رنگ کردن مو با سایه چشم به دو روش آموزنده و کاربردی

رنگ کردن مو با سایه چشم

امروزه راه های زیادی برای رنگ کردن موها وجود دارد. شاید برایتان جالب باشد بدانید یکی از این روش ها رنگ کردن مو با سایه چشم است. با این روش شما می توانید به جای رنگ کردن مداوم موهایتان به صورت موقت موهای خود را به رنگ های مختلف و زیبایی رنگ کنید. توجه داشته باشید که موهایتان با یک بار شستشو پاک می شود و آسیب چندانی نمی بیند و شما می توانید موهای طبیعی و سالم خود را حفظ کنید. به همین منظور اگر با ما همراه شوید در این بخش دو روش آسان برای رنگ کردن مو با سایه چشم برای شما آورده شده است

آموزش رنگ کردن مو با سایه چشم

روش اول

۱. توجه داشته باشید که با این روش نمی‌توانید تمام موهایتان را رنگ کنید و تنها برای هایلایت مو خوب است از این رنگ مو‌های موقت استفاده کنید.

۲. برای هایلایت کردن مو با استفاده از سایه چشم بهتر است از سه رنگ متفاوت سایه روشن استفاده کنید. سعی کنید طیف رنگ‌های خیلی روشن را انتخاب کنید مانند: صورتی، زرد و آبی.

رنگ کردن مو با سایه چشم

۳. برای شروع کار بهتر است یک پد نخی و یا هر پد دیگری را داشته باشید وگرنه تمام دستهایتان رنگی خواهند شد.
۴. ابتدا موهایتان را اسپری مو یا آب بزنید تا موهایتان مرطوب شود، به ویژه اگر موهایتان تیره است.

۵. در این مرحله یک دستمال کاغذی را به دونیمه تقسیم کرده و آن را بوسیله اسپری، مرطوب کنید. سعی کنید در حد متعادل دستمال را خیس کنید.
۶. پشت یک رشته از مو را که برای هایلایت انتخاب کرده اید، توسط همان دستمال کاغذی آماده نگه دارید. سپس سایه را روی مو‌های خود قرار دهید و همزمان با دستمال به سمت پایین بکشید.

رنگ کردن مو با سایه چشم

۷. همانطور که گفته شد، مو‌های خود را قسمت قسمت جدا کنید و با سایه‌ی دلخواه رنگ کنید. در نهایت نتیجه‌ی کار را ببینید.
۸. می‌توانید برای تثبیت رنگ مو‌ها از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید. بهتر است پس از رنگ زدن، بلافاصله اسپری کنید.

آموزش رنگ کردن مو با سایه چشم

۹. همچنین برای ست کردن بیشتر رنگ روی مو می‌توانید از اتوی مو استفاده کنید تا بیشتر رنگ به مو‌ها بچسبد.
۱۰. سپس اجازه دهید رنگی که استفاده کردید خشک شود، اگر عجله دارید می‌توانید از سشوار استفاده کنید

روش دوم

روش دیگر این است اگر دیگر نمی خواهید سایه را استفاده کنید می توانید آن را در ظرفی ریخته و آب جوش به آن اضافه کنید. . سپس موهای خود را بشویید و خشک کنید و با استفاده از یک براش، رنگ را به بخش های مورد نظر موهای خود بمالید و اجازه دهید 30 تا 45 دقیقه روی موهای شما بماند. برای تثبیت رنگها از یک اسپری تثبیت کننده استفاده کنید و سپس صبر کنید تا خشک شود.

رنگ مو با سایه چشم
رنگ مو با سایه چشم
رنگ موی با سایه چشم
رنگ کردن موی با سایه چشم
آموزش رنگ کردن مو با سایه چشم

عملکرد رنگ های موقت

این رنگ موها در کوتیکول مو نفوذ نمی کنند و روی آن قرار می گیرند. یعنی در واقع این رنگ ها عملکرد شیمیایی ندارند و به همین علت به موها آسیب نمی رسانند. اگر موهای خود را قبلا به رنگ روشن در آورده اید یا اگر شما موهایتان را دکلره کرده اید رنگ موهای موقت، بهترین انتخاب برای رنگ کردن موهای شما است.

نکاتی برای ماندگاری بیشتر رنگ های موقت

  • اگر می خواهید رنگ موی موقت روی موهایتان بیشتر باقی بماند بهتر است موهای خود را تا زمانی که کثیف نشده نشویید و زمانی که موهایتان کثیف شد می توانید از پودر و شامپوی خشک برای از بین بردن چربی استفاده کنید.
  • اگر از رنگ موی موقت برای رنگ کردن موهای خود استفاده کرده اید بیش از یک بار از اتوی مو استفاده نکنید زیرا گرمای اتو رنگ دانه های روی موهایتان را از بین می برد.
  • یکی دیگر از عواملی که سبب می شود رنگ موی موقت شما سریع تر پاک شود استفاده از محصولات مومانند الکل و وسیله های حالت دهنده ی مو است.

سخن آخر

امیدواریم خواندن این مطلب و ارائه روش های رنگ کردن مو با سایه چشم برای شما مفید بوده باشند. اگر مواردی را که گفته شد رعایت کنید رنگ موی موقت شما دیرتر از بین خواهد رفت اما اگر می خواهید همیشه موهایتان به همان رنگ باقی بماند باید به روش دیگری موهایتان را با رنگ های فانتزی رنگ کنید تا به سرعت محو نشوند

برای اینکه بتوانید رنگ موهای زیبا و دقیق بسازید بیش از هرچیز به مطالعه و تحقیق احتیاج دارید. باید مهارت خود را در خصوص شناخت رنگ موها بالا ببرید. برای این کار می‌توانید این گزارش‌ها را بخوانید: انواع رنگ مو را بهتر بشناسید و راهنمای انواع رنگ مو با عکس و شماره.

آیا تا به حال از سایه چشم برای رنگ کردن موهای خود استفاده کرده‌اید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

برای خرید جدیدترین مدل‌های متنوع مد و پوشاک به سایت پاساژ مراجعه کنید.

سوالات متداول

1- بهترین انواع رنگ موهای موقت یک روزه کدامند؟

امروزه انواع زیادی از رنگ موهای موقت وجود دارند که با یک بار شسشتو از روی مو پاک می‌شوند. مثلاً واکس موهای رنگی برند کبس، رنگ موهای نئونی برند استارگیزر، ریمل موهای لورال، اسپری موی آمور و موارد مشابه برای این منظور در بازار موجودند. در نظر داشته باشید که بعضی از انواع این رنگ موها مناسب موهای دکلره شده و بعضی دیگر برای موهای بدون دکلره هم مناسب هستند.

2-چگونه بدون رنگ موهایمان را طلایی کنیم؟

برای این کار می‌توانید از مقداری اکلیل رنگ طلایی یا اسپری رنگ طلایی مخصوص مو، استفاده کنید. ابتدا موها را به فرم دلخواه حالت دهید. سپس مقداری ژل موی خیس را با مقدار کمی آب مخلوط کنید. حالا اکلیل رنگ طلایی را به این ترکیب اضافه کنید. با استفاده از یک برس رنگ مو ژل را روی قسمت‌های دلخواه از مو بمالید و اجازه دهید خشک شود. می‌توانید از اسپری رنگ طلایی هم روی این قسمت‌ها استفاده کنید.

3-آیا موها با خمیر دندان، سرکه یا آبلیمو تغییر رنگ می‌دهند؟

خمیر دندان، سرکه یا آبلیمو نمی‌توانند رنگ موهای طبیعی را روشن کنند. این مواد فقط می‌توانند موهای رنگ شده را کمی روشن‌تر کنند و اصطلاحاً باعث خارج شدن رنگ موی شیمیایی از موها بشوند. اما باعث تغییر رنگ موهای طبیعی و رنگ نشده نمی‌شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید