راهنمای کامل حالت دادن انواع مو با سشوار و اشتباهات رایج

حالت دادن مو با سشوار

سشوار کشیدن مو درخانه کار راحتی نیست. اینکه با یک دست سشوار و با دست دیگر برس گرد را بالای سر نگهداریم، پس از گذشت چند دقیقه باعث خسته شدن دست های مان می شود. از طرف دیگر برای هر بار سشوار کردن و فرم دادن به موها هم نمی توان به آرایشگاه رفت. مگر اینکه کتی جادویی داشته باشیم که هر لحظه جیب هایش پر از اسکناس شود! به همین دلیل تصمیم داریم در این گزارش راز و رمزهای حالت دادن مو با سشوار را برای انواع موها برای تان آشکار کنیم.

نکات مهم در حالت دادن مو با سشوار

حالت دادن به موهای صاف

از آنجایی که موهای صاف، معمولا به صورت صاف در هوا خشک می شوند، می توانید با استفاده از سشوار به آنها فرم و حجم بدهید.

  • مرحله 1: یک اسپری محافظ حرارتی را به تمام موهای تان اسپری کنید. اگر موهای نرمی دارید، به ریشه مو اسپری نکنید. سپس صبر کنید تا 50 تا 80 درصد موها خشک شود. حال سشوار را به دست بگیرید. موها را تقسیم بندی کنید و سشوار کردن را از قسمت های پایین شروع کنید تا به بالا برسید.
  • مرحله 2: برس را به صورت عمودی نگه دارید و آن را از صورت دور کنید. هنگامی که برس را به سمت نوک موها چرخاندید، دوباره به سمت بالا ببرید و آنقدر تکرار کنید تا آن قسمت خشک شود. اگر مو حالت نمی گیرد، بعد از خشک شدن کامل آن قسمت، دوباره موها را دور برس بپیچید و اجازه بدهید تا برس در همان حالت بماند تا موها فرم بگیرد و خنک شود.
  • مرحله 3: وقتی قسمتی از موها کاملا خشک شد، هنگام بیرون کشیدن برس، موها را با آن بچرخانید، نه اینکه موها را از روی برس باز کنید. این کار به موها فر ریز زیبایی می دهد.
  • مرحله 4: برای ایجاد حجم و بالا بردن تاج سر (قسمت مرکزی سر)، برس را به صورت افقی نگه دارید و در حالی که موها را به سمت عقب خشک می کنید، برس را بالا بگیرید. انگشتان تان را از میان موها عبور دهید و از نتیجه کار لذت ببرید.
حالت دادن مو با سشوار

حالت دادن به موهای موج دار

اگر می خواهید موهای موجدارتان را با سشوار مرتب کنید، این روش فوق العاده ساده را امتحان کنید:

  • مرحله 1: رطوبت موهای خیس تان را با یک حوله میکروفایبر بگیرید. سپس یک اسپری محافظ حرارتی روی موهای تان اسپری کنید. قبل از روشن کردن سشوار مطمئن شوید که حدود 80 درصد موهایتان خشک شده است.
  • مرحله 2: از موهای تان قسمت های 7 سانتی متری جدا کنید. موها را از ریشه شانه کنید، بپیچید و سشوار کنید.
  • مرحله 3: بعد از اینکه هر قسمت خشک شد، برس را به حالت چرخان از مو خارج کنید. قسمت گرم مو را به دور انگشت بپیچانید تا شکل حلقه شود. اجازه دهید حلقه به همان صورت خنک شود تا فرم بگیرد.
  • مرحله 4: هنگامی که به هر قسمت فرم دادید ، کمی روغن مو به رشته های مو و موج هایش بزنید تا حالت نرم و ابریشمین پیدا کند.
حالت دادن مو با سشوار

حالت دادن به موهای فر

خشک شدن موهای فر در هوا مدت زمان زیادی لازم دارد. اگر می خواهید به این فرایند سرعت ببخشید، می توانید از سشوار استفاده کنید. با استفاده از سشوار، فرهای خود را پخش کنید تا حجم و بعد بیشتری پیدا کند.

  • مرحله 1: با نوک انگشتان کرم یا شیر مخصوص حالت دادن مو را روی موهای مرطوبتان بمالید.
  • مرحله 2: سرتان را به سمت پایین بگیرید و موها را با یک تی شرت نخی یا حوله موی میکروفایبر بپیچانید تا آب اضافی آن گرفته شود. سپس یک ژل مخصوص موی فر را به آرامی روی موها پخش کنید.
  • مرحله 3: در حالی که موها هنوز وارونه است، سشوار کشیدن را با سری پخش کننده یا دیفیوزر (diffuser) شروع کنید. هر قسمت از مو را به آرامی در سری دیفیوزر به مدت 10-15 ثانیه نگه دارید. سپس به قسمت بعد بروید.
  • مرحله 4: همزمان با خشک شدن موها، آنها را به آرامی از یک طرف به طرف دیگر حرکت دهید، بدون اینکه موها را لمس کنید یا تقسیم بندی کنید. از یک ژل حالت دهنده قوی استفاده کنید تا موهای تان را که هنوز مرطوب است، در همان حالت نگاه دارد.
  • مرحله 5: هنگامی که 95 درصد موها خشک شد، سری دیفیوزر سشوار را بردارید و از از سری معمولی با سرعت کم استفاده کنید تا فقط ریشه های مو خشک شود و کمی حجم اضافه کند.
حالت دادن مو با سشوار

حالت دادن به موهای فر ریز

برای خشک کردن موهای فر ریز، می توانید از سری دیفیوزر (مانند بخش قبل) یا سری هود سشوار استفاده کنید. برای کشیدن و فرم دادن به فرهای ریز هم می توانید از اتصال شانه سشوار استفاده کنید.

  • مرحله 1: یک نرم کننده بدون شستشو و اسپری محافظ حرارتی روی موها بزنید. سپس موهای تان را شانه کنید و سرتان را چند بار تکان دهید. موها را به قسمت های 10 سانتی متری تقسیم کنید.
  • مرحله 2: یک قسمت را باز کنید و با استفاده از اتصال شانه و روش کشیدن موها، به آنها فرم بدهید. موها را از ریشه تا نوک به آرامی خشک کنید.
  • مرحله 3: از قسمت های پایینی شروع کنید و به سمت بالا حرکت کنید.
  • مرحله 4: در انتها روغن مو را کف دست های تان بریزید و به سرتاسر موهای تان آغشته کنید.
حالت دادن مو با سشوار

صاف کردن موها با سشوار

برای صاف کردن موها با سشوار، به نازل سشوار، شانه دندانه درشت، یک برس گرد و سرم مو نیاز دارید.

  • ابتدا موها را با یک شامپو رفع وز شدگی و نرم کننده بشویید. سپس موها را با حوله یا تی شرت نخی بپیچید تا آب اضافی آنها گرفته شود. موها را کاملاخشک نکنید.
  • مقداری سرم محافظ حرارتی یا نرم کننده بدون نیاز به شستشو به موها بزنید تا کوتیکول های مو را از گرمای سشوار محافظت کند. از یک شانه دندانه پهن برای پخش یکنواخت سرم استفاده کنید.
  • سشوار کردن را با استفاده از انگشتان شروع کنید (در این مرحله از برس استفاده نکنید!) تا 80٪ موهایتان خشک شود.
  • موها را به چند قسمت تقسیم کنید و با گیره محکم کنید.
  • از بخش پایین سر، یک قسمت را باز کنید و برس بکشید. موها نزدیک سر نگه دارید. به طوریکه مو سرتان را لمس کند. نوک موها را با دست نگه دارید تا هنگام خشک کردن با سشوار محکم و صاف بشود.
  • موهای را با برس کشیدن صاف نگه دارید. گرما را در حد متوسط ​​نگه دارید. نازل سشوار را در انتهای رشته مو زاویه بدهید. حرکت سشوار از ریشه به نوک رشته های مو باشد. با این کار کوتیکول مو بسته و محافظت می شود. بدین ترتیب از ایجاد موخوره جلوگیری می شود. ممکن است لازم باشد این روند را 2-3 بار تکرار کنید.
  • به آرامی این کار را در تمام قسمت های مو انجام دهید.
  • پس از اتمام کار، موها را با باد خنک خشک کنید تا موها برای مدت طولانی صاف بماند.
  • در انتها به موها سرم بزنید تا کار تمام شود.

اگر شما هم دوست دارید همواره موهایی زیبا و آراسته داشته باشید، توصیه می کنیم گزارش “آموزش تصویری ۱۰ بافت ساده مو” را حتما ببینید.

حالت دادن مو با سشوار

7 اشتباه رایج هنگام حالت دادن مو مو با سشوار

اشتباه اول: موهای خیس

هنگام سشوار کشیدن به موها بایستی 70٪ موها خشک شده باشد. خشک کردن موها را با حوله میکروفایبر (یا تی شرت نخی) شروع کنید. با دستان تان گره های مو را باز کنید و سپس موها را شانه کنید.

اشتباه دوم: شروع از نقطه اشتباه

موهای تان را به دور برس نپیچید و مقابل سشوار نگه ندارید. این روش سشوار کشیدن را بی اثر و زمان لازم برای رسیدن به نتیجه مطلوب را دوبرابر می کند. روش درست این است که برس گرد را از ریشه تا نوک مو ببرید و این کار را تکرار کنید. سشوار را روی خط مو و ریشه موها متمرکز نگه دارید.

اشتباه سوم: استفاده از برس اشتباه

برای یکدست شدن موها از برس بزرگ استفاده کنید. برس های گردی که وسط آنها فلزی است را به کار نبرید، زیرا به سرعت داغ شده و به مو آسیب می رسانند. اگر موهای خشک یا وز دارید، بهتر است سراغ برس های قدیمی بروید.

اشتباه چهارم: عدم استفاده از نازل سشوار

نازل قسمتی است که به خروجی سشوار متصل می شود. قطعه ای که ما غالباً آن را فراموش می کنیم و هرگز از آن استفاده نمی کنیم. بایستی بدانید که نازل به هدایت گرما کمک می کند و موها را صاف و براق می کند.

اشتباه پنجم: کاهش حجم موها

برای حالت دادن مو با سشوار به شیوه سالن آرایش، ریشه های مو را با دستان تان شانه کرده، سپس سشوار بکشید. انجام این کار موجب حجم و بعد دادن به موها می شود.

اشتباه ششم: عجله کردن و حالت نگرفتن موها

هنگام سشوار کشیدن موها ، اجازه دهید رشته های مو روی برس خنک شوند. اگر سریع به سراغ قسمت بعدی موها بروید، موها حالت نمی گیرند و به نتیجه دلخواه نمی رسید.

اشتباه هفتم: عدم استفاده از اسپری فیکساتور یا تافت

حالت دادن مو با سشوار را با اسپری کردن تافت کامل کنید. در نظر داشته باشید که استفاده زیاد از اسپری نیز باعث مصنوعی شدن ظاهر مو و کاهش حجم آنها می شود. به همین منظور، اسپری را خیلی کم و فقط روی ریشه موها بزنید.

حالت دادن مو با سشوار

سخن آخر

حالت دادن مو با سشوار اگر با رعایت این نکات صورت گیرد، کار بسیار ساده ای به نظر می رسد. با این وجود اگر این کار را به درستی انجام ندهید، ممکن است به موهای تان آسیب برسانید. برای اینکه مانند یک آرایشگر حرفه ای سشوار بکشید، توصیه می کنیم گزارش “براشینگ مو را مثل یک حرفه‌ای انجام دهید؛ تکنیک‌ها و نکته‌های سشوار کشیدن مو” را مطالعه کنید. شما چه تجربه ای از حالت دادن مو با سشوار در خانه دارید؟ آیا از نتیجه کار راضی بوده اید یا هنوز هم رفتن به سالن آرایش را ترجیح می دهید؟ خوشحال می شویم تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

  1. آیا می توان موهای خشک را با سشوار حالت داد؟

حالت دادن مو های خشک با سشوار به دلیل گرمای بیش از حد، آسیب زننده است. اگر می خواهید موهای خشک را حالت بدهید، مقداری آب به موها اسپری کنید، یا از اسپری محافظت حرارتی پیش از سشوار کردن استفاده کنید.

 2. سریعترین راه برای خشک کردن موها چیست؟

برای خشک شدن سریع مو، آنها را در یک حوله یا یک تی شرت نخی بپیچید تا آب اضافی آنها گرفته شود. از سشوار با حرارت کم استفاده کنید تا وقتی که 80٪ موها خشک شود. سپس موها را تقسیم کنید و با سشوار حالت دهید تا کامل خشک شود.

 3. آیا سشوار کشیدن با باد سرد به موها آسیب می زند؟

خیر. در واقع باد سرد به حفظ حالت موها کمک می کند. در نظر داشته باشید که باد سرد سشوار نیز دمایی بالاتر از دمای محیط دارد و برای محافظت از موها بایستی فاصله 10-12 سانتی متری از آن را حفظ کنید.

با الهام از : cosmopolitan

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید