۵ دلیل افزایش رشد مو با روغن زیتون و روش درست استفاده از آن

رشد مو با زیتون

روغن زیتون سرشار از اسید‌های چرب و آنتی اکسیدان هاست. از این رو ادعای افزایش رشد مو با روغن زیتون دور از واقعیت نیست. اگر می‌خواهید از مزایای شگفت انگیز روغن زیتون در تغذیه و حفظ سلامت مو‌ها مطلع شوید، با بایو هیری همراه شوید.

افزایش رشد مو با روغن زیتون

زندگی در دنیای امروزی سرشار از چالش‌ها و مشکلات متفاوتی است که ما را از رسیدگی و مراقبت از پوست و مو‌های مان باز می‌دارد. همه ما وقتی صحبت از مراقبت از مو‌ها می‌شود، آخرین الویت را به آن اختصاص می‌دهیم. استرس‌های روزمره و قرار گرفتن در محیط‌های آلوده نیز سلامت مو‌ها را تهدید می‌کند. اما خبر خوب این است که یک درمان خانگی موثر در دسترس همه ما وجود دارد و آن روغن زیتون است! این ترکیب منحصر به فرد، که به طور طبیعی با فشار دادن زیتون بدست می‌آید، می‌تواند تضمینی برای سلامت مو‌ها باشد. روغن زیتون علاوه بر تقویت فولیکول‌های مو، تسکین دهنده پوست سر نیز هست و حتی رشد مو را تحریک می‌کند. چگونه؟ با هم ببینیم.

۱. مو‌های شما را تغذیه و نرم می‌کند

روغن زیتون روی مو‌ها به عنوان یک مرطوب کننده عالی عمل می‌کند و از خشکی آن‌ها جلوگیری می‌کند. این روغن دارای تمام مواد لازم برای تغذیه و نرم شدن موهاست.

حتما بخوانید: ۱۴ نرم کننده طبیعی موی خشک که موهای‌تان را نرم و ابریشمین می‌کند

۲. پوست سر را آرام می‌کند

روغن زیتون به دلیل داشتن خواص ضد باکتری و ضد قارچی، پوست سر را تسکین می‌دهد و التهابات را از بین می‌برد. اثر مرطوب کنندگی آن موجب کاهش خارش پوست سرمی‌شود، با خشکی پوست مقابله می‌کند، شوره سر را از بین می‌برد و گرفتگی منافذ پوست را باز می‌کند. گرفتگی فولیکول‌ها و شوره سر یکی از مهمترین عوامل موثر در ریزش مو است. از این رو، برای درمان ریزش مو بهتر است در ابتدا این مشکلات را برطرف کنیم.

۳. تولید DHT را کاهش می‌دهد

تولید هورمون دی هیدروتستوسترون یا DHT، یکی از دلایل عمده ریزش مو است. این هورمون به فولیکول‌های مو حمله کرده و مو‌ها را ضعیف می‌کند. روغن زیتون مانع تولید این هورمون می‌شود. در نتیجه با کاهش ریزش مو به رشد سالم مو کمک می‌کند. تصویر زیر تاثیر این هورمون بر کوچک شدن فولیکول مو را به خوبی نشان می دهد.

رشد مو با زیتون

۴. از آسیب دیدگی مو‌ها جلوگیری می‌کند

روغن زیتون دارای درصد قابل توجهی آنتی اکسیدان است که رشد مو را تقویت می‌کند. آنتی اکسیدان‌ها از ریزش مو جلوگیری کرده و در برابر آسیب دیدگی از آن‌ها محافظت می‌کنند. همچنین آسیب ناشی از رادیکال‌های آزاد توسط روغن زیتون برطرف می‌شود.

۵. شکنندگی مو‌ها را کاهش می‌دهد

یکی دیگر از مزایای روغن زیتون این است که با کاهش شکنندگی موها، آن‌ها را حجیم و پرپشت نگه می‌دارد. اثر تقویت کننده و حالت دهنده روغن زیتون بر روی مو و پوست سر موجب بهبود بافت و رنگ مو‌ها می‌شود. روغن زیتون سرشار از اسید‌های چرب امگا ۶ است که مانع شکنندگی و خشکی مو‌ها می‌شود

روش استفاده از روغن زیتون برای رشد مو

ساده‌ترین راه استفاده از روغن زیتون این است که آن را مستقیماً روی پوست سر ماساژ بدهیم.

  • کمی روغن زیتون را کف دست می‌ریزیم.
  • کف دست‌ها را به هم می‌مالیم تا کاملا به روغن آغشته شود.
  • با استفاده از نوک انگشتان، شروع به ماساژ روغن به پوست سر می‌کنیم.
  • سپس روغن را به آرامی از ریشه تا نوک به رشته‌های مو ماساژ می‌دهیم.
  • به آرامی ادامه می‌دهیم تا روغن به طور یکسان در پوست سر و مو‌ها توزیع شود.
  • همچنین می‌توانیم روغن زیتون را با روغن‌های دیگر مانند روغن کرچک و روغن بادام ترکیب کنیم تا از مزایای بیشتری بهره‌مند شویم.
رشد مو با زیتون

بهترین نوع روغن زیتون برای مو‌ها

اگر تا به حال برای خرید روغن به فروشگاه رفته باشید، حتما دیده اید که انواع مختلفی از روغن زیتون در قفسه های فروشگاه وجود دارد.

  • روغن زیتون تصفیه شده
  • تصفیه نشده (بکر و فرا بکر)
  • روغن زیتون فشرده شده سرد (cold-press)

فرآیند تصفیه روغن شامل استفاده از مواد شیمیایی یا گرما برای از بین بردن ناخالصی‌ها پس از استخراج است. در این فرایند ممکن است روغن‌های دیگری مانند کلزا و روغن نباتی وارد محصول نهایی شود.
روغن‌های تصفیه نشده (بکر) بدون مواد شیمیایی یا گرما تولید می‌شوند. در طی این فرآیند روغن تنها از یک فیلتر عبور می‌کند و ناخالصی هایش از بین می‌رود.
روغن‌های فشرده شده سرد نیز نوعی روغن تصفیه نشده هستند، زیرا بدون مواد شیمیایی یا گرما فرآوری می‌شوند.
برای داشتن بالاترین کیفیت، بهتر است از روغن زیتون خالص بکر (یا فرا بکر) تصفیه نشده و سرد فشرده استفاده کنید. اگرچه عطر و بوی قوی آن ممکن است مورد پسندتان نباشد، اما بهترین نتیجه را به موها می‌دهد.

رشد مو با زیتون

سخن آخر

حالا دلایل کافی برای گنجاندن این روغن جادویی به برنامه مراقبت از مو‌های مان پیدا کرده ایم! افزایش رشد مو با روغن زیتون راهکاری ارزان، در دسترس و پر فایده است. اگر می خواهید اطلاعات بیشتری پیرامون روش های افزایش رشد مو داشته باشید، در مطلب “میزان رشد مو در ماه چقدر است؟ چگونه موهایی بلندتر داشته باشیم؟” به طور کامل به آن پرداخته ایم. آیا شما قبلا تجربه استفاده از روغن زیتون به عنوان ماسک مو را داشته‌اید؟ آیا این روش برای شما موثر بوده؟ استفاده از آن را به دیگران هم توصیه می‌کنید؟ لطفا در قسمت نظرات تجربیاتتان را پیرامون رشد مو با روغن زیتون را برای ما بنویسید.

آیا تصمیم دارید برای افزایش رشد موهای خود چنین روشی را امتحان کنید؟ آیا تجربه استفاده از مواد دیگر برای افزایش رشد مو را داشته‌اید؟ تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

با الهام از: healthshots و hairguard

سوالات متداول

1- روغن زیتون چه مدت باید روی موها بماند؟

روغن زیتون می‌تواند به مدت 30 تا 60 دقیقه روی موها بماند. اگر از قبل آن را کمی گرم کنید تاثیر بیشتری خواهد گذاشت. بعد از گذشت این مدت زمان با آب و شامپوی ملایم شسشتو دهید.

2-آیا روغن زیتون باعث ریزش مو می‌شود؟

افراط و زیاده‌روی در مصرف روغن زیتون می‌تواند باعث تبدیل هورمون تسترون به هورمون DHT شود. این هورمون به فولیکول مو حمله کرده و آن را تضعیف می‌کند. بنابراین مصرف زیاد روغن زیتون چه به صورن خوراکی و چه به صورت موضعی ممکن است باعث ریزش مو شود.

3-مضرات روغن زیتون برای موی سر چیست؟

می‌تواند باعث ایجاد جوش پوستی شود. در برخی افراد باعث ایجاد واکنش‌های حساسیت‌زا می‌شود. برای پوست اطفال مناسب نیست.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید