روغن درمانی مو با این روش‌ها در خانه انجام دهید؛ ساده و کاربردی

روغن درمانی مو

روغن درمانی مو ، اصطلاحی که حتماً این روزها اسمش را شنیده‌اید! همه‌ی ما می‌دانیم از دست دادن حالت شفاف و براق، بد‌حالتی و وز بودن موها و تلاش برای زیبا به نظر رسیدنشان تا چه حد نا‌امید کننده، سخت و طاقت‌فرساست! اما آیا همیشه نیاز به درمان های پر‌هزینه و بعضا نا‌مفید است؟ مسلما خیر! بعضی از این مشکلات با روش‌های طبیعی خانگی و با هزینه‌ی بسیار کم قابل درمان هستند. البته بهتر خواهد بود اگر بدانیم که این مشکلات، نتیجه‌ی مراقبت نا‌درست و استفاده از محصولات نا‌متناسب با نوع مو است. در این مقاله قصد دارم علل، درمان و پیشگیری از موهای وز را با هم بررسی کنیم و راهکارهایی برای صاف کردن موهای وز به شما ارائه دهم. با من همراه باشید.

به این دلایل به روغن درمانی مو نیاز دارید

عللی که باعث خشکی و از دست رفتن رطوبت و خوش حالتی‌ مو می‌شود عبارتند از:

  • استرس
  • آلودگی هوا
  • رنگ کردن بیش از حد
  • شست و شوی نا‌صحیح
  • رطوبت نا‌کافی مو
  • فر کردن و یا حتی صاف کردن موها با مواد شیمیایی بسیار قوی
خشکی مو

روغن درمانی مو برای داشتن موهایی صاف و نرم

یکی از بهترین و البته ساده‌ترین و کم‌هزینه‌ترین روش‌ها برای تبدیل موهای خشک و وز، به موهای نرم و صاف، روغن درمانی کردن است. روغن درمانی به کمک روغن‌های گیاهی برای همه انواع موها مناسب است و به استحکام موها کمک می‌کند. در ادامه با چند روش روغن درمانی موها آشنا ‌می‌شوید.

روغن درمانی مو با روغن زیتون گرم شده

روغن درمانی یکی از موثر‌ترین روش هاست که برای هر فردی راهکاری عالی به شمار می‌رود. روغن درمانی باعث آبرسانی عمیق به مو می‌شود و در طولانی مدت تاثیرات آن را همانند کاهش ریزش مو، رشد بیشتر، نرم شدن و براق شدن موها خواهید دید.
روغن زیتون را به مدت ۱۰ تا ۲۰ ثانیه در مایکروویو گرم کنید. (توجه کنید روغن فقط کمی ولرم شود، به حدی گرم نکنید که پوست سر بسوزد.) روغن را به دسته ‌ای تقسیم شده‌ی مو و پوست کف سر بمالید و کمی ماساژ دهید تا خون گردش بیشتری پیدا کند.

بهتر است پس از روغن زدن، موها را شانه کنید تا روغن به همه ی موها برسد و اگر گره ای هست، هنگام شست و شو، راحت باز شود و مو نشکند. ۳۰ الی ۴۰ دقیقه بعد موها را با ملایمت با شامپو بشویید. پس از حمام، با شانه‌ی دانه درشت چوبی، موها را شانه کنید و اجازه دهید با هوای اتاق خشک شود.

نکته: بهتر است عادت کنید که همیشه موها را با شانه های چوبی شانه بزنید. این شانه ها مو‌خوره را از بین می‌برند، به پوست سر آسیب نمی‌رسانند و باعث شکنندگی موها نمی‌شوند.

روغن زیتون

ترکیب روغن بادام و تخم مرغ

یک چهارم فنجان روغن بادام را به همراه ۱ عدد تخم مرغ خام، تا وقتی که یک مخلوط یک‌دست درست شود هم بزنید و ترکیب کنید. ترکیب درست شده را به موهایتان بمالید. ۴۰ دقیقه بعد موهایتان را به آرامی با شامپو و سپس نرم کننده بشویید. بهتر است از این روش یک بار در هفته استفاده کنید.

