آموزش بافت موی نردبانی با دو روش آسان و زیبا

بافت مو یکی از زیباترین روش‌ها برای دیزاین مو‌ها است که دارای انواع فراوانی است. یکی از بافت‌های مو که بسیار زیبا و جذاب است بافت موی نردبانی است. شاید با دیدن این بافت موی زیبا با خودتان بگویید حتما روش بافت آن بسیار سخت و دشوار است، اما در حقیقت با کمی تمرین به راحتی می‌توان آن را یاد گرفت و روی مو‌ها پیاده کرد. در این مطلب با آموزش بافت موی نردبانی آشنا خواهید شد که امیدواریم این بافت موی زیبا مورد توجه تان قرار بگیرد و بتوانید با کمک آن تبحر لازم را در این مدل بافت موی شیک و زیبا بدست آورید.

آموزش بافت مو به صورت نردبانی به همراه تصاویر

این نوع بافت دارای مدل‌های مختلفی است که در ادامه دو روش از ساده‌ترین‌های آن برای آموزش آورده شده است. روش اول داری توضیح و ویدیوی آموزشی است و روش دوم تنها با یک ویدیو کامل آموزش داده شده است.

روش اول بافت نردبانی

۱. ابتدا مو‌های خود را به شکل دم اسبی تقریبا در بالای سر ببندید.
۲. از سمت راست دم اسبی یک قسمت جدا کنید و دو یا سه عدد بافت سه تایی ساده بزنید.

۳. سپس یک رشته‌ی باریک از مو‌ها را از سمت چپ و زیر دم اسبی جدا کنید و آن را از روی دم اسبی به سمت راست بیاورید و آن را روی رشته وسطی از سه رشته مویی که قبلا در دست داشتید بگذارید. در واقع رشته‌ی جدید مو را که از سمت چپ مو آورده بودید با رشته وسطی مو در سمت راست یکی کنید و یک بافت معمولی بزنید.

۴. به طور مرتب رشته‌ی جدیدی از مو را از سمت چپ دم اسبی و از روی آن بیاورید و بافت را تکرار کنید تا یک حالت نردبانی ایجاد شود.
۵. بافت را تا انتهای مو‌های خود ادامه داده و کاملا منظم و تمیز ببافید. زمانی که تقریبا بهانتهای مو‌ها رسیدید دوباره دو یا سه عدد بافت سه تایی ساده ببافید.

۶. انتهای بافت را با یک کش کوچک پلاستیکی ببندید.

بافت نردبانی دم اسبی
بافت موی نردبانی برای دم اسبی

روش دوم بافت موی نردبانی

آموزش بافت موی نردبانی
بافت موی نردبانی
بافت نردبانی
مدل بافت نردبانی
بافت نردبانی مو
بافت نردبانی ساده
مدل بافت نردبانی دو طرفه
بافت نردبانی دو طرف
بافت موی نردبانی
بافت نردبانی روی موها
بافت نردبانی جلوی سر
بافت موی نردبانی یک طرفه
بافت یک طرفه نردبانی

در پایان

در این مطلب تصاویر و فیلم‌های آموزش بافت موی نردبانی را به صورت مرحله به مرحله مشاهده کردید که امیدواریم با کمک این مطلب آموزشی بتوانید موهایتان را به راحتی ببافید. بافت مو علاوه بر اینکه بسیار ساده است و با چند بار تمرین به سادگی می‌توانید آن را انجام دهید، بسیار هم کاربردی است و هیچ گاه از مد نمی‌افتد. پس همین حالا دست به کار شوید و برای یادگیری بافت بالا تمرین کنید

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم در همین راستا حتما مطلب «آموزش همه انواع مدل بافت مو برای مبتدی‌ها» را نیز بخوانید.

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بافت موی نردبانی چیست؟

بافت موی نردبانی شامل بافتن دو رشته مو به صورت گره و رشته است. در این بافت یکی از رشته‌های مو نقش گره (پایه‌های نردبان) و رشته دیگر نقش رشته (پله‌های نردبان) را بازی می‌کنند. این بافت بسیار ظریف است و برای مدل موهای دخترانه و ساده مناسب است.

2-آیا یاد گرفتن بافت موی نردبانی ساده است؟

می‌توان گفت بافت موی نردبانی یکی از راحت‌ترین انواع بافت مو است. البته مانند هر بافت دیگری برای یادگیری این بافت باید کمی حوصله داشته باشید و مرتباً تمرین کنید. چرا که تمام زیبایی این بافت به ظرافت آن است و فقط با تمرین می‌توانید این ظرافت را اعمال کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید