رنگ موی بلوطی به آسانی آب خوردن!

انواع رنگ موی بلوطی

رنگ موی بلوطی یک رنگ موی گرم و درخشان است. جالب است بدانید که براساس یک نظرسنجی که در سال 2016 انجام شد، این رنگ موی از دیدگاه مردان به عنوان جذاب‌ترین رنگ مو شناخته شد. رنگ موی بلوطی یکی از محبوب‌ترین رنگ موهای روزهای گرم سال است. همچنین برای کسانی که دوست دارند رنگ موی بادوام‌تری داشته باشند هم انتخاب مناسبی است. برای اینکه با انواع فرمول‌های ساخت رنگ موی بلوطی آشنا شوید تا پایان گزارش با من همراه باشید.

رنگ موی بلوطی چیست؟

در واقع رنگ بلوطی یک رنگ موی قهوه ای تیره یا متوسط همراه با سایه‌های قرمز و دودی است. البته در خیلی از رنگ موها به جای سایه‌های قرمز از تن‌های بنفش استفاده شده است. چرا که سایه‌های قرمز مورد علاقه خیلی از خانم‌ها نیست! بنابراین برای اینکه رنگ بلوطی اما بدون سایه‌های قرمز داشته باشید بهتر است کمی ‌تناژ دودی به آن اضافه کنید. در ادامه با انواع تناژهای بلوطی آشنا می‌شوید.

ترکیب رنگ های رنگ موی بلوطی

رنگ موی بلوطی ماهاگونی

همانطور که گفتم رنگ موی بلوطی ذاتاً یک رنگ گرم است. وجود سایه‌های قرمز و ماهاگونی ویژگی اصلی این رنگ مو هستند. تیرگی و روشنی این رنگ مو کاملاً به پایه موهای شما بستگی دارد. اگر ترجیح می‌دهید یک رنگ بلوطی روشن داشته باشید بهتر است موها را حداقل تا پایه 7 یا 8 روشن کنید. استفاده از رنگ بلوطی بدون دکلره، موهای شما را 2 تا 3 درجه روشن می‌کند. اگر تار موی نازک دارید درجه روشنی تا 4 یا 5 درجه هم افزایش می‌یابد.

فرمول بلوطی ماهاگونی روشن:

پایه دکلره: 7 یا 8

رنگ‌ها: 8.1+ 6.22 ماهاگونی+ 5.04 بلوطی

نسبت‌ها: 8.1 نصف تیوب، ماهاگونی 1 چهارم تیوب، بلوطی نصف تیوب

اکسیدان: شماره 1

رنگ موی بلوطی
رنگ موی بلوطی ماهاگونی

رنگ موی بلوطی نسکافه ای

می‌توان به جرات گفت که نسکافه‌ای یکی از محبوب‌ترین تناژها در میان خانم‌های ایرانی است. اگر این تناژ به رنگ بلوطی هم اضافه شود دیگر چه بهتر! البته این رنگ مو در نهایت یک رنگ موی دودی و تقریباً سرد است. اما اگر شما هم به چنین تناژهایی علاقه دارید پس حتماً بلوطی نسکافه‌ای را امتحان کنید.

فرمول بلوطی نسکافه ای:

پایه دکلره: 6 تا 8

رنگ‌ها: نسکافه ای 6.178+ بلوطی 6.47+ واریاسیون بنفش

نسبت‌ها: نسکافه ای نصف تیوب، بلوطی نصف تیوب، واریاسیون بنفش 5 سانتی متر

اکسیدان: شماره 1

رنگ موی بلوطی نسکافه ای
رنگ موی قهوه ای دودی

رنگ موی بلوطی شکلاتی

یکی دیگر از ترکیب رنگ‌های پرطرفدار بلوطی، ترکیب آن با رنگ شکلاتی است. رنگ موی شکلاتی و بلوطی چهره شما را جوان‌تر و شاداب‌تر نشان می‌دهند. برای اینکه این رنگ مو را درست کنید از فرمول زیر کمک بگیرید:

پایه دکلره: 5

رنگ‌ها: شکلاتی 6.83+ بلوطی 5.4+ ماهاگونی 6.22

نسبت‌ها: شکلاتی یک چهارم تیوب، بلوطی نصف تیوب، ماهاگونی 1 سانتی‌متر

اکسیدان : شماره 1

رنگ موی شکلاتی
رنگ موی شکلاتی بلوطی

چطور رنگ موی مناسب بخریم؟

امروزه بازار محصولات آرایشی مو پر است از انواع حالت دهنده مو و رنگ‌های برندهای ایرانی و خارجی. این تنوع بی‌نظیر به شما این امکان را می‌دهد تا انتخاب‌های زیادی داشته باشید. اما مهم‌ترین عامل پیدا کردن محصولاتی است که با موهای شما سازگاری داشته باشند و سلامت موهایتان را حفظ کنند. به همین خاطر بهتر است قبل از خرید رنگ مو، ابتدا در مورد کیفیت محصولات کمی ‌تحقیق کنید.

انواع رنگ موی ایرانی و خارجی

دکلره کردن موها

در مورد دکلره کردن موها، همیشه احتیاط کنید. دکلره کردن یک فرآیند پیچیده است که به تخصص و مهارت نیاز دارد. بنابراین اصلا در خانه اقدام به روشن کردن موها با پودر دکلره نکنید. بهتر است برای روشن کردن موهایتان از یک فرد باتجربه کمک بخواهید. همچنین در مورد کیفیت مواد مورد استفاده به خوبی تحقیق کنید.

در این رابطه بخوانید:دکلره و همه تجربه‌های تلخ و شیرین آن را بشناسید؛ آموزش‌ها و نکات کاربردی دکلره

دکلره کردن مو در فویل

در آخر

همانطور که متوجه شدید، رنگ موی بلوطی از جمله رنگ موهای گرم است. این رنگ ترکیبی از رنگ‌های قهوه ای و سایه‌های قرمز است. انواع تناژهای بلوطی شامل رنگ‌های، شکلاتی، نسکافه ای و ماهاگونی است. برای اینکه رنگ بلوطی شما روشن‌تر باشد بهتر است موهایتان را دکلره کنید. از آنجایی که دکلره موها به مهارت و تجربه نیاز دارد، حتماً از یک فرد باتجربه کمک بخواهید.

آیا تا به حال رنگ موی بلوطی را امتحان کرده‌اید؟ اگر نه آیا با خواندن این مقاله تصمیم به امتحان آن گرفته‌اید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-رنگ موی بلوطی به چه رنگ پوستی می‌آید؟

رنگ موی بلوطی یک رنگ موی گرم است و به همه رنگ‌های پوست می‌آید. چه رنگ پوستتان سبزه باشد چه سفید و گندمی رنگ موی بلوطی کاملاً با رنگ پوست شما هماهنگ است.

2-آیا برای رنگ بلوطی باید موها را دکلره کرد؟

اگر یک رنگ موی بلوطی روشن می‌خواهید بهتر است که موهایتان را حداقل تا پایه 7 یا 8 روشن کنید. این کار را با مواد دکلره مرغوب و با کمک یک فرد ماهر انجام دهید.

3-شماره رنگ بلوطی در کاتالوگ چند است؟

درست است که در کاتالوگ‌های مختلف شماره رنگ‌ها با هم متفاوت است. اما برای اینکه رنگ موی بلوطی را در یک کاتالوگ پیدا کنید به دنبال رنگ‌های گرم با شماره‌های 76، 86، 75، 85، 68، 63، 67 و موارد مشابه این بگردید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید