آموزش بافت مو جلوی سر ؛ ساده و آسان برای مبتدی‌ها

آموزش بافت مو جلوی سر

یکی از بهترین ترندهای مو در فصل‌های گرم سال، بافتن جلوی موهاست. این ترند برای ما خانم‌های ایرانی هم خیلی به درد بخور است، چرا که هم باعث سروسامان گرفتن موهایمان زیر شال و روسری می‌شود، هم استایل آنها را از یکنواختی همیشگی در می‌آورد. روش‌های مختلفی برای بافت مو جلوی سر وجود دارد. امروز در این گزارش با چند سبک معروف بافت موهای جلو آشنا می‌شوید. تا پایان گزارش با من همراه باشید.

انواع بافت مو جلوی سر

همانطور که اشاره کردم، روش‌های مختلفی برای بافتن موهای جلوی سر وجود دارد. هرچند ممکن است در نگاه اول تفاوت زیادی میان آنها وجود نداشته باشد، اما جزئیات متفاوت آنها زیبایی متفاوتی را هم ایجاد می‌کند. پیشنهاد من این است که لازم نیست همه مدل‌های بافت را یاد بگیرید بلکه یک یا دو مدل بافت را برای موهای جلویی خودتان را امتحان کنید و در آن خبره شوید.

انواع بافت جلوی مو

آموزش بافت موی سر به شکل تل

یکی از ساده‌ترین و زیباترین روش‌ها برای بافتن موها جلویی، به شکل یک تل است. برای این کار ابتدا باید موهایتان را شانه کنید و سرم یا کرم مو بزنید تا گره نداشته باشند. سپس موهای جلویی خود را کاملاً از سایر موها جدا کنید. می‌توانید از یک شانه دم‌باریک کمک بگیرید. سپس از یک طرف سر شروع کرده و موها را به سه دسته تقسیم کنید. مطابق آموزش بافت را شروع کرده و به سمت دیگر سر حرکت کنید.

بافت جلوی مو به شکل تل

آموزش بافت هلندی جلوی مو

ابتدا موهایتان را کاملاً شانه کرده و گره‌هایش را باز کنید. سپس از یک سرم مو برای نرم کردن آنها استفاده کنید.(کسانی که موهای نرم و نازکی دارند این کار انجام ندهند). موهای جلویی را کاملاً جدا کرده و سه دسته مو انتخاب کنید. مانند آموزش از یک طرف شروع کرده و به سمت دیگر سر حرکت کنید.

بافت مو هلندی جلوی مو

آموزش بافت فرانسوی جلوی مو

بافت فرانسوی و هلندی تقریبا برعکس هم هستند و به همین دلیل ظاهر کلی آنها تقریبا شبیه است اما جزئیات کاملا متفاوت است. در اینجا هم ابتدا موها را شانه و بدون گره کنید. سه دسته مو انتخاب کرده و مانند آموزش عمل کنید.

بافت مو فرانسوی جلوی مو

آموزش بافت توری جلوی مو

این بافت کاملا مشابه بافت فرانسوی است با این تفاوت که به جای اضافه کردن از موهای پشتی، باید از موهای جلویی مو کمک بگیرید.

بافت مو توری

آموزش بافت رولی

اگر برایتان سخت است که موهای خود را ببافید یا بافت شما تمیز و مرتب نیست، یک راه ساده‌تر هم وجود دارد. بافت روی کاملا آسان و کاربردی است. فقط موهایتان را کاملا شانه زده و مرتب کنید. موهای جلویی را جدا و مانند تصویر با آنها یک رول درست کنید. رول را با یک گیره محکم، یک طرف سر ثابت نگه دارید.

بافت مو رولی

بافت فرق وسط

همه بافت‌هایی که یاد گرفته‌اید را می‌توانید به شکل بافت فرق وسط هم امتحان کنید. یک طرف موها را بافته و طرف دیگر را هم به همان ترتیب پیش می‌روید. پشت سر یعنی محل تلاقی دو رشته مو بافته شده را می‌توانید به شکل‌های مختلفی دیزاین کنید.

بافت مو فرق وسط

ترند جدید بافت مو فرق وسط

یک نوع جدیدی از بافت مو فرق وسط، سال گذشته ترند شد. این نوع بافت به جای حرکت افقی از گوش تا گوش، از جلو به پشت سر حرکت می‌کند. البته تکنیک بافت به همان روش هلندی یا فرانسوی است. در اینجا نمونه‌هایی از این بافت را ببینید و ایده بگیرید.

بافت مو فرق وسط
بافت فرق وسط
بافت فرق وسط

توصیه‌های آخر

اگر برای اولین بار است که قصد دارید موهای جلویی‌تان را ببافید، بدانید که در تلاش‌های اول، چندان موفق نیستید. بنابراین باید چندین و چند بار این کار را تکرار کنید تا نتایج به مراتب بهتر شود. همچنین می‌توانید از اکسسوری‌ها هم کمک بگیرید. در ضمن اگر موهایتان‌ هایلایت داشته باشد، نتیجه بافت بسیار زیباتر می‌شود.

در ادامه توصیه می کنم با انواع مدل بافت موی دردلاک نیز در سایت موهیتو آشنا شوید. همچنین می توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه‌های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-آیا بافت موی جلوی سر برای موهای ضرر دارد؟

بافتن بیش از حد موهای جلوی سر باعث کشیده شدن آنها می‌شود. بنابراین نباید بیش از حد به بافت موهای این ناحیه عادت کنید چرا که باعث ضعیف شدن ریشه مو می‌شود.

2-چطور باید موهای جلوی سر را حالت دهیم؟

یکی از بهترین روش‌های حالت دادن موهای جلو، پوش دادن مو با استفاده از شانه دم‌باریک است. پوش دادن یعنی شانه کردن موها در خلاف جهت. این کار باعث پف و حجم‌دار شدن مو می‌شود. همچنین با یک برس گرد و سشوار می‌توانید موهای جلو را حالت دهید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید