آرایشگرها در قرنطینه؛ از شستن دست‌ها تا مشاوره آنلاین

امروز تقریباً نزدیک به یک ماه است که کرکره اکثر سالن‌های زیبایی در ایران به دلیل شیوع کروناویروس پایین آمده است. اتفاقی عجیب و باورنکردنی که کاملاً ناگهانی دامنگیر همه کسب‌وکارها به خصوص آرایشگاه‌های زنانه و مردانه شد. چرا که گفته می‌شود آرایشگرها و مشتریانشان بیش از همه در خطر ابتلا به کووید19 قرار دارند. البته بدترین قسمت قضیه برای ما ایرانی‌ها شاید، مقارن شدن شیوع این بیماری با شب عید بود. برای سالن‌های زیبایی، شب عید حکم آب حیات را دارد و حالا به کلی از دست رفته است.

تعطیلی سالن

البته تعطیلی سالن‌های زیبایی روی دیگری هم دارد. بسیاری از مشتری‌ها این روزها سرگردان شده‌اند. خیلی‌هاشان از نامنظم شدن موها و ابروهایشان شکایت دارند. دسته دیگری نوبت رنگ و ریشه‌گیری‌هایشان فرارسیده است و حالا راهی جز تحمل رنگ موهای قدیمی ‌خود ندارند. البته هستند کسانی که خودشان دست به کار شدند و سروصورت و موها را برای نوروز 99 آماده کردند. اما سوال اساسی برای هردو گروه این است که چه زمانی از شر این مهمان ناخوانده راحت می‌شویم تا دوباره با خیال راحت به سالن‌های زیباییمان برگردیم؟ جواب: فعلا مشخص نیست!

اما این به معنی آن نیست که در ایام قرنطینه کاری برای آرایشگرها و مشتریانشان نمی‌توان انجام داد. برای درک بهتر موضوع باید نگاهی بیندازیم به ایده‌های خلاقانه بعضی از سالن‌های زیبایی در چین و دیگر نقاط جهان. خوشبختانه ما در برابر کرونا تنها نیستیم!

این آرایشگاه در شهر بروسل در بلژیک در ایام قرنطینه پذیرای مشتریان است اما محدودیتی برای تعداد مشتریان وجود دارد: هرروز فقط یک یا دو مشتری. علاوه بر این مشتریان موظف هستند قبل از ورود به سالن دست‌ها و صورتشان را کاملا بشویند و ضدعفونی کنند.

کروناویروس و آرایشگاه

در بیجینگ چین هم شرایط مشابهی برای این سالن وجود دارد. این آرایشگر کهنه کار تعداد مشتری‌هایش را در طول روز کم کرده است و با تجهیزات بهداشتی کار می‌کند.همچنین قبل از ورود مشتری‌ها با کمک تب‌سنج دمای بدن آنها را اندازه‌گیری می‌کند.

آرایشگر چینی

یکی از سالن‌های ناخن شهر سیاتل در آمریکا هم هنوز مشتریان خود را ناامید نکرده است. اما از آنها خواسته در صورت داشتن علائم کرونا از مراجعه به سالن صرف نظر کرده و از دستورات بهداشتی پیروی کنند. همچنین ناخن‌کارها موظف هستند از ماسک، دستکش و مواد ضدعفونی استفاده کنند. نکته مهم دیگر این است که مدیریت سالن اعلام کرده بخاطر محدودیت کار با دستکش ناخن‌کارها قادر نیستند طراحی‌های ظریف انجام دهند.

کاشت ناخن و کرونا

این خانم آرایشگر در ویرجینیای آمریکا این امکان را به مشتریان داده که به جای حضور در سالن، درخواست نوبت خانگی بدهند. این آرایشگرها در آمریکا “آرایشگرهای موبایل” یا سیار هم نامیده می‌شوند.

آرایشگر سیار

یکی از جالب‌ترین خلاقیت‌ها که از سوی آرایشگرهای چینی سر زده است اصلاح موی مشتری‌ها بدون نزدیک شدن به آنها است. این آرایشگرها ماشین‌های اصلاح را روی چوب‌های بلند سوار کرده‌ و به این ترتیب در عین رعایت فاصله، موهای مشتریانشان را سروسامان داده‌اند.

خلاقیت آرایشگران چینی

دسته‌ای دیگر از آرایشگرها در آمریکا هم تصمیم گرفته‌اند از شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌ها برای ارائه خدمات به مشتریان خود کمک بگیرند. آنها “آرایشگرها‌ی مشاور” هم نامیده می‌شوند. مشاورها با کمک تماس تصویری و آموزش نحوه درست کردن فرمول رنگ موها به مشتریان خود کمک کرده‌اند تا از پس ساختن رنگ موی دلخواهشان بربیایند. دسته‌ای دیگر خودشان فرمول را ساخته و برای مشتری‌ها ارسال کرده‌اند.

فرمول رنگ و ابزار مورد نیاز برای مشتری ارسال شده است
چت تصویری آرایشگرها با مشتریان

اگر شما هم یک آرایشگر هستید می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه های همین صفحه با ما و دیگر مخاطبین موهیتو به اشتراک بگذارید.

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

نظر خود را برای موهیتو بنویسید