روغن بادام

ترکیب آلوئه‌ورا و روغن زیتون

آلوئه‌ورا به کمک روغن زیتون علاوه بر صاف کردن موهای وز، به رشد سالم موها کمک شایانی می‌کند. آلوئه‌ورا با خاصیت مرطوب کنندگی بالا برای مو، موها را به طور طبیعی صاف می‌کند. برای استفاده از این روش، می‌توانید نصف فنجان ژل‌آلوئه ورا را با روغن زیتون کمی گرم کنید. سپس کل موها و پوست سر را با آن به خوبی ماساژ دهید. پس از گذشت یک تا دو ساعت، موها را با شامپوی ملایم بشویید.

آلوئه ورا

روغن نارگیل و روغن ویتامین E

برای این ترکیب به نسبت هر واحد روغن ویتامین ای ، ۴ واحد روغن نارگیل ارگانیک بریزید. روغن ها را به خوبی با هم ترکیب کرده و به مو بمالید. می‌توانید پس از ۴۰ دقیقه موهایتان را بشویید. انجام این روش یک تا ۲ بار در هفته پیشنهاد می‌شود. 

روغن نارگیل

سخن آخر

موها قسمت عظیمی از ظاهر و حتی زیبایی یک شخص را مشخص می‌کنند. داشتن موهای سالم سخت نیست، فقط نیاز به کمی توجه و مراقبت دارد. به عنوان مثال و برای شروع، می‌توانید تعداد دفعات رنگ کردن موهایتان در سال را کاهش دهید. اما اگره به هر دلیلی موهایتان ناسالم است، یکی از بهترین راه‌ها کراتین درمانی است. همیشه به خاطر داشته باشید که موهای سالم و درخشان زیباترین موها هستند.

فکر می‌کنید کدام قسمت این گزارش ممکن است نادرست باشد؟ لطفا در قسمت نظرات برایمان بنویسید.

سوالات متداول

1-بهترین روغن برای رشد سریع مو کدام است؟

تحقیقات نشان داده است که بهترین روغن‌ها برای رشد سریع موها آنهایی هستند که به افزایش گردش خون در پوست کمک می‌کنند. روغن رزماری و اسطوخودوس دو نوع از این روغن‌ها هستند. برای اینکه رشد موهایتان افزایش یابد یک روز در میان این روغن‌ها را کف سر بریزید و ماساژ دهید. می‌توانید به جای روغن رزماری از عصاره آن هم استفاده کنید.

2-بهترین روغن برای پرپشت شدن مو کدام است؟

براساس تحقیقات جدید، روغن‌های خوشبو به خصوص روغن چوب صندل، رزماری و اسطوخودوس می‌توانند به ضخیم شدن تار موها و پرپشت شدن موها کمک کنند. برای این منظور باید به مدت 6 ماه به طور مداوم از این روغن‌ها کف پوست سر استفاده کنید. گفته می‌شود روغن چوب صندل اثر تقویت‌کنندگی بیشتری نسبت به سایر روغن‌ها دارد.

3-بهترین روغن برای موهای خشک کدام است؟

روغن زیتون و روغن آرگان دو نمونه از بهترین روغن‌ها برای موهای خشک و آسیب‌دیده هستند. این روغن‌ها با داشتن ویتامین E می‌‌توانند به ترمیم شکستگی‌های ساقه مو و مرطوب کردن آن کمک کنند. برای این منظور ساقه‌های مو را با یکی از این روغن‌های آغشته کنید و اجازه دهید 2 ساعت در این حالت بماند سپس با آب ولرم شسشتو دهید.

4-چگونه از روغن نارگیل برای مو استفاده کنیم؟

خوب است بدانید که روغن نارگیل برای افراد با موهای خشک و آسیب‌دیده چندان مناسب نیست. این روغن برای افراد با موهای معمولی مناسب‌تر است. برای استفاده از آن بهتر است اجازه دهید کمی گرم شود تا به حالت مایع درآید. سپس 15 قطره از آن را کف دست بریزید و به حالت دعاگو ساقه‌های مو را با آن ماساژ دهید. اگر احساس چربی ندارید نیازی نیست موها را شستشو دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید