتفاقی افتاد فوراً با پزشک مشورت کنید.

هنگامی ‌که از سرم مو استفاده می‌کنید از رژیم غذایی مناسب داشته باشید. در این صورت نتایج مطلوب‌تری خواهید گرفت.

سرم مو نباید مستقیماً روی پوست سر اعمال شود. ممکن است باعث حساسیت و التهاب پوست سر شود.

همیشه باید سرم مو را فقط روی موهای مرطوب بمالید.

اگر موهای مجعد و خشک دارید فقط از سرم ضد وز استفاده کنید.

هنگام استفاده از سرم مو ، از شامپوهای ارگانیک استفاده کنید. اگر از شامپو شیمیایی استفاده می‌کنید بدانید که، محتوای سرم مو و محتویات شامپو ممکن است وارد واکنش‌های شمیمیایی نامطلوب شده و عوارضی را به جای بگذارند.

سرم مو

چگونه سرم موی خانگی بسازیم؟

شاید نتوانیم در خانه سرم‌های حرفه‌ای سیلیکونی بسازیم اما می‌توان با استفاده از چند ماده که در آشپزخانه یافت می‌شوند ترکیبات نرم‌کننده ساخت. یکی از بهترین سرم‌های خانگی با این مواد ساخته می‌شود:

1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو

1 قاشق غذاخوری روغن کرچک

حدود 1.5 اونس روغن روغن بذر کتان

25 قطره روغن مو

سرم موی خانگی

منظورم از روغن مو، روغن متناسب با نیاز موی شماست. مثلا اگر موهای خشک دارید از روغن زیتون استفاده کنید. اگر موهایتان نرم و طبیعی است روغن اسطوخودوس اضافه کنید. برای موهای ‌هایلایت یا رنگ شده روغن بابونه مناسب‌تر است.
توصیه می کنم این گزارش را هم بخوانید: با انواع سرم مو آشنا شوید؛ کاربرد سرم‌ها چیست و چرا باید سرم مو بخرید
آیا قبلا تجربه استفاده از سرم مو را داشته‌اید؟ آیا تاثیر این محصول را به وضوح احساس کرده اید؟ استفاده از آن را به دیگران هم توصیه می‌کنید؟ حتما در قسمت دیدگاه ها تجربیاتتان را برای ما بنویسید.

سوالات متداول

1-آیا سرم مو می‌تواند باعث درمان موخوره بشود؟

موخوره‌ها انواع مختلفی دارند که بیشتر آنها مقاوم به انواع درمان هستند. اما بعضی از موخوره‌های جوان که به تازگی ایجاد شده‌اند با کمک سرم مو از بین می‌روند. همچنین سرم مو برای جلوگیری از موخوره بسیار موثر است.

2-آیا سرم مو برای درمان وزی مو موثر است؟

یکی از کاربردهای مهم سرم مو کمک به کنترل وزی موهاست. مواد سیلیکونی موجود در سرم‌های مو می‌توانند به سنگین شدن ساقه مو و از بین بردن وزی کمک کنند. همچنین باعث ترمیم شکستگی‌های ساقه مو می‌شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید