آموزش شینیون مو به زبان ساده برای تازه کارها

شینیون مو

آموزش شینیون مو یکی از آن آموزش‌های شیرین و کاربردی است که برای همه خانم‌ها جذابیت دارد. اینکه یاد بگیرید چطور موهایتان را برای یک مراسم و مهمانی یا حتی روزهای خاص زندگی آماده کنید، انرژی مثبتی فوق‌العاده‌ای برایتان به همراه دارد. خبر خوب این است که این کار چندان هم پیچیده و سخت نیست. شما می‌توانید با یاد گرفتن یک مدل موی آسان و کمی  تکرار و تمرین به راحتی از پس این کار بربیایید. برای اینکه یاد بگیرید چطور موهایتان را به سادگی و زیبایی شینیون کنید تا پایان این گزارش با من همراه باشید.

شینیون مو چیست؟

شینیون در اصل یک لغت فرانسوی و به معنای بستن و پیچاندن مو است. جالب است بدانید که از نظر آکادمیک، شینیون بیشتر به مدل موهایی گفته می‌شود که شامل بستن موها پایین سر هستند. یعنی گرد کردن و بستن موها در قسمت‌های پایین مو و نزدیک به گردن. به بالا بستن موها در زبان انگلیسی “بان” (Bun) گفته می‌شود. در فارسی ما به این سبک مدل مو گوجه‌ای می‌گوییم.

مرنب کردن مو

آماده کردن مو برای شینیون

هیچگاه آماده کردن مو برای شینیون را فراموش نکنید. این مرحله اساس کار است و برای همین باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشید. برای این کار ابتدا موها را با شامپو حجم دهنده و مقدار کمی نرم کننده بشویید. آب موها را بگیرید تا خشک شوند. وقتی موها نم‌دار هستند به آنها مقداری سرم بزنید. سپس اسپری محافظت حرارتی را به همه جای مو بزنید.

حالا با یک برس گرد و سشوار آنها را براشینگ کنید. دقت کنید که سشوار نباید به موهایتان بچسبد. سعی کنید سشوار حدود 5 تا 15 سانتی متر از موها و برس فاصله داشته باشد. برای راحتی و زیبایی کار می‌توانید موها را به چهار بخش تقسیم کرده و لایه‌لایه سشوار بکشید. برس گرد و سشوار را برای هر لایه در امتداد هم حرکت دهید تا موها کاملاً فرم بگیرند. بعد از اتمام براشینگ، یک اتوی سبک به همه قسمت‌های مو بکشید تا کاملاً صاف و بدون وز شوند. حالا موهای شما آماده شینیون هستند.

سشوار کردن حرفه ای مو

آموزش شینیون مو ساده

اگر در زمینه شینیون تازه کار و بی تجربه هستید توصیه میکنم که با شینیون‌های ساده شروع کنید. شینیون‌های ساده و مینیمال نه تنها ظاهر جذابی دارند بلکه به راحتی و بی دردسر درست می‌شوند. برای چنین شینیون‌هایی به کش‌های پلاستیکی کوچک و گیره‌های سنجاقی مشکی نیاز دارید. همچنین یکی شانه دم باریک تا بتوانید به راحتی موها را جدا کنید و پوش دهید. در ادامه انواعی از شینیون‌های ساده را در تصاویر می‌بینید.

آموزش شینیون مو ساده پاپیونی
آموزش شینون مو ساده
مدل مو ساده مجلسی
شینیون باز ساده
مدل مو دم اسبی مجلسی

آموزش شینیون موی کوتاه در منزل

یکی از دلایلی که باعث می‌شود خیلی از خانم‌ها تمایلی به کوتاه کردن موهایشان نداشته باشند، این است که گمان می‌کنند، نمی‌توان موهای کوتاه را شینیون کرد! در حالی که هزاران مدل شینیون موی کوتاه وجود دارند که به راحتی قابل انجام هستند. هرچند که برای شینیون کردن موی کوتاه نیاز به مهارت بیشتری دارید. از آنجایی که کار کردن با موی کوتاه چندان ساده نیست، باید کمی تمرین کنید. همچنین پوش دادن و حجم دادن به موهای کوتاه را از یاد نبرید. در ادامه آموزش‌هایی برای شینیون موی کوتاه را می‌بینید.

شینیون موی کوتاه
آموزش شینیون موی کوتاه
مدل مو مجلسی برای مو کوتاه
آموزش شینیون موی کوتاه

آموزش شینیون موی بلند

موهای بلند از بهترین گزینه‌ها برای شینیون هستند. البته این به آن معنا نیست که شینیون موی بلند کار راحتی است! نه! برای شینیون کردن موهای بلند هم روش‌های سخت و آسان زیادی وجود دارند. اینکه تصمیم بگیرید یک شینیون شلوغ و پرزحمت داشته باشید یا یک شینیون ساده و آسان، کاملاً به میزان حوصله و توانایی شما برمیگردد. در اینجا آموزش‌هایی برای هر دو نمونه شینیون ساده و سخت می‌بینید.

شینیون مو بلند
مدل مو برای مو بلند
مدل مو مجلسی
بستن موی بلند
شینیون گوجه ای موی بلند
شینیون عروس
شینیون اروپایی

آموزش شینیون خطی

یکی از پرطرفدارترین شینیون‌ها در این سالها، شینیون خطی بوده است. خطی به این معنا که رشته‌هایی از مو به شکل برجسته فرم داده می‌شوند که از بالای سر ظاهری خطی پیدا می‌کنند. این نوع از شینیون اگرچه چندان سخت نیست اما نیاز به مهارت بالا و ابزارهای دقیق برای برجسته کردن، دارد. همچنین رعایت این نکته که خطوط شما نباید مصنوعی و بی هدف باشند هم به زیبایی بیشتر شینیون کمک می‌کنند. استفاده بیش از حد از تافت و ژل، شلوغ کردن مو و استفاده نا به جا از اکسسوری‌ها می‌توانند از زیبایی مدل مو به شدت بکاهند. بنابراین توصیه می‌کنم برای شینیون کردن موها سلیقه و دقت زیادی به خرج دهید.

آموزش شینیون خطی
شینیون خطی ساده
شینیون خطی اروپایی

مدل مو شینیون فرانسوی

شینیون فرانسوی شاید یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های شینیون است. شینیون فرانسوی بیشتر برپایه رول کردن موها و جمع کردن آنها در وسط سر استوار است. برای اینکه یاد بگیرید،چطور موها را به سبک فرانسوی شینیون کنید بهتر است این گزارش را از دست ندهید: مدل مو شینیون فرانسوی ؛ آموزش و انواع آن به همراه ۴۰ تصویر

آموزش شینیون مو فرانسوی
مدل مو فرانسوی زنانه

بافت مو و فر کردن مو با اتو و بابلیس

اگر موفق نشدید هیچ یک از روش‌های شینیون مو را یاد بگیرید، اصلاً نگران نباشید. همیشه یک راه‌حل دیگر هم وجود دارد. بافتن موها یا فر کردن آنها، از دیگر روش‌هایی است که پیش رو دارید. برای اینکه انواع بافت مو را یاد بگیرید توصیه می‌کنم این مقاله را بخوانید: آموزش همه انواع مدل بافت مو برای مبتدی‌ها

برای فر کردن موها هم روش‌های زیادی وجود دارد. استفاده از بیگودی، بابلیس یا حتی اتوی مو. کافیست نحوه کار با این دستگاه‌ها را یاد بگیرید و در کوتاه ترین زمان موهای جذاب داشته باشید.

فر کردن مو با بابلیس
فر کردن مو با اتو

در آخر

یک آموزش شینیون مو بدون اینکه بدانید کدام مدل مناسب صورت و موهای شماست کامل نخواهد بود. برای این کار لازم است ابتدا فرم صورت خود را بشناسید. توصیه میکنم این گزارش را بخوانید: مدل مو زنانه را با توجه به این نکات مهم انتخاب کنید. همچنین جنس موهایتان را براساس ضخیم یا نازک بودن، فر یا لخت بودن و هماهنگی با شینیون موی دلخواهتان بسنجید. این کار به شما کمک می‌کند که شینیون موی بهتر و ساده تری داشته باشید.

شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-ساده‌ترین نوع شینیون چیست؟

اگر قصد دارید خودتان در خانه موهایتان را شینیون کنید و به دنبال یک شینیون ساده می‌گردید، راحت‌ترین نوع شینیون، کرلی کردن موهاست. برای این کار به یک دستگاه بابلیس مخروطی یا میله‌ای نیاز دارید. موهایتان را به چهار قسمت تقسیم کرده و لایه‌لایه با بیگودی فر کنید. برای تثبیت شدن موها از تافت استفاده کنید.

2-کدام نوع شینیون مجلسی را می‌توان در خانه انجام داد؟

یکی از ساده‌ترین انواع شینیون که می‌توانید در خانه انجام دهید، سشوار کردن و سپس بیگودی کردن موهاست. در مرحله بعد موها را با یک کش پلاستیکی ببندید. سپس یک حفره قبل از محل بسته شدن ایجاد کرده و دم موها را از داخل آن رد کنید. حالا با کمک اسپری تافت و شانه موها را کمی بهم‌ریخته کنید تا ظاهر جذاب‌تری پیدا کند. می‌توانید دم موها را بیشتر فر کنید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید