چرا برای رنگ مو پلاتینه به رنگدانه قرمز احتیاج داریم؟

رنگ مو پلاتینه

رنگ مو پلاتینه یک رنگ موی فریبنده و بسیار دوست‌داشتنی است. برای اینکه چنین رنگ مویی داشته باشید باید راهی بسیار طولانی را طی کنید. به خصوص اگر موهای مشکی و سرسخت داشته باشید. رنگ موی پلاتینه در سال‌های اخیر بسیار محبوب شده است و چه بسا که این شهرتش را بخاطر سلبریتی‌هایی مثل «آریانا گرنده» یا «لیدی گاگا» کسب کرده باشد. در گزارش امروز موهیتو دستورالعمل‌ها و نکات مهمی ‌به شما می‌گویم تا بتوانید یک رنگ موی پلاتینه بی‌نقص و جذاب داشته باشید. پس تا پایان گزارش با من همراه باشید.

رنگ موی پلاتینه چیست؟

پلاتینه در واقع ترکیبی از رنگ‌های نقره‌ای و سفید است. هرچند که سایه‌های ضعیف و کم‌رنگی از رنگ‌های بنفش و آبی هم ممکن است در آن دیده شود. یک نکته جالب در مورد رنگ موی پلاتینه این است که می‌تواند راه‌حل مناسبی برای افرادی باشد که با سفیدی موی خود مشکل دارند. نکته مهم بعدی در مورد پلاتینه است که این رنگ مو فقط روی موهای روشن در پایه 10 اعمال می‌شود. بنابراین اگر به دنبال چنین رنگی هستید باید موهایتان را تا پایه 10 دکلره کنید. البته دکلره کردن موها در خانه به‌هیچ‌وجه راه‌حل مناسبی نیست. موضوع دکلره کردن موها آنقدر مهم است که من در یک گزارش جداگانه به آن پرداخته‌ام. توصیه میکنم این گزارش را حتماً بخوانید:

دکلره و همه تجربه‌های تلخ و شیرین آن را بشناسید؛ آموزش‌ها و نکات کاربردی دکلره

پلاتینه کردن موها

انواع ترکیب رنگی پلاتینه را بشناسید

مهم‌ترین انواع رنگ پلاتینه شامل پلاتینه دودی، پلاتینه صدفی و پلاتینه اُپال هستند. در ادامه گزارش با هرکدام از این رنگ‌ها بیشتر آشنا می‌شوید. هرچند که هر سه رنگ زمینه یکسانی دارند اما سایه‌های موجود در آنها عامل ایجاد تفاوت است. برای اینکه بتوانید یک بلوند پلاتینه جذاب داشته باشید باید سایه‌های موجود در رنگ پلاتینه را به درستی و هماهنگ با رنگ پوستتان انتخاب کنید.

انواع رنگ موی پلاتینه

فرمول رنگ موی پلاتینه صدفی

برای اینکه یک رنگ موی صدفی پلاتینه داشته باشید اولین کار این است که موهایتان را با کمک یک آرایشگر ماهر تا پایه 10 روشن کنید. ترکیب رنگ موی صدفی و پلاتینه تقریباً چیزی بین طلایی، نقره‌ای و مقدار کمی ‌صورتی است. این رنگ مو مناسب و هماهنگ با پوست‌های گندمی‌ و سفید با ته‌مایه قرمز است. پس با این حساب بهترین فرمول برای این ترکیب این است:

پایه: 10

فرمول: رنگ موی 12.4 + رنگ نقره‌ای 10.11 (یا واریاسیون نقره‌ای) + رنگ موی ماهاگونی 6.5+ مرواریدی 10p

نسبت‌ها: رنگ 12.4 نصف تیوب، نقره‌ای یک سوم تیوب، ماهاگونی 2 گرم، مرواریدی 2 گرم

اکسیدان: شماره 1

یکی از سوالات اساسی بسیاری از مشتریان من این است که چرا برای نقره‌ای کردن موها به رنگ قرمز احتیاج داریم؟ برای اینکه جواب این سوال را درک کنید به مفهوم دایره رنگ‌ها نیاز دارید. در دایره رنگی، رنگ قرمز در جایی روبروی رنگ سبز قرار دارد.

رنگ موی صدفی
بلوند صدفی پلاتینه
رنگ موی بلوند شامپاینی

فرمول رنگ موی پلاتینه دودی

پلاتینه دودی یا خاکستری اصلی‌ترین ترکیب رنگ پلاتینه است. این رنگ مو البته کمی‌تیره‌تر از سایر رنگ‌های خانواده پلاتینه است. این رنگ مو برای کسانی که می‌خواهند از شر سفیدی موهایشان خلاص شوند یک راه‌حل دلپذیر است. همچنین با پوست‌های سفید و زیتونی تناسب دارد. پلاتینه دودی را با این فرمول تهیه کنید:

پایه دکلره : 10

فرمول: رنگ 12.1 دودی+ رنگ پلاتینه 10.1+ رنگ موی شماره 1.1+ واریاسیون بنفش+رنگ موی شرابی

نسبت‌ها: رنگ 12.1 نصف تیوب، پلاتینه نصف تیوب، رنگ 1.1 نیم گرم، واریاسیون بنفش 6 گرم، رنگ شرابی 3 گرم

اکسیدان: شماره 1

رنگ موی نقره ای پلاتینه
بلوند پلاتینه دودی
پلاتینه دودی صدفی

رنگ موی پلاتینه اپال

بلوند اپال یا پلاتینه اپال که از رنگ یک نوع سنگ با همین نام الهام گرفته شده، یک رنگ تقریبا فانتزی است. این رنگ مو مخلوطی ترکیبی از رنگ‌های بنفش،‌ یاسی و آبی است. برای بدست آوردن چنین رنگی هم نیاز دارید موهایتان را تا پایه 10 روشن کنید. این رنگ برای افراد با پوست روشن مناسب‌تر است.

پایه دکلره: 10

فرمول: رنگ پلاتینه 10.11+ واریاسیون نقره‌ای+ واریاسیون قرمز+واریاسیون بنفش+واریاسیون آبی

نسبت‌ها: رنگ موی پلاتینه یک تیوب کامل، واریاسیون‌های بنفش و آبی و نقره‌ای هرکدام 5 گرم، واریاسیون قرمز 2 گرم.

اکسیدان: شماره 1

بلوند اپال
رنگ موی بلوند گلبهی
رنگ موی بلوند نقره ای

نکته مهم: چرا برای پلاتینه کردن موها به رنگ قرمز یا شرابی نیاز داریم؟

یکی از سوالات اساسی بسیاری از مشتریان من این است که چرا برای نقره‌ای کردن موها به رنگ قرمز احتیاج داریم؟ برای اینکه جواب این سوال را درک کنید به مفهوم دایره رنگ‌ها نیاز دارید. در دایره رنگی، رنگ قرمز در جایی روبروی رنگ سبز قرار دارد. زمانی که شما از حجم زیادی از رنگ موی دودی را (که حاوی دانه‌های آبی رنگ است) روی موهای دکلره شده اعمال می‌کنید، در کمال تعجب با موهای زیتونی و سبز مواجه می‌شوید. این سایه زیتونی ناخواسته ترکیب رنگ موی شما را به هم میریزد. اما اگر در ترکیب رنگی خود از رنگ قرمز کمک بگیرید، سایه‌های زیتونی و سبز به راحتی خنثی می‌شوند. به این ترتیب ترکیب رنگی اصلی و دلخواه شما ظاهر می‌شود. البته دقت داشته باشید که به هیچ عنوان در استفاده از رنگ قرمز هم افراط نکنید. چرا که ممکن است نتیجه کار به کلی عوض شود. یک یا دو گرم رنگ موی قرمز برای درست کردن رنگساژ پلاتینه کافیست.

فرمول رنگ موی پلاتینه

مراقبت‌های بعد از پلاتینه کردن موها

از آنجایی که برای داشتن رنگ مو پلاتینه باید موهایتان را تا پایه 10 روشن کنید، احتمال آسیب دیدن آنها بسیار زیاد است. سوختگی و کشسان شدن نوک موها، موخوره، خشکی و خشن شدن مو هم از دیگر مشکلاتی است که بعد از پلاتینه کردن، ممکن است با آنها مواجه شوید. اما بهترین راه‌حل‌ها برای جلوگیری از آسیب یا کاهش آسیب موها چیست؟ به نظر من اولین و مهم‌ترین شرط برای جلوگیری از آسیب موها، نحوه دکلره کردن است. استفاده از مواد مرغوب دکلره، تجربه و مهارت بالا در زمینه دکلره و استفاده از پلکس‌ها سه عامل مهمی ‌هستند که می‌توانند میزان آسیب موهای شما را حین دکلره تا حد امکان پایین بیاورند.

مراقبت های بعد از بلوند کردن مو

بعد از دکلره کردن موها اما شما وظیفه سنگین‌تری نسبت به آنها دارید. استفاده از شامپوهای بدون سولفات، استفاده از ماسک موی مخصوص موهای رنگ شده، حمام کردن با آب ولرم به جای آب داغ و بوتاکس یا کراتین کردن موها از جمله راه‌حل‌هایی است که می‌تواند به درمان آسیب‌های دکلره کمک کند. حتما شما هم در خصوص بوتاکس و کراتینه مو زیاد شنیده‌اید. اگر می‌خواهید همه مسائل و نکات مهم این دو روش درمانی مو را بدانید دعوت می‌کنم این گزارش‌ها را هم بخوانید:

کراتینه مو را با حقایق علمی بشناسید؛ حواشی، شایعات و نکته‌های مهم در مورد کراتین

آیا بوتاکس مو واقعاً موثر است؟ مزایا و معایب بوتاکس در یک نگاه

تقویت موهای رنگ شده با روش های کاربردی و آسان

در آخر

رنگ مو پلاتینه یکی از جذاب‌ترین و پرطرفدارترین رنگ موهاست. هرچند که این رنگ مو آسان بدست نمی‌آید اما ماندگاری بالایی نسبت به سایر رنگ‌ها دارد. بخاطر داشته باشید که مهم‌ترین مسئله درباره دکلره کردن موها برای پلاتینه، تجربه و مهارت بالای شخص آرایشگر است. همچنین بعد از دکلره و پلاتینه کردن باید به طور مرتب از موهایتان مراقبت کنید. آیا شما هم تجربه‌ای در زمینه رنگ و دکلره کردن موها یا پلاتینه کردن آنها دارید؟ در قسمت نظرات می‌توانید تجربیات و سوالات خود را با ما در میان بگذارید.

آیا با مطالعه این مقاله پاسخ سوال‌های خود را یافته‌اید؟ موضوعی در این مقاله وجود دارد که با دانش و تجربه شما هماهنگ نباشد؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-برای پلاتینه کردن موها باید چندبار دکلره کنیم؟

برای اینکه موهایتان به پایه مناسب برای پلاتینه برسد (پایه شماره 10) اگر تار موی نازک دارید با دو یا نهایتا سه بار دکلره کردن می‌توانید به پایه 10 برسید. اما اگر تار موهای شما ضخیم و خشن است برای رسیدن به پایه 10 باید بسیار زمان بگذارید. در بعضی موارد باید 4 بار دکلره کنید. البته توصیه می‌شود که این کار را در طی یک یا دو هفته انجام دهید تا موهایتان از هرگونه آسیب در امان بماند.

2-رنگ موی پلاتینه به چه رنگ پوستی می‌آید؟

رنگ موی پلاتینه یک رنگ موی خنثی است و برای همه افراد با هر رنگ پوستی مناسب است.

3-مراقبت‌های بعد از پلاتینه کردن موها چیست؟

استفاده از شامپوهای بدون سولفات
استفاده از نرم‌کننده‌های حاوی روغن آرگان
استفاده از سرم مو
نوک‌گیری موها به طور مرتب
کاهش استفاده از وسایل حرارتی

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید