با انواع سرم مو آشنا شوید؛ کاربرد سرم‌ها چیست و چرا باید سرم مو بخرید

سرم مو

انواع سرم مو این روزها در بازار وجود دارند با شکل‌ها و بسته‌بندی‌های مختلف.

انواع سرم مو چیست

سرم‌های مو، عموما به شکل مایع تولید می‌شوند اما حالت آبکی ندارند و ساختارشان از بعضی جهات شبیه روغن است. اما جالب است بدانید که اگر با پوستتان برخورد کند احساس چربی نمی‌کنید. در ساختار آنها سیلیکون به کار رفته است تا بتواند پل‌ها و شکستگی‌های ساختمان مو را ترمیم کند. به همین دلیل بعد از استفاده از آن، حالت وزی و زبری مو از بین رفته و نرمی ‌آن چند برابر می‌شود. از طرفی مانع از خروج آب از مو می‌شود و به همین دلیل رطوبت مو را حفظ می‌کند. در واقع سرم مو مانند یک محافظ پلاستیکی برای موها عمل می‌کند.

سرم مو

طرز استفاده از انواع سرم مو

همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای سرم مو آن است که باعث حفظ رطوبت موها شود. بنابراین بهترین زمان استفاده از آن پس از حمام است. البته زمانی باید از آن استفاده کنید که موهایتان تا حدی خشک شده باشد و به اصطلاح دو نم باشد (حالتی بین خشکی و نم‌دار بودن مو). بهتر است آب موها را با یک حوله مناسب بگیرید تا به حالت آب‌چکان نباشد. بعدا مقداری از سرم (حدود 10 قطره یا بیشتر) را کف دست بریزید. سرم را باید با هر دو دستان به همه جای مو به صورت یکنواخت بزنید. بنابراین بهتر است هر دو دستان را به سرم آغشته کنید. به نظر من بهتر است سرم به پوست سر نرسد اما اجازه دارید تا نزدیکی‌های ریشه حرکت کنید. یادتان باشد که سرم‌های مو برای از ترمیم و آبرسانی قسمت‌های آسیب دیده مو فوق‌العاده عمل می‌کنند، پس حتما انتهای مو و قسمت‌هایی که با رنگ یا دکلره آسیب دیده اند را حسابی سرم بزنید.

سرم مو

بهترین سرم‌های مو ایرانی

اگر می‌خواهید یک سرم موی ایرانی بخرید تا از تولید داخلی حمایت کنید، در اینجا چند نوع از بهترین‌هایشان را آورده‌ام. این سرم‌ها همگی حاوی مواد مغذی هستند که برای انواع موها به خصوص موهای رنگ‌شده و آسیب‌دیده مناسب هستند. این سرم‌ها به ترتیب از راست، لافارر، سینره، مارال و سریتا هستند.

بهترین سرم مو ایرانی

بهترین سرم‌های خارجی موجود در ایران

اگر به دنبال یک محصول خارجی هستید که در ایران هم بتوانید پیدا کنید. این بخش مخصوص شماست. سرم‌های این بخش محصولات خارجی هستند که کمابیش در بازار ایران هم پیدا می‌شوند. به ترتیب از راست: میس ادن، انرژی، کریستال، نلی

سرم مو خارجی

بهترین سرم‌های خارجی پرفروش آمازون

خب البته پیدا کردن این سرم‌ها در بازار ایران راحت نیست اما برای اینکه پرونده سرم مو‌ها را ببندیم بهتر است این بخش را هم بخوانید. این سرم‌ها براساس میزان فروششان در سایت آمازون انتخاب شده‌اند و براساس رای کاربران کیفیت بالایی دارند. به ترتیب از راست: ایتس تن، کراستاس و پاول میشل

حرف آخر

در آخر باید بگویم یکی از مهم‌ترین نکات در مورد انتخاب یک سرم موی خوب آن است که باعث ایجاد احساس نرمی در موها بشود. دقت کنید که سرم، موهایتان را چرب نکرده و به آنها حالت خشکی ندهد. نکته دیگر این است که می‌توانید از هنگام رنگ کردن موها، مقداری از سرم را به ترکیب رنگ اضافه کنید تا هم مانع از آسیب رسیدن شده هم باعث درخشش و براق شدن آنها شود.

اولین چیزی که بعد از خواندن این گزارش به ذهنتان رسیده، چیست؟ لطفا نظر خود را در قسمت دیدگاه ها با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول

۱. بهترین سرم برای ریزش مو کدام است؟

سرم‌های مو محصولات تخصصی ساقه مو انتهای مو هستند و اکثرا‌ً تاثیری در درمان ریزش مو ندارند. تونیک‌های مو محصولاتی هستند که می‌توانند به درمان ریزش مو و تقویت فولیکول مو کمک کنند.

۲. آیا سرم مو برای موهای چرب مناسب است؟

پاسخ این سوال مثبت است. سرم مو می‌تواند به تنظیم چربی مو کمک کند و چربی ناخواسته موها را کاهش دهد. بنابراین افراد با موهای چرب هم می‌توانند از سرم مو استفاده کنند.

۳. چه زمانی باید از سرم مو استفاده کرد؟

سرم‌های مو را هم می‌توان روی موهای خشک استفاده کرد و هم روی موهای مرطوب. البته استفاده از سرم مو روی موهای مرطوب تاثیر بیشتری دارد. دقت داشته باشید که از استفاده از سرم روی موهای کثیف خودداری کنید.

۴. چطور باید از سرم مو استفاده کنیم؟

حدود ده قطره از سرم را کف دست‌ها بریزید، موهایتان را در دست بگیرید و از زیر گوش تا انتهای مو به خوبی ماساژ دهید. بهتر است کف دست‌ها را به حالت دعاگو بهم بچسبانید. در حالتی که موها میان دستانتان جای گرفته‌اند. این کار را چندبار تکرار کنید تا تمام موها به سرم آغشته شوند.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید