معرفی اتو مو بخاردار؛ نسل جدید حالت‌دهنده‌های حرفه‌ای مو

اتوی موی کروک

اتو مو بخاردار یکی از جدیدترین تکنولوژهای روز بازار در دنیای فشن و زیبایی است. بهترین اتوی مو کدام است؟ آیا باید از صفحات سرامیکی استفاده کنم یا تیتانیومی‌؟ بهترین اتو برای موهای مجعد و موی فر را از کدام برند بخرم؟ اصلا برس‌های حرارتی بهتر هستند یا اتوها؟ بله ، تقریباً یک میلیارد سوال در مورد خرید بهترین اتو مو وجود دارد، و تازه قسمت بدتر قضیه اینجاست که یک میلیارد گزینه هم برای انتخاب وجود دارد. دست کم هزاران مدل اتو مو برای همه نوع موها در بازار یافت می‌شود. اما امروز میخواهم در مورد یکی از جدیدترین مدل‌ها، به اسم اتو مو بخاردار بنویسم. این اتوها اخیراً وارد دنیای مو شده‌اند و حسابی جار و جنجال به پا کرده‌اند. امروز می‌خواهم چند مدل از بهترین‌های این نوع اتو مو را بررسی کنم. با من همراه باشید. 

اتو مو بخاردار چیست؟ 

حتما می‌دانید که اتوی مو برای صاف کردن و از بین بردن وز موها به رطوبت و آب نیاز دارد. وقتی از اتوهای معمولی (بدون بخار) استفاده می‌کنید، اتو با استفاده از حرارت بالا و رطوبت موجود در خود موها، حالت فر و مجعد مو را از بین می‌برد. اما مهم‌ترین تفاوت اتوهای بخاردار با انواع معمولی این است که آنها خودشان دارای منبع بخارآب هستند و رطوبت از دست رفته موها هنگام اتوکشی را تأمین می‌کنند. بنابراین پس از پایان کار موهایی براق و درخشان خواهید داشت. 

از طرفی بعضی از انواع موهای فر در برابر یک اتوی معمولی (خواه سرامیکی یا تیتانیومی) مقاوم هستند. برای موهای بسیار فر مثل موهای فر آفریقایی که هیچ‌گونه عملیات شیمیایی مانند کراتین روی آنها انجام نشده، بسیار دشوار است تا با اتوهای معمولی صاف شوند. اینجاست که بخارآب وارد عمل می‌شود. حرارت موجود در بخار آب و همچنین خود مولکول‌های آب به افزایش انعطاف‌پذیری موها و راحت‌تر باز شدن فرها کمک می‌کند. 

نکته بعدی این است که اتوهای معمولی هنگام صاف کردن موها،‌ روغن طبیعی و مفید مو را از بین می‌برند که این اتفاق باعث خشک شدن موها یا ایجاد موخوره می‌شود. در حالی که اتوهای بخاردار با اضافه کردن رطوبت به مو، روغن طبیعی آن را حفظ می‌کنند. 

اتوی موی بخاردار

اتو مو بخاردار لورال

یکی از بهترین اتوهای بخار که در ایران هم کمابیش یافت می‌شود، اتوی لورال است. این اتوی استیم‌پاد لورال برای کسانی که موهای به شدت ضخیمی‌ دارند یک گزینه عالیست. صفحات اتو با فناوری جدید دو لایه طراحی شده‌اند. در سراسر صفحات سوراخ‌هایی وجود دارند که باعث می‌شوند بخار آب به همه قسمت‌های مو برسد. بخار آب زیادی که از این طریق وارد ساختار مو می‌شود علاوه بر صافی بالا، درخشش و برق زیادی هم به موها می‌دهد. 

استیم پاد لورال

اتو مو بخاردار Infiniti Pro 

این اتو Infiniti Pro)) دارای صفحات گرمایشی، تورمالین سرامیکی است که باعث می‌شود گرما به طور یکنواخت در تمام طول موها توزیع شود. به این‌ ترتیب موها بیشترین میزان صافی را پیدا می‌کنند. علاوه بر این، اتو با داشتن تکنولوژی تزریق یون، احتمال وز شدن موها را هم کاهش می‌دهد. از این رو، صافی موها دوام بیشتری خواهد داشت. 

صفحات اتو تقریبا 2.5 سانتی متر عرض داشته و جنس آنها از نانوذرات نقره است. جنس صفحات باعث افزایش درخشش موها می‌شود. 

اتوی موی تیتانیومی

اتو مو بخاردار Stallion 

اگر بخواهم براساس نام برند قضاوت کنم باید بگویم نتیجه کار با این اتوی مو حتماً فوق‌العاده خواهد بود. برند استالیون یک برند عالی تولید محصولات سالنی و حرفه‌ایست. این اتو با داشتن صفحات تورمالینی سرامیکی، ظاهری براق و پردرخشش به موها می‌بخشد. 

اتوی استالیون بخاردار برای همه انواع موها با ضخامت مختلف بسیار مناسب است.  اتو دارای یک تنظیم‌کننده درجه حرارت و 5 سطح عملکرد بخار است که رطوبت را در موها به دام می‌اندازد.  

پوشش یونی صفحات به تقویت حالت ابریشمی ‌موها کمک می‌کند. این اتو به سرعت گرم می‌شود (تقریبا 40٪ سریعتر نسبت به سایر اتوها). در طراحی اتو یک صفحه نمایش هم برای تنظیم بر روی دمای دلخواه دیده می‌شود. همچنین یک سیم با قابلیت چرخش 360 درجه ای که به شما امکان می‌دهد بدون نگرانی از جدا شدن سیم از آن استفاده کنید. قیمت این اتو به نسبت کارایی بسیار بالای آن خیلی مناسب است. تقریبا 500 هزار تا 800 هزار تومان. البته توجه داشته باشید که این اتو یک ابزار حرفه ایست. 

اتوی موی بخاردار

نکاتی که قبل از خرید اتو مو بخاردار باید در نظر بگیرید: 

مخزن آب با ظرفیت بالا 

گنجایش آب مخزن رابطه مستقیم با مدت زمان حالت دادن به موهاست. یک مخزن با ظرفیت بالا برای مدت بیشتری نسبت به یک مخزن کوچک کار خواهد کرد. بنابراین مجبور نیستید که دفعات زیادی برای پر کردن مخزن از کار دست بکشید. 

قابلیت تنظیم دما 

ممکن است موهای طبیعی شما به گرما و حرارت زیادی نیاز نداشته باشد. ازطرفی موهایی آسیب دیده، رنگ یا دکلره شده هم به درجه حرارت پایین‌تری نیاز دارند. بنابراین اتوی موی بخار حتما باید دارای طیفی از دما و تنظیم کننده درجه حرارت باشد.  

اتوی مو ساده

شانه یا بدون شانه 

من همیشه پیش از اتوکشی و در حین انجام آن موهایم را شانه می‌کنم. البته این کار در سالن‌ها هم انجام می‌شود. اگر روش شما هم استفاده از شانه است پس باید از اتوی مو بخار شانه‌دار استفاده کنید. شانه‌ها معمولا در لبه اتو نصب می‌شوند. بنابراین نیازی نیست با یک دست شانه و با دست دیگر اتو را بگیرید. 

جنس صفحه 

این نکته در انتخاب هر نوع اتو مویی بسیار مهم است. جنس صفحات براساس نیاز موهای شماست پس باید در این مورد حسابی تحقیق کنید. مثلا اگر موهایتان وز و مجعد است باید صفحات اتویتان دارای فناوری تزریق یون باشند. 

اتوی مو سرامیکی

خاموش شدن اتوماتیک 

ویژگی‌های ایمنی مانند خاموش شدن اتوماتیک برای یک اتو یعنی همه چیز. این نکته خیلی مهم است اما معمولا کمتر به آن توجه می‌کنیم. حتما دقت کنید که اتوی موی انتخابی شما از ایمنی بالایی برخوردار است. این مسئله برای مواقعی که عجله دارید یا یادتان نمی‌آید که هنگام خروج از خانه اتو مو را خاموش کرده‌اید یا نه بسیار کابردی است 

کلام آخر: مزایای استفاده از اتو مو بخاردار 

تا به اینجا با اتو مو بخاردار آشنا شدید. همچنین مزیت‌های استفاده از دستگاه‌های حرفه ای را هم تا حدودی فهمیدید. در ادامه با مزایای دیگری هم آشنا می‌شوید. توصیه می‌کنم این گزارش را هم بخوانید: براشینگ مو را مثل یک حرفه‌ای انجام دهید؛ تکنیک‌ها و نکته‌های سشوار کشیدن مو

تزریق بخار 

همانطور که گفته شد اتوی بخار برای تزریق رطوبت به موهای شما از بخار استفاده می‌کند. در حالی که اتوی معمولی از رطوبت خود مو استفاده می‌کنند. این باعث می‌شود موها با گذشت زمان بسیار خشک و شکننده شوند. 

آسیب کمتر 

گرمای منتقل شده از اتوی بخار به تارهای مو آسیب نمی‌رساند. بخار آب مانع در عین حفاظت از موها در حضور گرما، باعث از بین رفتن حالت فر و مجعد مو هم می‌شود. به این‌ترتیب دیگر نیازی به استفاده از محصولات محافظتی هم نیست. 

موی براق‌تر و نرم‌تر 

این آرزوی همه ماست که موهایی براق و نرم داشته باشیم. البته بدون استفاده از مواد شیمیایی مانند مواد کراتینه و ریباندینگ این کار خیلی دشوار است اما اتو موهای بخاردار می‌توانند این آروزی ما را تا حدی برآورده کنند. 

موی طبیعی

صافی بدون وز 

پس ازاستفاده از اتوهای معمولی موهایی صاف خواهید داشت اما نه بدون وز. وز شدن موها در اثر حرارت بالا و اصطلاحا سوختگی موها رخ می‌دهد. این اتفاق اما در مورد اتوهای بخاردار رخ نخواهد داد. بخار آب مانع از سوختن موها می‌شود بنابراین موهایی صاف و کاملا سالم خواهید داشت.  

ماندگاری بالاتر 

همانطور که گفته شد، فناوری تزریق یون مانع از بازگشت حالت مجعد و فر موها می‌شود. بنابراین فقط با یکبار استفاده از اتوهای بخار، برای مدت چند روز می‌توانید حالت صاف و بدون وز موها را حفظ کنید. 

اولین چیزی که بعد از خواندن این گزارش به ذهنتان رسیده است چیست؟ می توانید دیدگاه ها و نظرات خود را در قسمت ارسال نظرات موهیتو در این صفحه با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بهترین اتو مو بخاردار کدام است؟

می‌توان گفت اتو لورال استیم پاد یکی از بهترین اتوهای بخاردار است که به درمان موهای سوخته و آسیب دیده هم کمک می‌کند. این اتو یک اتوی سالنی و حرفه‌ای است.

2-قیمت اتو مو بخاردار چقدر است؟

قیمت اکثر اتوهای بخاردار حرفه‌ای ما بین 1500 تا 4 میلیون تومان است. البته قیمت‌ها به دلیل تغییرات ارز متغیر است.

3-جنس صفحات اتو بخاردار چیست؟

جنس اکثر صفحات این اتوها از جنس نانوسرامیک و نانوتیتانیوم است. صفحات سوراخ‌دار هستند تا بخار مو از این طریق وارد ساختمان مو بشود.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

۲ نظر

  • مهرانگیز زمانیان

    باسلام
    اتو لورال استیم پاد قیمتش چقدره؟

    • A
      هما نعمانی

      دوست عزیزم باید از فروشگاه ها و نمایندگی های پخش لورال سوال کنید. احتمالا حدود قیمت بین ۳ تا ۶ میلیون داشته باشه.

نظر خود را برای موهیتو بنویسید