رنگ موی بنفش محبوب‌ترین رنگ فانتزی را با این دستورالعمل ساده، بسازید

رنگ مو یاسی

رنگ موی بنفش در میان همه رنگ موهای فانتزی از محبوبیت بیشتری برخوردار است. یکی از مهم‌ترین مزایای بنفش یا یاسی کردن موها این است که به از بین بردن زردی موها هم کمک می‌کند. همانطور که می‌دانید رنگ بنفش تلفیقی از رنگ‌های آبی و قرمز است. یاسی، ارغوانی، سرخابی و بنفش تیره انواعی از طیف‌های رنگی این خانواده هستند. در این گزارش با انواع رنگ موهای بنفش و نحوه بدست آوردن این رنگ مو آشنا می‌شوید. تا پایان با من همراه باشید.

رنگ بنفش را بیشتر بشناسید

رنگ‌های آبی و قرمز که هر دو از رنگ‌های اصلی هستند اگر با نسبت مساوی ترکیب شوند رنگ بنفش بدست می‌آوریم. البته اغلب رنگ‌های خانواده بنفش به عنوان رنگ‌های سرد شناخته می‌شوند. از نظر روانشناسی رنگ بنفش مفهومی ‌خیال‌انگیز و جادویی را تداعی می‌کند. گفته می‌شود رنگ بنفش هم می‌تواند آرامش بخش باشد و هم محرک! از طرفی رنگ بفنش باعث رشد خلاقیت در افراد هم می‌شود. استفاده از رنگ بنفش در ترکیب‌های رنگی می‌تواند باعث ایجاد تعادل و تناسب شود.

طیف رنگی بنفش

رنگ موی بنفش

اول از همه ذکر این نکته ضروری است که برای بنفش کردن موها بهتر است موهایتان را دکلره کنید. البته بسیاری از رنگ‌های خانواده بنفش هم هستند که می‌توانید بدون دکلره امتحان کنید. اما در نهایت یک رنگ موی بنفش یا بادمجانی تیره خواهید داشت. نکته دوم این است که رنگ موی بنفش را با رنگ‌های شرابی یا ماهاگونی اشتباه نگیرید. این دو رنگ از خانواده رنگ‌های قرمز هستند.

برای اینکه یک رنگ بنفش زیبا و مهیج داشته باشید، بهتر است موهایتان را حداقل تا پایه 5 روشن کنید. هرچه پایه دکلره شما بالاتر باشید رنگ بنفش شما بیشتر خودش را نشان می‌دهد. بعد از دکلره کردن موها، بهتر است از رنگ موهای ژله ای فانتزی، رنگ‌های شامپویی فانتزی یا رنگ‌های تیوپی فانتزی بنفش برای رنگساژ کردن استفاده کنید. این رنگ موها امروزه به وفور در بازار پیدا می‌شوند. البته ماندگاری هرکدام از آنها متفاوت است. به عنوان مثال رنگ‌های ژله‌ای ماندگاری بیشتری نسبت به انواع شامپویی دارند. بعضی از رنگ‌های تیوپی هم ماندگاری بالایی دارند.

هایلایت بنفش

یکی از بهترین روش‌های استفاده از رنگ بنفش در مو،‌هایلایت کردن است. این ترکیب فوق‌العاده است. با کمک یک فرد با تجربه و متخصص، موهایتان را به شکل فویلی‌هایلایت کنید. این کار موهایتان را حداقل 8 تا 10 درجه روشن می‌کند. سپس با کمک رنگ‌های ژله‌ای فانتزی، ‌هایلایت را به رنگ بنفش درآورید.

هایلایت موی بنفش
هایلایت بنفش
هایلایت فانتزی

رنگ موی بنفش دودی

ترکیب بنفش و دودی یک ترکیب شگفت انگیز است. به خصوص برای کسانی که رنگ موهای سرد را به هرچیز دیگری ترجیح می‌دهند. برای داشتن چنین رنگی ابتدا باید موهایتان را تا بالاترین پایه ممکن (یعنی تا جایی که سلامت موهایتان حفظ شود) بالا ببرید. سپس با کمک ترکیب‌های رنگی زیر، موهایتان را رنگساژ کنید:

رنگ‌ها: رنگ موی فانتزی بنفش+ دودی C10+ واریاسیون بنفش

نسبت‌ها: نصف تیوب رنگ بنفش، نصف تیوب دودی، 5 سانت واریاسیون بنفش

اکسیدان: شماره 1

بلوند یاسی
بلوند یاسی دودی
رنگ موی خاکستری یاسی

رنگ موی یاسی

یاسی یکی دیگر از اعضای خانواده بنفش است که در سال‌های اخیر در بازار رنگ مو طرفداران بسیاری پیدا کرده است. یک نکته مهم در مورد رنگ موی یاسی این است که اگر می‌خواهید رنگ موی یاسی داشته باشید، حتماً باید موهایتان را حداقل تا پایه 9 روشن کنید. این کار را با کمک یک فرد متخصص و بامهارت انجام دهید. سپس از ترکیب زیر برای ترکیب رنگ یاسی کمک بگیرید:

رنگ‌ها: رنگ موی یاسی فانتزی 12.52+ رنگ موی دودی C10+ واریاسیون بنفش

نسبت‌ها: رنگ موی یاسی سه چهارم تیوب، دودی یک چهارم تیوب، واریاسیون بنفش 2 سانتی متر

اکسیدان: شماره 1

رنگ یاسی
رنگ یاسی دودی
رنگ موی یاسی

رنگ موی بنفش بادمجانی

یکی از اشتباهاتی که بسیاری از خانم‌ها مرتکب می‌شوند، اشتباه گرفتن رنگ‌های شرابی و ماهاگونی با رنگ بادمجانی است. بادمجانی یکی از اعضای خانواده رنگ بنفش است. این رنگ مو در بسیاری از کاتالوگ‌های رنگی با شماره 6.9 یا 6.99 شناخته می‌شود. بنابراین هنگام خرید حتماً به تفاوت رنگ شرابی و بادمجانی در کاتالوگ دقت کنید. این رنگ را می‌توانید بدون دکلره کردن هم داشته باشید. اما توجه کنید که رنگ شما خیلی روشن نیست. با کمک رنگ موی 6.9 می‌توانید رنگ موی بادمجانی داشته باشید. چه موهایتان تیره باشد و چه روشن با کمک همین 6.99، رنگ موی بادمجانی دلخواهتان را بدست می‌آورید.

رنگ موی بنفش بادمجانی
رنگ موی بادمجانی

در آخر

متوجه شدید که رنگ بنفش یک رنگ تقریبا سرد است. به از بین بردن رفله‌های زرد مو کمک می‌کند. همچنین به درخشان شدن موها کمک می‌کند. برای اینکه رنگ موهای بنفش روشن داشته باشید باید موهایتان را دکلره کنید. البته حتماً برای دکلره کردن از یک فرد باتجربه کمک بگیرید. آخرین توصیه من به شما این است که حتماً تفاوت رنگ موی شرابی و بنفش را در نظر بگیرید.

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-شامپوی بنفش چیست و چه کاربردی دارد؟

شامپوی بنفش نوعی رنگساژ رقیق شده با شامپو است که بعد از دکلره کردن موها به کار می‌رود. از آنجا که رنگ بنفش مکمل رنگ زرد است، می‌تواند زردی موها را خنثی کند. این شامپوها برای از بین بردن زردی موها بعد از دکلره مناسب هستند و موها را بنفش نمی‌کنند بلکه تناژ دودی به آن می‌دهند.

2-برای رنگ موی بنفش فانتزی باید چه پایه‌ای دکلره داشته باشیم؟

رنگ موی بنفش یک رنگ فانتزی است و برای اینکه چنین رنگی داشته باشید باید حتماً موهایتان را دکلره کنید. برای این منظور بهتر است موها را تا پایه 10 یا اگر مقدور نیست تا پایه 8 یا 9 دکلره کنید.

3-رنگ موی فانتزی چقدر دوام دارد؟

بیشتر رنگ موهای فانتزی ژله‌ای یا شامپویی هستند و دوام آنها حدودا 10 روز یا دو هفته است. اما بعضی دیگر از رنگ موهای فانتزی فقط تا یک یا دو بار شسشتو دوام دارند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید