آموزش بافت مو آفریقایی به همراه تصاویری از جدیدترین مدل‌ها

بافت مو از مدل‌های متنوع طراحی مو است که همواره در بین خانم‌ها مخصوصا دختران جوان دارای محبوبیت زیادی است. در دنیایی که هرروز و حتی هر ساعت ترند‌های جدیدی در زمینه‌های مختلف مد و زیبایی معرفی می‌شود بافتن مو جزو آن چیز‌هایی بوده است که هرگز از مد نمی‌افتد. یکی از بافت‌های زیبا بافت مو آفریقایی است که تنوع زیادی دارد و سلایق مختلف را پوشش می‌دهد. جالب است بدانید ریشه‌های این نوع بافت مو به قاره آفریقا بازمی گردد و برای همین به این نام مشهور است.
در ادامه قرار است ابتدا با مراحل بافت ساده آفریقایی آشنا شده و سپس جدیدترین مدل‌های این نوع بافت را با هم ببینیم؛ پس با ما همراه شوید.

آموزش بافت آفریقایی مو

مرحله اول: آماده سازی مو

ابتدا باید قبل از شروع این بافت موهایتان را به خوبی با آب و نرم کننده شسته و به خوبی شانه بزنید. پس از آنکه موهایتان از حالت خیسی خارج شد و مطمئن شدید هیچ گره‌ای در موهایتان باقی نمانده شروع به بافت مو‌ها کنید.

آموزش بافت آفریقایی مو

مرحله دوم: تقسیم بندی مو

ابتدا موهایتان را به ۴ تا ۶ بخش تقسیم کنید. این تقسیم بندی به سلیقه خودتان بستگی دارد و شما می‌توانید این مدل بافت مو را به صورت کج یا مستقیم روی مو‌های خود بزنید. حالا باید یکی از قسمت‌ها را انتخاب کرده و از همان جا اقدام به بافت روی موهایتان کنید. میتوانید بقیه مو‌ها را با کش یا گل سر به طرف دیگر وصل کنید.

مراحل بافت آفریقایی مو

مرحله سوم: بافت مو

حالا باید بخش نازکی از موهایتان را جدا کرده و بافت را از ابتدای رویش موها، شروع کنید. قسمت انتخاب شده را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید. سپس مانند یک بافت ساده روی موهایتان بزنید. بعد از یک یا دو بافت گام بعدی این است که مقدار کمی از مو‌های زیر بافت را بردارید و به رشته وسط اضافه کنید و دوباره یک بافت ساده روی موهایتان بزنید. همین کار را باید مرتبا ادامه دهید. در واقع در هر مرحله سه رشته از موهایتان را بردارید و حین بافت مقداری مو به رشته وسطی اضافه کنید تا به انتهای موهایتان برسید. می‌توانید بافت را تا قسمت گردن ادامه داده یا روی گردن‌تان، رها کنید
توجه داشته باشید که اگر بافت یکدست و ساده بخواهید باید حجم مو‌هایی که در هر مرحله برای بافت برمی‌دارید، تقریبا یکسان باشند. همچنین باید برای بافت هر قسمت قبل از بافت مو‌ها را با اسپری آب کمی مرطوب کنید.

آموزش بافت مو آفریقایی

مرحله چهارم: فیکس کردن مو

باید مو‌های دورتا دور سرتان را با فرق‌هایی که ایجاد کرده اید ببافید. در هر مرحله که بافت را به انتهای مو‌ها می‌رسانید؛ باید انتهای موهایتان را با کمک گیره سر یا کش‌های ریز، محکم ببندید. در پایان باید تمامی مو‌های بافته شده با کش مو فیکس شده باشند تا از باز شدن مجدد آن‌ها، جلوگیری شود

مراحل بافت مو آفریقایی

.اگر در بافت مو مبتدی هستید و اعتماد به نفس لازم را برای این کار ندارید؛ میتوانید برای شروع از فرد دیگری کمک بگیرید.

بافت موی آفریقایی

جدیدترین مدل‌های بافت موی آفریقایی

در ادامه مدلهای زیبا و جدیدی از انواع مختلف بافت آفریقایی را خواهید دید.

بافت مو آفریقایی کنار سر

بافت مو آفریقایی کنار سر
بافت موی آفریقایی کنار سر
بافت مو آفریقایی بغل سر
بافت موی آفریقایی
مدل بافت مو افریقایی کنار سر
آموزش بافت مو آفریقایی کنار سر
بافت موی آفریقایی دخترانه
مدل موی بافت آفریقایی دخترانه
مدل بافت آفریقایی برای مهمانی

بافت موی آفریقایی کف سر

مدل بافت موی آفریقایی
بافت مو آفریقایی ساده
بافت مو آفریقایی جلوی سر
مدل بافت موی آفریقایی
بافت موی افریقایی کل سر
بافت موی آفریقایی کف سر
مدل بافت مو آفریقایی جلوی سر
بافت آفریقایی
جدیدترین مدل های بافت مو آفریقایی
بافت آفریقایی مو

نکاتی راجع به بافت موی آفریقایی

  • شما می‌توانید با مراقبت و نگهداری درست از مو‌های بافته آن را به مدت ۷ روز یا بیشتر با این بافت حفظ کنید.
  • برای نگهداری بهتر از مو‌های بافته شده باید در هنگام حمام کردن از کلاهی نظیر جوراب زنانه ساق بلند برای پوشاندن موهایتان، استفاده کنید.
  • شب‌ها به کمک روسری موهایتان را بپوشانید تا از شل شدن بافت موی خود جلوگیری کنید.
  • برای شستن مو‌ها با بافت آفریقایی از شامپوی که با آب رقیق شده است استفاده کنید.

کلام آخر

امیدواریم آموزش بافت مو آفریقایی برایتان کاربردی و مفید بوده باشد. خوب است بدانید که بافت مکزیکی نیز از زیر شاخه‌های بافت افریقایی به شمار می‌آید. بافت آفریقایی از جمله مدل‌های بافت مو هستند که نیاز به مهارت و تمرین بسیاری دارند پس صبور باشید. همچنین اعمال این بافت کمی زمان گیر است، اما نتیجه خوب و دلچسبی خواهد داشت

همچنین به شما پیشنهاد می‌کنیم در همین راستا حتما مطلب «آموزش همه انواع مدل بافت مو برای مبتدی‌ها» را نیز بخوانید.

آیا این مدل بافت موی ارائه شده مورد پسندتان هست؟ آیا پس از مطالعه این مقاله تصمیم به امتحان آن گرفته‌اید؟ شما می‌توانید تجربیات خود را با ما و دیگر مخاطبین موهیتو در قسمت دیدگاه‌ها به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول

1-بافت مو آفریقایی چیست؟

کانروز یا بافت آفریقایی نوعی از بافت است که در آن رشته‌های بافت مو به کف سر چسبیده‌اند. این بافت توسط زنان آفریقایی ابداع شده، چرا که کاملاً مناسب جنس موهای مجعد است. این نوع بافت موهای آفریقایی را به راحتی کنترل و مهار می‌کند به همین دلیل در بین افراد با موهای مجعد و پرپشت محبوبیت ویژه‌ای دارد.

2-آیا بافت مو آفریقایی برای موها ضرر دارد؟

بافتن موها به مدت طولانی به صورت آفریقایی می‌تواند آسیب‌هایی را برای مو به همراه داشته باشد. به عنوان مثال باعث کشیدگی و سردرد می‌شود. همچنین شسته نشدن موها ممکن است باعث تجمع آلودگی و مشکلات قارچی شود.

3-هزینه بافت مو آفریقایی چقدر است؟

هزینه بافت مو آفریقایی بسته به حجم و قد موهای شما و دستمزد آرایشگر در مناطق مختلف متفاوت است. اما به طور میانگین بین 100 هزار تومان تا 400 هزارتومان متغیر است.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید