آموزش اکستنشن مو در خانه و نکات آن

اکستنشن مو به زبان ساده به معنای قرار دادن موهای مصنوعی یا طبیعی لا به لای موهاست. انجام این کار باعث می‌شود موها بلندتر و پرپشت تر از حالت عادی، نشان داده شوند. اکستنشن یک راهکار عالی برای زمان‌هایی است که به علت ریزش مو دچار کم پشتی مو شده‌ایم. البته برخی از خانم‌ها برای حضور در میهمانی از این راهکار برای بلندتر نشان دادن موهای خود، استفاده می‌کنند. در این مقاله قصد داریم شما را با انوع اکستنشن و روش انجام اکستنشن مو در خانه، آشنا سازیم.

انواع اکستنشن مو

اکستنشن ها به دو دسته طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شوند. در نوع طبیعی همانطور که از اسم آن مشخص است؛ موها کاملا طبیعی است. این گونه موها را می‌توان به راحتی فر یا حتی رنگ کرد. در اکستنشن مصنوعی از موهای مصنوعی، استفاده می‌شود. این موها حاوی کراتین و پلاستیک هستند و در نتیجه از موهای طبیعی براق‌تر به نظر می‌رسند. هر دو نوع را می‌توان از فروشگاه‌های عرضه لوازم آرایشی، تهیه کرد. موهایی که به این منظور تهیه می‌کنید باید تا حد خیلی زیادی به موهای خودتان شباهت داشته باشد. در این صورت غیرطبیعی به نظر نمی‌رسد. برای اکستنشن مو در خانه بهتر است رنگ آن‌ها مشابه با رنگ موهایتان یا کمی روشن‌تر باشد.

اکستنشن مو در خانه انواع مختلفی دارد که عبارتند از:

اکستنشن سرد

در این نوع اکستنشن از چسب کراتین یا حلقه‌های فلزی، استفاده می‌شود. این نوع اکستنشن به چند نوع مختلف مثل اکستنشن کلیپسی، اکستنشن دوخت، اکستنشن بافت، اکستنشن ریسه‌ای و اکستنشن با رینگ، تقسیم می‌شود.

اکستشن گرم

این نوع اکستنشن با دستگاه انجام می‌شود و دو نوع است: اکستنشن با چسب و اکستنشن لیزری. استفاده از چسب‌های رولی و دورو جدیدترین نوع اکستنشن گرم است.

اکستنشن کلیپسی

اکستنشن کلیپسی یکی از راحت‌ترین روش‌ها برای اکستنشن مو در خانه است که خیلی سریع، انجام می‌شود. به این صورت که یک کلیپس به موهای اصلی و نزدیک به ریشه مو وصل می‌شود و به راحتی می‌توان آن را جدا کرد. برای این کار کافی است موها را تقسیم کرده کرده و به حالت دم اسبی، ببندیم. البته قبل از این کار می‌بایست یک لایه از موها را باقی گذاشته و آن را روی گردن بریزیم. حال نوبت به نصب یک ست از اکستنشن‌ها، می‌رسد. یک ست اکستنشن کلیپسی معمولا هشت نوار مو دارد که با ابعادی بین 5 تا 20 سانتی‌متر به فروش، می‌رسند.

برای نصب، هر بار لایه‌ای به اندازه 5/2 سانتی‌متر از موهای جمع شده را باز کرده و موها را به آن، وصل می‌کنید. در آخر باید موها را به وسیله شانه پوش دهید تا حجم موها در قسمت ریشه ٢ تا ٣ سانتی‌متر، بیشتر شود. البته این کار به نصب راحت‌تر موها کمک کرده و از لیز خوردن آن روی موهای اصلی، جلوگیری می‌کند. مزیت دیگری هم که دارد این است که باعث پوشاندن کلیپس استفاده شده می‌شود.

اکستنشن حرارتی

قبل از هر چیز موهایتان را با شامپو بشویید و اجازه دهید به طور کامل، خشک شوند. برای اکستنشن مو در خانه با روش حرارتی نیاز داریم از چسب استفاده کنیم و چسب روی موهای خیس به خوبی نمی‌چسبد. برای این کار باید موها را تقسیم‌بندی کنید که پیشنهاد می‌کنیم این کار را از پشت سر، شروع کنید. بخشی از موها را از پشت گردن جدا کرده و بقیه را بالای سر خود، با استفاده از یک سنجاق، ببندید. اکستنشن باید در نزدیک‌ترین حالت ممکن به پوست سر و موازی با ریشه مو، نصب شود. حال باید با استفاده از اتوی مو، موهای اکستنشن را به موهای خود (که قبلا به انتهای آن چشب کراتین زده‌ایم)، بچسبانید. این کار را با دقت انجام دهید تا موهایتان در اثر حرارت اتو، نسوزد.

اکستنشن لیزری

در این نوع اکستنشن، باید حجم موهای انتخاب شده و موهای طبیعی فرد، متناسب بوده و فاصله موهای اکستنشن شده از هم نیم سانتی‌متر باشد. مزیتی که دستگاه‌های لیزری دارند این است که می‌توان درجه حرارت را تغییر داد، چیزی که در دستگاه‌های قدیمی، وجود نداشت. برای انجام اکستنشن لیزری هم به چسب کراتین نیاز دارید. این چسب ساختاری مشابه مو داشته و آسیب کمتری به موها، وارد می‌کند.

روش انجام اکستنشن مو در خانه به این صورت است که در ابتدا، موها را از یک سمت کاملا چسب بزنید و برای ردیف دوم یک لایه از موها را ریخته و لایه بعدی را انتخاب کنید، به صورتی که اکستنشن بین دو تکه از موهای طبیعی، قرار گیرد. مراحل گفته شده را تا اتمام اکستنشن، تکرار کنید.

اکستنشن با دوخت

برای اکستنشن مو در خانه با این روش ابتدا بخشی از مو را که می‌خواهند با آن محل نصب اکستنشن را بپوشانند با گیره جدا می‌کنند و سپس موهای اصلی را می‌بافند. معمولا برای این کار از بافت آفریقایی که محکم‌تر و ماندگارتر است، استفاده می‌شود. این بافت یا از جلوی سر به سمت پشتی شکل می‌گیرد و یا به شکل یک بافت گرد دور سر در یک خط صاف، بافته می‌شود. پس از اینکه بافت انجام شد؛ موهای مورد نظر را با یک نخ مناسب و محکم  به کمک یک سوزن به موهای بافته شده، وصل می‌کنند. در نهایت برای طبیعی‌تر جلوه دادن؛ اضافه آن‌ها، قیچی می‌شود.

این اکستنشن بسیار طبیعی به نظر می‌رسد و تا سه ماه هم دوام دارد. برای نگهداری از آن کافی است موهایتان را مرطوب نگه دارید و از وسایل حالت‌دهنده که حرارت بالایی دارند، استفاده نکنید. این روش برای همه افراد با هر طول مویی مناسب است و از جمله روش‌های مقرون به صرفه، محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: قبل از اکستنشن مو حتماً این موارد را بخوانید

نکاتی برای مراقبت پس از انجام اکستنشن مو در خانه

پس از انجام اکستنشن مو در خانه، برای ماندگاری بیشتر باید مراقبت هایی را انجام دهید. توصیه می‌شود برای شانه زدن موها از برس نرم استفاده کرده و موها را به آرامی از بالا به پائین، شانه بزنید. همچنین به هنگام خواب، باید موها را بالای سر، جمع کنید. این کار از کشیده شدن و گره خوردن آن‌ها، جلوگیری می‌کند. پس از اینکه اکستنشن مو در خانه را انجام دادید؛ برای شستشوی موها باید از شامپوهای بدون سولفات، استفاده کنید و نرم‌کننده را فقط برای ساقه مو، استفاده کنید. توجه داشته باشید که نباید به موهایتان حالت‌دهنده یا تافت بزنید زیرا باعث می‌شود موهای اکستنشن شده، جدا شوند. برای رنگ کردن موها نیز، بهتر است از یک آرایشگر باتجربه کمک بگیرید تا آسیبی به موها، وارد نشود.

اکستنشن مو در خانه هر شش یا هشت هفته یک بار، به ترمیم نیاز دارد زیرا دسته‌ها در همین مدت شروع به افتادن می‌کنند. به خاطر داشته باشید، اکستنشن باعث کشیده شدن موهای طبیعی شما و ریزش مو می‌شود، به خصوص در روش‌هایی که موی مصنوعی از ریشه به موهای طبیعی خودتان، وصل می‌شود. بنابراین، سعی کنید از موهایتان با کمک ماسک مو، بیشتر مراقبت کنید تا به طور طبیعی زیبا و پرپشت باشند.

اکستنشن کراتین برای چه کسانی مناسب است؟

این شیوه نصب بیشتر برای کسانی مناسب است که موهای نازک و ضعیفی دارند. اگر تراکم مو در قسمت‌های جلویی سرتان کم شده است؛ این روش برای حجیم به نظر رسیدن موها، مناسب است. اگر نمی‌خواهید کسی متوجه اکستنشن موهای شما شود؛ استفاده از این روش می‌تواند گزینه خوبی باشد.

تفاوت اکستنشن لیزری با دیگر روش‌ها

در این شیوه تنها 10 الی 15 درصد موی شما بار موهای اضافه را تحمل می‌کند. همین موضوع باعث می‌شود احتمال آسیب به موها، پایین آید. موها در این شیوه با چسب کراتین نصب می‌شوند و به همین دلیل، دچار ریزش نمی‌شوند. مزیتی دیگری که این روش دارد قابلیت انعطاف‌پذیری بالاست. شما می‌توانید به راحتی موهایتان را شینیون کنید و نگران مشخص شدن اکستنشن موهایتان نباشید.

انواع اکستنشن مو

سخن پایانی

به یاد داشته باشید اگرچه اکستنشن مو در خانه می‌تواند موهای شما را بسیار زیبا و پرپشت نشان دهد اما همانطور که گففتیم برای نگهداری موها و پیشگیری از ریزش مو نیاز به مراقبت دارد. با استفاده از اکستنشن مو در خانه به سرعت می‌توان در ظاهر مو تغییر ایجاد کرد. اگر قصد دارید این کار را به متخصصان در این زمینه، بسپارید؛ پیشنهاد می‌کنیم یک مرکز معتبر را برای این کار، انتخاب کنید. اینکه یک فرد باتجربه اکستنشن مو را انجام دهد، بسیار مهم است. زیرا برخی از آسیب‌هایی که به مو وارد می‌شوذ، غیرقابل جبران است. بنابراین منطقی است که به یک مرکز اکستنشن خوب و با سابقه، مراجعه کنید. شما باید موهای خود را به دست فردی بسپارید که بتواند با مهارتی که دارد؛ یک ظاهر زیبا را با حداقل میزان آسیب‌دیدگی به شما، هدیه کند.

سوالات متداول

1-چگونه اکستنشن مو را نصب کنیم؟

یکی از بهترین روش‌ها برای وصل کردن اکستنشن مو در خانه، استفاده از کلیپس است. این روش از این جهت مزیت دارد که شما بدون نیاز به کمک دیگران می‌توانید به آسانی خودتان آن را وصل کنید. کلیپس‌های اکستنشن را می‌توانید از فروشگاه‌های فروش موی طبیعی خریداری کنید.

2.اکستنشن مو در خانه چقدر دوام دارد؟

از آنجایی که نصب اکستنشن در خانه با روش‌های غیر حرفه‌ای انجام می‌شود بنابراین دوام زیادی ندارند. نهایتا یک یا دو روز می‌توانید از اکستنشن‌های نصبی کلیپسی استفاده کنید.

3.عوارض اکستنشن مو چیست؟

ریزش مو اولین و مهم‌ترین عارضه خطرناک اکستنشن مو است. حساس شدن پوست سر، سردرد و خارش از دیگر عوارض اکستنشن هستند. نصب اصولی و کیفیت مواد از جمله عواملی هستند که می‌توانند این عوارض را به حداقل برسانند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید