رنگ کردن مو با قهوه و دارچین برای طرفداران رنگ‌های طبیعی

رنگ موی کارامل قهوه ای

قهوه و دارچین خوراکی‌هایی هستند که در گذشته مادربزرگ‌هایمان از آن‌ها برای رنگ کردن موهایشان، استفاده می‌کردند. این رنگ‌های طبیعی امروزه به دست فراموشی سپرده شده‌اند. البته هنوز هم در برخی از مناطق از آن‌ها، استفاده می‌شود. حتی در طب سنتی به استفاده از این خوراکی‌ها برای تقویت ریشه مو، سفارش شده است. در ادامه چگونگی رنگ کردن مو با قهوه و دارچین را یاد می‌گیرید.

چطور رنگ موی طبیعی تهیه کنیم؟

در گذشته که خبری از رنگ‌های شیمیایی نبود؛ زنان در کشورهای مختلف از گیاهان برای این کار، استفاده می کردند. حنا معروف‌ترین گیاه در این زمینه است. امروزه استفاده از حنا به دلیل داشتن خواص زیاد درمانی، بسیار مورد استقبال زنان واقع شده است. به جز حنا، از ترکیب گیاهان دیگر هم می‌توان استفاده کرد. از روناس برای مشکی‌ کردن و از دانه‌های قهوه برای قهوه‌ای کردن موها، استفاده می‌شود. استفاده از این گیاهان مضرات رنگ های شیمیایی را ندارد. از همه مهم تر رنگ های گیاهی برای تقویت و رشد مو هم بسیار مفید هستند. رنگ کردن مو با قهوه و دارچین به دلیل ایجاد یک رنگ قهوه‌ای زیبا بسیار مورد توجه واقع شده است. البته برای اینکه بتوانید یک رنگ زیبا داشته باشید؛ باید نسبت استفاده از آن را به درستی بدانید.

رنگ موی گیاهی خانگی

چگونگی رنگ کردن مو با قهوه و دارچین

برای رنگ کردن مو با قهوه و دارچین روش های مختلفی وجود دارد. ابتدا به سراغ روش‌های رنگ کردن مو با دارچین می‌رویم. برای اینکه یک رنگ موی خرمایی زیبا داشته باشید؛ باید به سراغ این خوراکی خوش عطر بروید. ترکیب دارچین با سایر مواد می‌تواند برای روشن کردن موها، استفاده شود. در ادامه ۳ روش را برای رنگ کردن مو به صورت طبیعی با استفاده از دارچین، در اختیارتان قرار می‌دهیم:

ترکیب جادویی دارچین و نرم کننده

برای رنگ کردن مو با دارچین می‌بایست مقدار مساوی از پودر دارچین را با نرم کننده مو، مخلوط کنید. سپس موهایتان را به خوبی شستشو داده و آب اضافی موها را بگیرید. حال باید مخلوط پودر دارچین و نرم کننده را به یک میزان به موهای خود بزنید. موها را چند دقیقه به آرامی شانه بزنید تا گره‌های آن باز شود. در نهایت از یک کلاه حمام برای پوشاندن موهایتان، استفاده کنید. لازم است این ترکیب یک شب تا صبح روی موهایتان بماند. صبح بعد از بیدار شدن می‌توانید موهای خود را شستشو دهید.

دارچین

ترکیب دارچین و عسل

عسل یکی از خوراکی‌هایی است که علاوه بر طعم خوبش، کاربردهای دیگری هم دارد. اگر موهایتان خشک است و یا در اثر استفاده از شوینده‌های قوی، آسیب دیده است؛ از عسل استفاده کنید. اگر عسل را با دارچین ترکیب کنید؛ می‌توان شاهد تسریع در روند روشن شدن رنگ موها، باشید. برای رنگ کردن مو با دارچین باید ابتدا یک فنجان مرطوب کننده مو را با یک فنجان عسل ترکیب کنید. سپس دو قاشق غذاخوری دارچین و یک قاشق چایخوری ابلیمو، اضافه کنید. حال تنها کاری که لازم است انجام دهید؛ ترکیب تمامی این مواد با یکدیگر است.

اگر قصد دارید تمامی موها را رنگ کنید؛ باید موها را به این مواد، آغشته کنید. در مرحله آخر از یک کلاه برای پوشاندن سر، استفاده کنید. برای نتیجه گیری بهتر؛ لازم است حداقل 4 ساعت صبر کنید و سپس موها را آبکشی نمایید. بعضی افراد تنها قصد دارند تنها بخشی از موهای خود را با این ترکیب رنگ، روشن‌تر کنند که به سادگی امکان پذیر است. اگر پس از شستشوی موها، متوجه شدید رنگ موها به اندازه کافی روشن نشده است؛ می‌توانید این کار را دو مرتبه تکرار کنید. مسلما رنگ‌های طبیعی کمی دیرتر از رنگ‌های شیمیایی به موها رنگ می‌دهند.

رنگ موی دارچینی طبیعی

ترکیب ماست و دارچین

بله تعجب نکنید، شما از ماست هم می‌توانید برای رنگ کردن موهایتان، کمک بگیرید. به این منظور ابتدا در ظرف مناسبی ۳ قاشق غذاخوری از پودر دارچین را با ماست مخلوط کنید و این ترکیب را روی موها، قرار دهید. پس از گذشت نیم ساعت می‌توانید موها را به طور کامل آبکشی کرده و از رنگ موی طبیعی خود، لذت ببرید.

دم کرده دارچین

دارچین خود به تنهایی هم می‌تواند رنگ زیبایی به موهای شما، ببخشد. برای رنگ کردن مو با دارچین می‌توانید به سراغ دم کرده دارچین یا همان دم نوش دارچین بروید. برای تهیه این رنگ مو، مقداری از پودر دارچین را همانند چای، دم کنید و دم کرده آن را روی موهای خود، قرار دهید. حال باید 6 ساعت به موها، زمان بدهید و سپس موها را آبکشی کنید. دارچین به تنهایی می‌تواند موها را درخشان و رنگ آن را روشن‌تر کند.

دمنوش دارچین برای مو

بهترین فرمول‌های رنگ کردن مو با قهوه

قهوه یکی دیگر از خوراکی‌هایی است که از قدیم برای رنگ کردن موها، استفاده می‌شد. برای رنگ کردن مو با قهوه و دارچین می‌توانید ترکیب‌های متفاوتی را امتحان کنید. البته این نکته را در نظر داشته باشید که قهوه روی موهای تیره و روشن، رنگ‌های متفاوتی ایجاد می‌کند و تمامی این دستورات نمی‌تواند برای همه افراد رنگ موی یکسانی، ایجاد کند. اگر قصد دارید به کمک قهوه موهای خود را به رنگ قهوه‌ای تیره در بیاورید؛ پیشنهاد می‌کنیم از قهوه‌های تیره رنگ یا اسپرسو، استفاده کنید. البته قهوه استفاده شده باید کاملا ارگانیک و طبیعی باشد تا بتوان انتظار یک رنگ موی زیبا را از آن داشت. همچنین قهوه‌های فوری برای این کار مناسب نیستند.

ترکیب قهوه، نرم کننده و اکسیدان

برای رنگ کردن مو با قهوه می‌بایست به اندازه یک الی دو فنجان قهوه را دم کرده و اجازه بدهید خنک شود. پس از آن یک قاشق غذاخوری نرم کننده مو، یک قاشق غذاخوری اکسیدان و یک قاشق غذاخوری پودر قهوه را به دم کرده قهوه، اضافه کنید. پس از اینکه ترکیب رنگ آماده شد؛ می‌بایست آن را به تمامی موها مالیده و چند دقیقه موها را ماساژ دهید. کلاه مخصوص رنگ مو را پوشیده و یک ساعت زمان بدهید تا موها، رنگ بگیرند. پس از این مدت زمان، می‌توانید موها را آبکشی کنید. البته اگر موهای ضخیمی دارید؛ بهتر است دو ساعت صبر کرده و سپس موها را آبکشی کنید. برای تثبیت رنگ موی ایجاد شده؛ نباید تا یک الی دو روز موها را با شامپو، شستشو دهید.

رنگ قهوه و زردچوبه

ترکیب قهوه، وسمه، حنا و پوست گردو

روش‌های دیگری هم برای رنگ کردن مو با قهوه و دارچین وجود دارد. اگر به موهای قهوه‌ای روشن علاقه مند هستید؛ این ترکیب رنگ طبیعی را امتحان کنید. برای رنگ کردن مو با قهوه باید سه قاشق غذاخوری پودر قهوه را با دو قاشق غذاخوری پودر پوست گردو، دو قاشق غذاخوری حنا و یک قاشق غذاخوری وسمه، ترکیب کنید و در نهایت مقداری آب ولرم به آن اضافه کنید تا به صورت خمیری شکل، درآید. اجازه دهید ترکیب مورد نظر چند ساعت در یک ظرف در بسته بماند و سپس موها را به آن، آغشته کنید. پس از گذشت سه ساعت؛ موها را با آب ولرم و شامپو بچه، شستشو دهید.

رنگ موی طبیعی با قهوه

ترکیب قهوه، بابونه، سرکه، آبلیمو، زعفران

این یک ترکیب جادویی برای رنگ کردن مو با قهوه و دارچین است که موهای شما را بدون استفاده از ماده مخصوص دکلره؛ به صورت طبیعی یک رنگ طلایی زیبا به موهایتان، می‌بخشد. برای تهیه این رنگ مو؛ می‌بایست به نسبت مساوی از مواد گفته شده را با یکدیگر ترکیب کرده و روی موها، قرار دهید. پس از گذشت دو ساعت موها را آبکشی کنید. البته اگر رنگ موی روشن‌تری بخواهید می‌توانید این کار را چند روز پشت سر هم انجام دهید تا رنگ موها به همان درجه روشنی که مد نظرتان است، برسد. شاید این کار کمی وقت گیر باشد اما به دلیل نداشتن عوارض رنگ‌های شیمیایی، ارزش وقت گذاشتن را دارد.

رنگ موی طبیعی با قهوه و عسل

بیشتر بخوانید: رنگ کردن مو با قهوه و ترفندهای ماندگار کردن آن

نکاتی که برای رنگ کردن موها باید بدانید

اگرچه رنگ‌های طبیعی به نسبت رنگ‌های شیمیایی حساسیت کمتری ایجاد می‌کنند اما با این وجود باید قبل از استفاده از هر ترکیب رنگ طبیعی؛ آن را تست کرده و از عدم وجود حساسیت نسبت به آن، اطمینان یابید. برای این کار باید ترکیب مورد نظر را روی بازو امتحان کنید. اگر تا ۴۸ ساعت بعد علائم حساسیت ظاهر نشد؛ با خیال راحت از آن، استفاده کنید. البته رنگ کردن مو با قهوه و دارچین نسبت به مواد شیمیایی، حساسیت کمتری ایجاد می‌کند.

موهای رنگ شده نیاز به مراقبت بیشتری دارند. پیشنهاد می‌شود پس از رنگ کردن مو با قهوه و دارچین تنها از شامپوهای ملایم استفاده کنید. چرا که شامپوهایی که از قدرت شویندگی بالا برخوردارند؛ بر روی رنگدانه گیاهانی که از آن‌ها برای رنگ مو استفاده کرده‌اید؛ تاثیر منفی داشته و به مرو رنگ موها را به حالت قبل، برمی‌گردانند.

اگر نسبت به رنگ موهایتان حساس هستید؛ یا از عمل کاشت مو استفاده کرده‌اید، بهتر است قبل از استفاده از ترکیبی برای رنگ کردن مو با قهوه، آن را روی بخش کوچکی از موهایتان امتحان کنید. اگر نتیجه رضایت‌بخش بود؛ می‌توانید روی کل موها آن را اعمال کنید. برای این منظور کافی است کمی از موهای سرتان را بچینید و روی آن رنگ مورد نظر را امتحان کنید.

برای نتیجه گیری بهتر در زمینه رنگ کردن مو با قهوه و دارچین؛ بهتر است آن‌ها را در شرایط محیطی که به دمای بدن نزدیک است، استفاده کنید. دمای ۳۷ درجه سانتی‌گراد برای این کار بهترین دماست.

رنگ کردن مو در خانه

سخن پایانی

امیدواریم از این مطلب درباره چگونگی رنگ کردن مو با قهوه و دارچین، استفاده لازم را برده باشید و بتوانید موهای خود را با استفاده از رنگ‌های طبیعی و بی ضرر، به رنگ دلخواه خود، درآورید. اگر تجربه استفاده از هر کدام از مواد طبیعی و یا گیاهان ذکر شده در این مقاله را داشته و دیدگاه یا نظری در این رابطه دارید؛ آن را در قسمت “نظرات” با ما و دیگر مخاطبان، به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1.آیا رنگ کردن مو با قهوه در بارداری مضر است؟

از آنجایی که قهوه هیچ مواد شیمیایی مضری برای نوزاد ندارد، رنگ کردن مو با قهوه در بارداری هیچ عوارضی ندارد. البته اگر به قهوه حساسیت پوستی یا ایمنی دارید بهتر است در این دوران از آن استفاده نکنید.

2.آیا رنگ قهوه به پوشاندن سفیدی مو کمک می‌کند؟

جواب این سوال مثبت است. قهوه تاثیر خوبی روی موهای سفید دارد و می‌تواند به تیره کردن آنها کمک کند. اما ماندگاری آن بسته به تعداد دفعاتی که موهایتان را شسشتو می‌دهید حدود 2 تا 3 هفته است.

3.آیا می‌توان برای رنگ کردن موها با قهوه از پودر قهوه فوری استفاده کرد؟

بله برای این کار بهتر است قهوه را دم کرده و اجازه دهید خنک شود. سپس آن را با نرم‌کننده خود مخلوط کرده و روی موها بزنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۲ نظر

  • فریبا حسینی

    سلام ممنون از انتشار این اطلاعات مفید ، سوالم اینه استفاده از نرم کننده در ترکیب رنگ مو ، موجب ریزش موها نمیشه؟ چون اگه به ریشه برخورد کنه کل موها میریزه

    • A
      هما نعمانی

      نباید بذارید خیلی زیاد بمونه و همیشه هم نباید از این ترکیب استفاده کنید. چون همونطور ک فرمودید نرم کننده باعث ریزش مو میشه. ولی با یک بار یا دوبار مشکلی پیش نمیاد

نظر خود را برای موهیتو بنویسید